• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3483 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند

پزشكيان:

پيام انتخابات تمكين به قانون بود

 

گروه سياسي| نماينده اصلاح‌طلب مردم تبريز در مجلس گفت: ما به راحتي مي‌توانيم در دانشگاه‌ها و مجامع بين‌المللي با منطق اسلامي از ديدگاه و نظرمان دفاع كنيم اما با ممنوع‌كردن، حذف كردن، تحريم كردن و حصر كردن راه به جايي نمي‌بريم. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات نماينده اصلاح‌طلب مردم تبريز در مجلس به شرح زير است:
   پيام مهم اين دو انتخابات اين بود كه هنگامي كه بر اساس قانون عمل كنيم، مشكلي پيش نمي‌آيد و هنگامي كه برخلاف قانون عمل مي‌كنيم، عكس‌العمل‌هاي نامناسبي از سيستم مي‌گيريم كه به نفع مملكت نيست.
   اگر در رابطه با آنچه در قانون اساسي به عنوان حق جامعه آمده درست برخورد كنيم، نبايد با مشكلي روبه‌رو شويم اما اگر سليقه‌اي برخورد كنيم، طبيعتا به مشكل برمي‌خوريم و انعكاس آن را به گونه‌اي متفاوت در جامعه خواهيم ديد.
   نمي‌توان برخي از قوانين را بپذيريم و بعضي از قوانين را منافي مصالح بدانيم. نمي‌توان با عده‌اي به دليل تخلف از قانون برخورد كنيم و با عده‌اي ديگر به اين بهانه كه اقدام‌شان خودجوش يا ارزشي بوده، با تساهل برخورد كنيم. قانون خودجودش و غيرخودجوش نمي‌شناسد و هيچ‌كس حق ندارد خودجوش يا غيرخودجوش برخلاف قانون عمل كند.
   اقدام يكپارچه مردم تهران در راي دادن به ليست اصلاح‌طلبان را مي‌توان به عنوان واكنشي به بي‌قانوني‌ها ارزيابي كرد. در واقع مردم تهران در اعتراض به روند موجود به صورت يكپارچه به ليست اصلاح‌طلبان راي دادند.
   (با انتقاد از آنچه به عنوان «ليست انگليسي» مطرح شد) به هرحال شوراي نگهبان اين افراد را تاييد كرده است و چنين حرفي يعني شوراي نگهبان، انگليسي‌ها را تاييد كرده است.
   در شرايطي كه بسياري معترض بودند چرا شوراي نگهبان بسياري از نيروهاي خدوم اصلاح‌طلب را تاييد نكرده، عده‌اي مدعي شدند كه برخي از افرادي كه توسط اين شورا تاييدصلاحيت شدند، انگليسي‌اند و اين اتفاق نمونه‌اي ديگر از‌‌ همان رفتار خلاف قانون است. اين درست نيست كه برخي به خود حق مي‌دهند، به هر كسي را كه دوست ندارند، هر انگي بچسبانند.
   افرادي كه توسط تندرو‌ها انگليسي خطاب شدند، امروز با راي مردم به مجلس خبرگان راه يافتند،  در واقع مساله اين نيست كه اين افراد انگليسي بودند، بلكه كساني كه چنين مسائلي را مطرح مي‌كردند، تهمت و اتهام بي‌اساس مي‌زدند.
   زماني كه ما به دنبال انقلاب و سرنگوني رژيم شاه بوديم، آيا بي‌بي‌سي از انقلاب طرفداري نمي‌كرد؟! حال با استدلال اين آقايان پس بايد نتيجه گرفت انقلاب ما انگليسي بود؟!
   زماني كه تندرو‌ها در اسراييل و امريكا با برجام مخالفت مي‌كردند، اين افراد نيز در داخل كشور مخالف برجام بودند اما كسي نمي‌گفت مخالفان داخلي برجام حرف اسراييل را تكرار مي‌كنند.
   اين چگونه آزادانديشي‌اي است كه دانشجويان نمي‌توانند نام رييس‌جمهور و نخست وزير سابق را به زبان بياوردند؟! چگونه ممكن است نتوانيم نام فردي را كه همين يك دهه پيش رييس‌جمهور كشور بوده و در پيشرفت كشور تاثير بسزايي داشته است بر زبان آوريم؟!
   اين شيوه‌ها جواب نمي‌دهد و نتيجه اين برخورد‌ها اين است كه مردم در واكنش به يك ويديوي آقاي خاتمي، يكپارچه راي مي‌دهند. ما به جاي حل مساله، صورت‌مساله را پاك مي‌كنيم. مساله وجود دارد و بايد با اين مساله به‌صورت واقعي و درست برخورد كنيم.
   ما مي‌توانيم در دانشگاه‌ها و مجامع بين‌المللي به راحتي با منطق اسلامي از ديدگاه و نظرمان دفاع كنيم اما با ممنوعيت، حذف، تحريم و حصر راه به جايي نمي‌بريم.
   كليد گشايش مشكل ممنوع‌التصويري و همچنين مساله حصر تنها در دست يك نفر نيست و تا زماني كه هماهنگي كامل ميان دولت، مجلس، قوه قضاييه و نيروهاي امنيتي به وجود نيايد، اين مشكل‌ها حل نخواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون