• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3481 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۳ اسفند

خبر

حزب اتحاد ملت ايران اسلامي:
اميدواريم با تشكيل مجلس دهم زمينه تحقق برجام داخلي فراهم شود

حزب اتحاد ملت با انتشار بيانيه‌اي ابراز اميدواري كرد با تشكيل مجلس دهم زمينه تحقق برجام داخلي فراهم شود. در اين پيام آمده است: به جرات مي‌توان ادعا كرد مردم ايران در قالب مدني‌ترين كنش سياسي معاصر در خاورميانه ثابت كردند مردمسالاري گام به گام را آموخته و پذيرفته‌اند و از ظرفيت‌هاي موجود براي طي اين طريق بهره مي‌گيرند. انتخابات هفتم اسفندماه ثابت كرد، تنگ‌نظري‌ها و ناملايمات و محدوديت‌ها و موانع، نه‌تنها مانعي براي بلوغ سياسي و گام مسوولانه مردم نخواهد بود، بلكه پيام اين حضور، نويد تحقق آرمان دولت- ملت در آينده‌اي نه چندان دور را به همراه داشت. در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: حزب اتحاد ملت ايران اسلامي اميد دارد با تشكيل مجلس دهم زمينه تحقق برجام داخلي فراهم شود. برجام داخلي كه بايد با همراهي اين مجلس، آشتي ملي را در سراسر ايران عزيز جاري كند و دولت يازدهم را در رفع مشكلات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، زيست محيطي و گشايش‌هاي بيشتر سياسي ياري رساند.

پيوند اصولگرايان با پايداري‌ها نقطه شكست آنها شد
عضو جامعه روحانيت مبارز مي‌گويد گره خوردن بخشي از بدنه اصولگرايان با پايداري‌ها زمينه ساز ناكامي آنها در انتخابات تهران شد. سيدمهدي طباطبايي در گفت‌وگو با خبرآنلاين با تاكيد براينكه اين حضور مردم، مسووليت مسوولان را بيشتر كرد، خاطرنشان كرد: مردم با حضوري كه پاي صندوق‌ها داشتند به مسوولان گفتند آقايان ما در صحنه هستيم شما كجا هستيد؟ آيا توجهي به رفاه و معيشت ما داريد؟ آيا خبر از اوضاع اقتصادي و سفره‌هاي ما داريد؟ طباطبايي در ادامه اين گفت‌وگو به ناكامي اصولگرايان در تهران اشاره كرد و گفت: بخشي از اين ناكامي به اختلافي كه بين خود اصولگرايان بود، بازمي‌گردد. غروري كه داشتند و متاسفانه الان هم دارند به اين شرايط منتهي شد. متاسفانه گروه‌هايي از اصولگرايان گرفتار يكسري گفتارهاي سست شدند.  وي تصريح كرد: بخشي از اصولگرايان به خيال اينكه موفقيت بيشتري كسب مي‌كنند با پايداري‌ها گره خوردند و از همين بابت هم آسيب ديدند. آنها باور نكردند پايداري‌ها امروز وجهه خوبي در جامعه ندارند و به خيال خودشان سعي كردند با نزديك شدن به پايداري‌ها موفقيت بيشتري كسب كنند ولي دقيقا از همين نقطه شكست خوردند.

پايداري‌ها عامل اصلي شكست اصولگرايان هستند
ابوالقاسم رئوفيان در تحليل چرايي شكست اصولگرايان در انتخابات گفت: : من به شخص آيت‌الله موحدي كرماني نيز گفتم افرادي در ليست قرار گرفته‌اند كه برخوردهاي زشت و غير قابل دفاعي با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام داشته‌اند و اين برخورد‌ها را رسانه‌اي كرده‌اند، ضمن اينكه كساني براي ليست اصولگرايان تصميم‌گيري كرده‌اند كه عليه آيت‌الله هاشمي رنج‌نامه نوشتند و به ايشان توهين كردند. من به آيت‌الله موحدي كرماني گفتم كه چنين مساله‌اي به ليست اصولگرايان آسيب مي‌زند، اما نتيجه‌اي نداشت و توصيه‌هاي آيت‌الله موحدي كرماني كه به اخلاق معروف است نيز در برخي موارد جواب نداد. اين فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با ايلنا خاطرنشان كرد: حضور پايداري‌ها در ليست اصولگرايان منجر به شكست آنها شد. من ابتداي سال ۹۴ هم پيش‌بيني كردم كه نزديك شدن پايداري‌ها به لسيت اصولگرايان نوعي خودزني است، اما برخي آقايان با غرور نتيجه را پيروزي خود پيش‌بيني مي‌كردند و حتي سوداي رياست مجلس را در سر داشتند. در حالي كه هيچكدام از اين رويا‌ها محقق نشد و حتي نتوانستند به پارلمان راه پيدا كنند.

اصولگرايان چوب تندرو‌ها را خوردند
«من تا به حال اين تعبير را به كار نبرده‌ام، اما، جواب مردم در رد تندروي‌ها و از آن طرف اعلام حمايت از تفكر اعتدال، در انتخابات روشن شد»؛ اين اظهارات حجت‌الاسلام غروي از اعضاي ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم است كه به ايلنا گفته است. اين عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، با اشاره به نتايج انتخابات مجلس دهم به ويژه در حوزه انتخابيه تهران كه با پيروزي تمام فهرست اصلاح‌طلبان و حاميان دولت و شكست مطلق ليست اصولگرايان همراه بود، تاكيد كرد: چوبي كه مردم مي‌خواستند در اين انتخابات به تندرو‌ها بزنند دامن اصولگرايان فرهيخته، معتدل و خوب كشورمان را هم گرفت. غروي افزود: مثلا مردم وقتي مي‌بينند تيم مذاكره كننده هسته‌اي كشورمان دو سال تمام براي حقوق مردم تلاش مي‌كنند؛ اما بعد از به نتيجه رسيدن مذاكرات، چند نفر تندرو در مجلس شوراي اسلامي كه واقعا ديگر نمي‌توانيم آنها را تندرو نگوييم، عوض اينكه مجسمه آن مسوول در تيم مذاكره‌كننده را طلا بگيرند، مي‌خواهند او را در سيمان فرو كنند؛ جواب اين كارهاي تند و افراطي، در انتخابات و با راي ندادن مردم به اين تندرو‌ها مشخص و روشن مي‌شود؛ اين يك قاعده كلي در سياست است كه اگر افراط‌گرايي در پيش گرفته شد، اقبال مردم به سمت ديگري مي‌رود ولي ما غافل هستيم و از تجارب استفاده نمي‌كنيم. غروي با اشاره به كوفي خواندن مردم تهران از سوي برخي چهره‌ها و رسانه‌هاي اصولگرا اظهار داشت: اين اظهارنظر‌ها بسيار زشت و سخيف است؛ وقتي مردم اين جور مشتاقانه در انتخابات حضور پيدا مي‌كند و آبرو مي‌دهند، آدم نبايد اين طور حرف بزند. عرض كردم آن كساني كه ضد انقلاب بودند، اصلا در انتخابات شركت نكردند و راي ندادند؛ تازه فقط بخش كمي از آن افرادي كه در انتخابات شركت نكرده و راي ندادند ضد انقلاب بودند و بيشتر افرادي كه شركت نكردند، شايد بي‌تفاوت بودند؛ اما آنها كه راي دادند طرفدار و خواهان نظام جمهوري اسلامي ايران هستند؛ و اگر طرفدار انگليس و امثال آن بودند اصلا راي نمي‌دادند. اينكه ما دايره ضدانقلاب را اينقدر وسيع و گسترده مي‌كنيم، صحيح نيست و حتي غلط است؛ اين كار‌ها بي‌انصافي در حق مردم دوست‌دار انقلاب و در حق انقلاب است كه بيخود مخالفان آن را زياد و گسترده نشان مي‌دهيم. وي افزود: اين حرف‌هاي نامربوطي كه برخي گفتند مبني بر اينكه ضدانقلاب‌ها به منتخبان انتخابات اخير راي دادند حرف‌هاي خيلي بي‌ادبانه و نامربوطي است؛ يا اينكه عنوان مي‌كنند اين مردم تحت تاثير انگليسي‌ها قرار گرفتند؛ واقعا اين طور نيست. انگليسي‌ها ۳۷ سال است كه خودشان را در ارتباط با ما آزموده‌اند و مي‌دانند تفكر ملت ايران در رابطه با آنها چگونه است؛ بنابراين گاهي مواقع مي‌گويند راي دهيد كه طرف راي نياورد و گاهي هم مي‌گويند كه راي ندهيد كه فردي راي بياورد. برخي تندروهاي داخلي جريان‌هايي پيش آوردند و از آن سوءاستفاده كرده و در همان فضا مانور دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون