• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

چهارمين زندگينامه پل استر با ترجمه خجسته كيهان منتشر شد

«كپسول زمان» نوشته پل استر كه به عنوان چهارمين زندگينامه اين نويسنده شناخته مي‌شود با ترجمه خجسته كيهان توسط نشر افق منتشر شد. نسخه اصلي اين كتاب در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسيده و چاپ نسخه ترجمه آن نيز با عقد قرارداد با نويسنده اثر براي خريد امتياز نشر فارسي آن، انجام شده است.
اين كتاب در ۳ بخش، به بازنمايي ذهن كودكي پل استر و وارسي جغرافياي درونش در انزوا مي‌پردازد. استر در اين كتاب و در ديگر زندگينامه‌هايي كه براي خود نوشته، احساسات شخصي خود را با جزييات بيان مي‌كند. «گزارش از درونم»، «دو ضربه به سر» و «كپسول زمان» عنوان ۳ بخش اين كتاب است. نسخه اصلي كتاب تصاويري داشته كه با اجازه كتبي از نويسنده اثر، براي چاپ نسخه ترجمه، كنار گذاشته شده‌اند.
هر چند پل استر اعلام كرده ديگر رمان نمي‌نويسد، اما در اين كتابش و با استفاده از روايت دوم شخص، به اين زندگينامه حالت داستاني نيز بخشيده است. در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «شام مخصوص به مناسبت بازگشت جيمز به خانه در ساختماني قرن نوزدهمي كه داخلش پر از اسباب و اثاث است، آليس را نمي‌بيني و فقط سه عضو خانواده حضور دارند: مامان بيش از حد ملايم، برادر كلينت يبس و زاهدماب (با لحن نرم و حرف‌هاي كسالت‌آور كه عادت دارد دست به سينه بگويد، طوري كه طرف مقابل را از پاسخگويي منصرف مي‌كند) و آلنِ گريزان از نظم و جاه‌طلب كه مي‌خواهد به مصاف جهان برود. ظرف چند ثانيه اختلاف‌نظر نمودار مي‌شود. كلينت به پيشنهاد محبت‌آميز و دست و دلبازانه آقاي پاركر اشاره مي‌كند و آلن فوري مي‌گويد نمي‌خواهد در كارخانه كار كند. مامان و برادر بزرگ‌ترش مبهوت مي‌مانند. اما آلن مي‌خندد و توضيح مي‌دهد ارتش او را تغيير داده و مايل نيست بقيه عمرش را به جاي شيپور ارتش، به سوت كارخانه جواب دهد، بلكه مي‌خواهد كاري ارزشمند و مفيد انجام دهد و نمي‌تواند مجسم كند تمام روز را در دفتر كارخانه بگذراند. »
«كپسول زمان» با ۲۴۸ صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قيمت 13500 تومان توسط نشر افق منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون