• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

واكنش به خبرسازي‌ها عليه ليست خبرگان مردم و آيت‌الله هاشمي:

«تكذيب تكذيبيه‌ها»

حمايت رسانه‌هاي بيگانه از يك ليست و مقابله با ليست ديگر، نمايشي است

گروه سياسي| خبر‌سازي يكي از شگردهايي است كه اين روزها عليه اصلاح‌طلبان و اعتداليون به كار گرفته مي‌شود. پيش از اين خبر‌سازي‌ها در انتشار ليست‌هاي جعلي به نام ائتلاف اصلاح‌طلبان بود اما چند روزي است كه رقباي اعتداليون به بهانه دخالت انگليس در انتخابات دست به خبر‌سازي‌هايي عليه سرليست خبرگان مردم يعني آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني زده‌اند. رسانه‌هاي رقيب خبر از تبري جستن آيت‌الله بطحايي‌گلپايگاني از ليست مورد حمايت هاشمي يعني «خبرگان مردم» دادند كه سبب شد وي بيانيه‌اي صادر كند و حملات عليه آيت‌الله هاشمي را محكوم كند و خطاب به رسانه‌ها بگويد اخلاق اسلامي را رعايت كنيد. از سوي ديگر برخي رسانه‌ها تلاش خود را به كار بستند تا در گفت‌وگو با برخي افراد ليست خبرگان مردم از جمله دري‌نجف‌آبادي موضعي عليه آيت‌الله هاشمي بگيرند يا حضور خود را در اين ليست نفي كنند اما دري‌نجف‌آبادي با صراحت اعلام كرد حضورش در اين ليست را نفي نمي‌كند و حساسيتي هم نسبت به آن ندارد. آيت‌الله قمي مسوول امور بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري و از ديگر كانديداهاي نمايندگي مجلس خبرگان رهبري كه در ليست مورد حمايت آيت‌الله هاشمي نيز حضور دارد هم نسبت به اين مساله و دخالت بيگانگان در انتخابات واكنش نشان داده است و حمايت بيگانگان از يك ليست در مقابل ليست ديگر را نمايشي بيش نخوانده است.
حمايت رسانه‌هاي بيگانه از يك ليست و مقابله با ليست ديگر، نمايشي است
آيت‌الله محسن قمي با اشاره به شيطنت‌هاي رسانه‌اي بيگانگان در جريان انتخابات مجلس خبرگان رهبري، ايجاد تفرقه و نفاق را كارويژه و ماموريت دشمن و رسانه‌هاي جمعي آنان دانست و اظهار اميدواري كرد: همه وفاداران به امام و رهبري و انقلاب توجه ويژه‌اي داشته باشند تا اسير و گرفتار اين فريب شوم نشوند و در زمين طراحي‌شده توسط بيگانگان بازي نكنند. به گزارش ايسنا وي با بيان اينكه حمايت از يك ليست و يك جريان و مقابله با يك ليست و جريان ديگر در انتخابات مجلس خبرگان توسط رسانه‌هاي معلوم‌الحال بيگانه نمايشي و ساختگي است، گفت: اين اقدامات با هدف ايجاد دودستگي و اختلاف ميان صفوف به‌ هم پيوسته ملت صورت مي‌پذيرد. البته تحقق اين اختلافات در سطح ملي خيال خامي است كه با هوشمندي و تيزبيني مردم آگاه كشور ما هرگز عملي نخواهد شد. كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان استان تهران همه كساني را كه در صحنه انتخابات خبرگان حضور يافته‌اند از امناي مردم و علماي معتمد بلاد دانست و اظهار كرد: اين شخصيت‌هاي ارزشمند و گران‌سنگ، حافظان اسلاميت و مرزبانان مشروعيت نظام به‌شمار مي‌روند. ليست‌هاي متنوع نشانه‌اي از رقابت سالم درون خانواده نظام و انقلاب است و به‌كلي با فرهنگ رقابت مخرب نظام‌هاي ليبرالي مغايرت و تفاوت دارد. وي انگيزه اغلب قريب به اتفاق نامزدهاي حاضر در انتخابات مجلس خبرگان رهبري را انجام تكليف الهي و وظيفه قلمداد كرد و گفت: چون پاي اداي تكليف در ميان است، بزرگان حاضر در اين عرصه نتيجه‌گرا نيستند و شخصا از رقابت‌هاي ناسالم گريزانند. جريان‌هاي سياسي و طرفداران نامزدهاي انتخابات خبرگان هم بايد مراقبت ويژه و مضاعفي در پيش گيرند تا ساحت اين مجلس از خط‌بازي‌هاي سياسي و جناحي مصون و منزه بماند. نماينده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود در جمع مردم شهر انديشه، تاكيد كرد: به دولتمردان امريكا و انگليس هشدار مي‌دهيم كه مراقب رفتار و گفتار خود باشند، زيرا مردم ايران همواره از دخالت سياستمداران انگليسي و بيگانگان در امور داخلي خود، به‌ويژه انتخابات نفرت عميق دارند و مطمئن باشند كه اگر از رويه دخالت در مسائل داخلي ما از جمله انتخابات دست نكشند، پاسخي محكم از ملت بزرگ ايران دريافت خواهند كرد و بدون ترديد در فرآيند اجراي برجام تاثيرات منفي آن را شاهد خواهند بود. وي افزود: ضمنا اين را هم بدانند كه هركس با هر سليقه‌اي از ميان نامزدهاي موجود به مجلس خبرگان راه يابد، وفادار به اصول و اركان و مباني نظام جمهوري اسلامي خواهد بود. چنان‌كه استكبارستيزي و مقابله با نفوذ قدرت‌هاي بيگانه در امور داخلي كشور در ذات مجلس خبرگان رهبري تعريف شده است.
دري‌نجف‌آبادي: حضور در ليست هاشمي را نفي نمي‌كنم، چون بزرگان در آن حضور دارند
حجـت‌الاسـلام‌والـمسلـمـين‌ دري‌نجف‌آبادي كانديداي مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگويي با بيان اينكه تنها در ليست جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور دارد، گفت: گرايش من به ليست جامعه مدرسين است اما آقايان خواستند اسم من را در ليست بگذارند و من هم نفي نمي‌كنم و حساسيتي هم نسبت به آن ندارم چون در ليست بزرگاني چون آيات، موحدي كرماني، اميني، امامي، ميرمحمدي و بزرگان ديگر حضور دارند.  به گزارش خبرآنلاين وي در پاسخ به اين سوال كه با وجود حمايت دولت انگليس از ليست خاص بازهم حاضر به نفي حضور در ليست آقاي هاشمي نيستيد، تاكيد كرد: هركس بخواهد مي‌تواند من را در ليست بگذارد، من نگفتم مرا در ليست بگذاريد؛ اما بي‌بي‌سي بيخود مي‌كند كه مي‌گويد به آيات يزدي، جنتي و مصباح كه سرمايه‌هاي 50ساله انقلاب اسلامي و حوزه علميه هستند مردم راي ندهند. دري‌نجف آبادي گفت: انگليس دنبال فتنه است و مي‌خواهد فتنه كند.
حملات عليه آيت‌الله هاشمي را محكوم كرده‌ام
آيت‌الله بطحايي‌گلپايگاني نسبت به سوءبرداشت انجمن اسلامي دانشجويان از سخنان او نسبت به آيت‌الله هاشمي بيانيه‌اي صادر كرد. بيانيه‌اي كه در ابتداي آن اين سخن رهبر انقلاب در مورد آيت‌الله هاشمي بيان شده است كه: سعي كنيد در خبرگان رهبري احترام آقاي هاشمي‌رفسنجاني حفظ شود. به گزارش انتخاب در اين بيانيه اظهار شده است: حمايت اعضاي انقلابي از يكديگر نه تنها باعث افزايش همدلي ميان اين افراد است، كه باعث تضعيف روحيه دشمن نيز مي‌گردد. در گفت‌وگويي كه با (آقاياسر) فرزند آيت‌الله هاشمي و همچنين خود ايشان انجام شده بود، مباحثي پيرامون تحكيم روحيه برادري ميان دلتمردان و تلاش بيشتر براي حفظ انقلاب مطرح شد. در اين بيانيه با اشاره به شرايط حساس انتخاباتي بيان شده: با توجه به شرايط حساس انتخاباتي و نفوذ ناگهاني دشمن مي‌طلبد كه با حفظ وحدت به‌خصوص جهت شركت در انتخابات از هرگونه برداشت ناصواب نسبت به بيانيه‌ها و مصاحبه‌ها، پرهيز شود و اخلاق اسلامي رعايت شود. در ادامه اين بيانيه با اشاره به ديدار دانشجويان در تاريخ دوم اسفند با آيت‌الله بطحايي نوشته شده: يكي از سوال آنها راجع به اظهارات راديو بي‌بي‌سي در رابطه با ليست خبرگان مردم بود كه بنده، تبري خود را نسبت به اظهارات راديو بي‌بي‌سي اعلان كردم و قطعاً آيت‌الله هاشمي و افراد مندرج در ليست خبرگان مردم نيز همين گونه است و نيز به حركت‌هاي شخصيت كشي كه معظم‌له را هدف قرار داده است اشاره و محكوم كردم. بنده با برداشت‌هاي نادرست مخالف مي‌باشم و قطعاً اظهارات راديو بي‌بي‌سي مورد نفرت و تبري جناب آقاي هاشمي است كه متاسفانه طور ديگري تفسير شده است. اميد است اين حركات ناشايست تكرار نشود كه به ضرر انقلاب و انقلابيون است.
آيت‌الله شاه آبادي مطالب خلاف واقع عليه آيت‌الله هاشمي را تكذيب كرد
دفتر آيت‌الله شاه‌آبادي نيز با صدور اطلاعيه‌اي مطالب خلاف واقع به نقل از ايشان عليه ليست خبرگان مردم را تكذيب كرد. به گزارش ايسكانيوز، پس از آنكه برخي رسانه‌هاي افراطي و تندرو مطالبي را به نقل از آيت‌الله شاه‌آبادي، نامزد مجلس خبرگان رهبري عليه آيت‌الله هاشمي و فهرست خبرگان مردم منتشر كردند، دفتر آيت‌الله شاه‌آبادي با صدور اطلاعيه‌اي مطالب منتسب به ايشان در مورد اين فهرست انتخاباتي را تكذيب كرد. در متن بيانيه دفتر ايشان آمده است: آيت‌الله شاه آبادي در پاسخ به سوالي كه اخيرا از ايشان پرسيده شده، بيان فرموده‌اند كه مستقلا در انتخابات شركت كرده‌اند و البته كساني كه از جناحين و سايرين مايلند نام ايشان را در ليست يا تبليغات خود قرار دهند مانعي ندارد و مطالبي كه به صورت غير صحيح در برخي منابع خبري منتشر شده مورد تاييد نيست. در پايان اين بيانيه تاكيد شده است: اساسا حضور ايشان در انتخابات باهدف بازگشت به اخلاق و ديانت و وحدت ملي به فضاي سياسي جامعه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون