• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

زيرذره‌بين اقتصاد

ظرفيت توليد پتروشيمي ايران دو برابر مي‌شود|يك مقام مسوول از افزايش دو برابري ظرفيت توليد پتروشيمي ايران خبر داد و گفت: توليد پتروشيمي از ۶۰ ميليون به ۱۳۰ ميليون تن در سال افزايش مي‌يابد. حميدرضا رستمي در كنفرانس رويكردهاي نوين در نگهداشت انرژي با بيان اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس به‌شدت به دنبال توسعه دانش و مجموعه‌هاي دانش بنيان در صنعت پتروشيمي هستند و سرمايه‌گذاري ويژه‌اي را در اين زمينه انجام مي‌دهند، گفت: كشورهاي حوزه خليج فارس چندين ميليارد دلار در اين بخش سرمايه‌گذاري كرده‌اند.

انتقال آب خزر به كوير مركزي مترصد دريافت مجوز از محيط زيست|معاون وزير نيرو در امور برنامه‌ريزي و اقتصادي با بيان اينكه انتقال آب خزر به كوير مركزي ايران منتظر صدور مجوز محيط زيست است، گفت: توليد هم‌زمان آب و برق در دو هزار كيلومتر از سواحل كشور در خليج فارس و درياي عمان كه ظرفيت بسيار بالاي توليد آب و برق دارد در جزاير قشم و كيش اجرايي شد. عليرضا دايمي گفت: اولويت وزارت نيرو در برنامه ششم توسعه در بخش آب، بهره‌وري، حفاظت و نگهداري از آب‌هاي زيرزميني و ايجاد نظام‌هاي اندازه‌گيري و توزيع درست آب و اقتصاد آب خواهد بود.

اعلام مسوولان براي برخورد با ميوه‌هاي قاچاق |قائم مقام وزير جهاد كشاورزي در امور بازرگاني گفت: هيچ ميوه‌اي به غير از موز، آناناس، نارگيل و انبه مجوز ورود به كشور ندارد و بر اساس ابلاغ وزير كشور به همه استانداري‌ها، واردات هرگونه ميوه به كشور ممنوع بوده و بازرسان و ناظران سازمان حمايت و تعزيرات موظف به جلوگيري و برخورد با عرضه ميوه‌هاي قاچاق در سطح عمده‌فروشي و خرده‌فروشي شدند. علي‌اكبر مهرفرد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: شايد برخي دلالان به دنبال اخذ مجوز واردات انواع ميوه از جمله نارنگي از پاكستان باشند و براي آن دست به لابي هم بزنند اما تا اين لحظه هيچ مجوزي براي واردات ميوه به كشور صادر نشده است.

دستور ويژه نعمت‌زاده براي بازار شب عيد|محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت با صدور دستور ويژه‌اي براي بازار شب عيد، آيين‌نامه ساماندهي بازارروزها را براي كمك به توليد، رفع سدمعبر و كمك به فروشندگان كم‌سرمايه ابلاغ كرد. به گزارش مهر در واقع، آيين‌نامه اجرايي نحوه برگزاري بازارروزهاي جمعي موضوع ماده ۸۵ قانون نظام صنفي كه به تصويب محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت رسيده، براي اجرا به روساي سازمان صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور ابلاغ شده است. براساس ماده يك آيين‌نامه اجرايي نحوه برگزاري روزبازارهاي جمعي موضوع ماده ۸۵ قانون نظام صنفي، «روز بازار» مكاني است براي عرضه كالا و محصولات صرفا داخلي توسط افراد يا واحدهاي صنفي كه به صورت موقت وفق شرايط اين آيين‌نامه ايجاد مي‌شود. منظور از كارگروه نيز كارگروه راهبري بازار روزهاي جمعي است. حمايت از توليدات داخلي منجمله صنايع دستي، خانگي و روستايي و كمك به رفع سد معابر عمومي و فروشندگان كم سرمايه نيز از اهداف آيين نامه اجرايي نحوه برگزاري روزبازارهاي جمعي است.

جلسات گراني آب‌وبرق در سازمان مديريت كليد خورد|نتايج جلساتي كه در خصوص مسير پيش روي تعديل قيمت‌هاي آب و برق از ميانه تابستان تاكنون در وزارت نيرو تشكيل شده، اكنون روي ميز كارشناسان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است. به گزارش تسنيم، «فعلا قيمت آب و برق افزايش نمي‌يابد» اين جمله‌اي است كه اكنون تمامي مسوولان وزارت نيرو روي آن اتفاق نظر دارند، اما اينكه لفظ «فعلا» تا چه‌زماني صدق مي‌كند جاي سوال دارد. پيگيري‌هاي خبرنگار تسنيم حاكي از اين است كه در حال حاضر در سلسله جلسات درآمد و هزينه‌اي دولت در سال 95 كه در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برگزار مي‌شود، يكي از موضوعات روي ميز و درحال بررسي مرحله بعدي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي از جمله قيمت مصرفي آب و برق است. نتايج جلساتي كه در خصوص مسير پيش روي تعديل قيمت‌هاي آب و برق از ميانه تابستان تاكنون در وزارت نيرو تشكيل شده اكنون روي ميز كارشناسان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است و نتايج اين بررسي‌ها در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قرار است در شوراي عالي اقتصاد و سپس جلسات هيات دولت مطرح شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون