• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

دادستان تهران اعلام كرد

از دادگاه درخواست كرديم براي حكم زنجاني اقدام شود

 

گروه سياسي| پرونده متهم نفتي روزهاي مهم و سرنوشت‌سازي را پيش روي خود دارد؛ روزهاي مهمي كه دادستان تهران هم مي‌گويد كه منتظر صدور حكم آن است. آنگونه كه ديروز جعفري دولت‌آبادي اعلام كرده است تقاضا صورت گرفته تا براي صدور حكم پرونده متهم نفتي اقدام صورت بگيرد. با اين حال دادستاني تهران از پرداخت بدهي‌هاي متهم نفتي از طريق فروش اموال نااميد است و مي‌گويد كه اميدوار است در سال جديد براي پرداخت اين بدهي‌ها كه اموال زنجاني كفاف آن را نمي‌دهد راهكارهاي جديدي اخذ شود. دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: منتظر صدور حكم در پرونده متهمان نفتي هستيم تا به مرحله اجرا برسد. به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه ميزان از وعده‌هاي داده شده از سوي بابك زنجاني در مورد بازگرداندن پول محقق شده است؟ گفت: ما منتظر صدور حكم هستيم. با توجه به وكالتي كه متهم در اوايل دستگيري به ما داده، فروش اموال را انجام داديم، اما اموال تكافوي بدهي را نمي‌كند و اميدواريم در سال جديد راهكارهايي براي جبران الباقي بدهي پيش‌بيني شود. وي افزود: تا آنجا كه مي‌دانم تاكنون پولي واريز نشده و امروز هم پيگيري كرديم و گفتند پولي وارد نشده؛ لذا ما منتظر صدور حكم هستيم تا به مرحله اجرا برسد. جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه قاضي صلواتي ختم دادرسي را در پرونده بابك زنجاني اعلام نكرد، آيا دادگاه منتظر ارسال بخش ديگري از پرونده موسوم به فساد نفتي است تا حكم را صادر كند، گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد آخرين دفاع اخذ شد و دادگاه مشغول وظيفه خودش است و ما درخواست كرديم كه در صدور حكم اقدام شود. وي ادامه داد: اين پرونده چندين بخش دارد، بخش نفتي و پولي‌اش انجام شد و ساير بخش‌ها كه مربوط به شركت نفت و مسائل مربوط به تجارت و مسائل ارزي است مفتوح است و در حال انجام است و با كيفرخواست جدايي به دادگاه ارسال مي‌شود. اين دو بخش از هم جداست.
راي دادن يكي از محصورين مقدور نشد
دادستان تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه بعد از اطلاعيه دادستاني تهران در مورد راي ندادن يكي از افراد در حصر خبرهاي ضد و نقيضي مطرح شد، براي روشن شدن موضوع توضيحاتي را ارايه دهيد، گفت: اطلاعيه همان بود كه اعلام كرديم. تا لحظه‌اي هم كه اعلام كرديم وي راي نداده بود. پيگيري كرديم و هماهنگ شد ولي چون ديرتر از وقت مقرر بود، امكان راي دادن فراهم نشد. دادستان تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا در دادسراهاي استان تهران پرونده تخلفات انتخاباتي مطرح شده است ،گفت: ما قبل از انتخابات دو پرونده داشتيم ،يكي در مورد روزنامه ايران بود كه توضيحاتي از نويسنده مطلب اخذ كرديم؛ زيرا مطلب خلافي بود كه در عرصه انتخابات منتشر شده بود و ديگري در مورد نماينده‌اي بود كه اطلاعيه‌اي را داده بود كه با مسائل انتخاباتي مغايرت داشت. وي افزود: اين دو پرونده با شكايت خود متوليان دولت و كساني كه به آنها اهانت شده بود تشكيل شد و آنها شكايت كردند. ما شكايت‌ها را در دستور كار دادسراها قرار داديم. جعفري دولت‌آبادي ادامه داد: در زمان برگزاري انتخابات نيز تخلفي صورت نگرفت و ما گزارشي در اين زمينه نداشتيم البته گزارش‌هاي متفرقه‌اي رسيد كه اثبات نشد.
همكاري خوبي در مورد پرونده ثامن با بانك مركزي شده است
دادستان تهران درباره وضعيت موسسه ثامن الحجج گفت: همكاري خوبي در اين زمينه با بانك مركزي ايجاد شده و ما به تدريج از سه ميليون كار را شروع كرديم و تا مرز 15 الي 20 ميليون رسانديم و به تدريج پول‌ها را پرداخت مي‌كنيم. وي ادامه داد: بانك پارسيان هم آمده و كمك مي‌كند. اميدواريم تا جايي كه امكان‌پذير است كساني كه پول‌هاي كمتري دارند وجوه‌شان پرداخت شود. دادستان تهران يادآور شد: اين پرونده تشكيل شده و تحت نظارت دادستاني در سراسر كشور در تهران نهاده شده و تمام پرونده‌هاي موسسه به تهران ارجاع شده است؛ بنابراين با همكاري بانك مركزي كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده و اميدواريم مردم به حقوق‌شان برسند و فضاي آرامشي با سال جديد براي‌شان فراهم شود. جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه سپرده گذاران به تدريج مراجعه كنند تا وجوه‌شان پرداخت شود، گفت: تعداد اين افراد زياد است و ما كارمان را از وجوه كم شروع كرديم و اميدواريم با تامين وجوه موسسه پول مردم به تدريج پرداخت شود. وي درباره تشكيل دادسراي رسيدگي به جرايم پولي و بانكي گفت: وعده‌اي را كه در سال پيش در مورد تشكيل اين دادسرا اعلام كرده بوديم امروز عملي كرديم و اميدواريم كه در حوزه‌هاي مقابله، پيشگيري و تشديد نظارت‌ها بتوانيم وضعيت جرايم پولي و بانكي را كنترل كنيم و همچنين پرونده‌هايي را كه در اين زمينه وجود دارد زودتر به نتيجه     برسانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون