• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

ديه مقتول از بيت المال پرداخت خواهد ‌شد

مرگ، پايان سرقت مسلحانه، قتل و فرار از زندان

اعتماد| سارقي مسلح كه پس از كشتن مامور حمل پول بانكي در تهران از سوي پليس دستگير و به اعدام محكوم شده بود پس از فرار از زندان به كرمانشاه گريخت و بار ديگر دست به سرقت مسلحانه زد. او اين‌بار اما در درگيري مسلحانه با پليس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد تا پرونده قتلي كه مرتكب شده بود با پرداخت ديه از بيت‌المال به خانواده مقتول، مختومه شود.
متهم در سال 86 با همدستي چند سارق ديگر به شكل مسلحانه به يك ماشين حمل پول بانك در تهران حمله كرد و پس از درگيري با ماموران حفاظت، دست به سلاح برد و يكي از آنها را كشت. او و همدستانش كه موفق شده بودند 65 ميليون تومان پول به سرقت ببرند پس از تحقيقات گسترده پليس، شناسايي و دستگير شدند.
با رسيدگي به پرونده متهمان در دادگاه كيفري استان تهران، متهم به قتل مامور حفاظت بانك، به جرم قتل و سرقت مسلحانه به اعدام محكوم شد اما درست زماني كه حكم اعدام به دايره اجراي احكام ارسال شده و در آستانه اجرا قرار گرفته بود، متهم از زندان فرار كرد. او در نقشه‌اي حساب شده، خود را به بيماري زد و با مجاب كردن ماموران به بيمارستان منتقل شد اما در آنجا در يك لحظه موفق به فرار شد. متهم فراري پس از چند ماه مخفي شدن سرانجام بار ديگر خود را در كرمانشاه نشان داد. او اين‌بار هم با همدستي چند سارق مسلح ديگر به بانكي حمله كرد اما اين سرقت آخرين باري بود كه او دست به سلاح مي‌برد. متهم در جريان حمله مسلحانه با ماموران پليس درگير شد و با اصابت گلوله جان باخت.
با مرگ او، رسيدگي به پرونده قتل مامور حمل پول بانكي در تهران، در شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا برگزار شد و از آنجا كه براساس تحقيقات به عمل آمده، خانواده متهم توان پرداخت ديه را نداشتند، مبلغ آن از بيت‌المال به خانواده مقتول پرداخت خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون