• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

مهاجمان بايد به‌طور مادرزادي مهاجم باشند و گلزني كنند

ايوانكوويچ: قهرمان نشويم، براي نايب قهرماني تلاش مي‌كنيم

برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس درباره آخرين وضعيت تيمش گفت: «واقعيت اين است كه نمي‌توانيم در همه بازي‌ها بهترين بازي خودمان را انجام دهيم. درست است كه مقابل تراكتورسازي نتوانستيم مثل هميشه موقعيت ايجاد كنيم، اما فكر مي‌كنم كه روي مهدي طارمي خطاي پنا‌لتي‌ صورت گرفت كه بايد داور آن را اعلام مي‌كرد. نمي‌توانم از بازيكنانم گله‌مند و ناراحت باشم چون آنها با تمام وجودشان دويدند و زحمت كشيدند. واقعيت اين است كه شانس‌هاي بسيار خوبي نصيب ما، از جمله احمدزاده شد كه از فاصله پنج متري توپ را به بيرون زد. به‌ هر‌ حال مهاجمان بايد به‌طور مادرزادي مهاجم باشند و گلزني كنند. اگر نيم‌فصل اول را با نيم‌فصل دوم مقايسه كنيم، ما در نيم فصل اول بعد از بازي با تراكتورسازي هفت امتياز داشتيم، اما در حال‌ حاضر با همين تعداد بازي يازده امتياز را كسب كرده‌ايم. قبول دارم كه با مساوي‌هاي پي در پي اخير هشت امتياز از دست داده‌ايم. طبيعتا بازيكنان ما ضعف‌هايي داشته‌اند و من نمي‌خواهم بگويم كه همه‌چيز ايده‌آل است. قطعا بازي‌هاي سختي را تا آخر فصل پيش‌رو داريم. تيم ما الان جوان است و بازيكنان در زدن ضربات آخر تمركز لازم را ندارند. الان بازيكني همچون عليپور يا كمنداني فقط 20 سال دارند. تجربه چيزي نيست كه طي چند روز به دست بيايد. تجربه بايد طي چهار يا پنج سال به دست بيايد. علي عليپور، مهدي طارمي، احمدزاده فقط دو يا الي سه فصل است كه در ليگ برتر بازي مي‌كنند. آنها بايد تمرين كنند تا تجربيات بيشتري را به دست آورند.»
برانكو ايوانكوويچ در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تيمش در فاز هجومي مشكلاتي داشت، اظها‌ر كرد: «در بازي مقابل تراكتورسازي كمال كاميابي‌نيا را در اختيار نداشتيم و به همين دليل در فاز هجومي مشكلاتي داشتيم. كمنداني فصل قبل بازي نكرده بود، اما امسال تقريبا در همه بازي‌ها حضور داشته است. ما بايد هزينه‌هاي اينچنيني را پرداخت كنيم تا بازيكنان جوان ما با تجربه‌تر شوند. قطعا مشكلات ما زياد است. الان تمام تيم‌ها با 200درصد توان خود مقابل پر‌سپوليس بازي مي‌كنند. همه مسائل را نمي‌توان يك شبه حل كرد. فراموش نكنيد پر‌سپوليس در ابتداي فصل در پايين جدول بود، اما الان براي قهرماني مي‌جنگد. 24 امتياز ديگر تا انتهاي فصل باقي‌ مانده است و هنوز هيچ چيز مشخص نيست. درست است كه برخي امتيازات را به خاطر اشتباه‌هاي بازيكنان‌مان از دست داديم اما هدف ما در حال‌ حاضر اين است كه در هر بازي براي پيروزي به ميدان برويم. با اين حال قطعا به‌دنبال قهرماني هستيم؛ اما اگر نتوانيم قهرمان شويم براي نايب قهرماني تلاش مي‌كنيم.»
وي در پاسخ به سوالي درباره عملكرد سوشا مكاني و انفجار نارنجك‌هاي دستي در آزادي هم گفت: «آيا شما معتقديد كه سوشا اشتباه كرده است؟ از فاصله 17 متري يك ضربه ايستگاهي شليك كردند و مكاني عملكرد خوبي داشت. لحظه‌اي كه گل خورديم بازيكنان كجا بودند كه از د‌ر‌وازه‌بان حمايت كنند. پرتاب نارنجك هم واقعا يك استثنا بود. من شش سال است كه در ايران هستم و اين دومين بار بود كه چنين مساله‌اي را مي‌ديدم. يك بار هم پيش از اين در ديدار ايران مقابل كره شمالي هو‌اد‌ا‌ران نارنجك به زمين مسابقه پرتاب كردند. من واقعا مي‌دانم كه نبايد اين مسائل رخ دهد؛ اما در تمام ورزشگاه‌هاي جهان وجود دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون