• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

ظريف بازهم به مجلس مي‌رود

سبحاني‌نيا: سوال 100 نماينده ديگر منتفي است


گروه سياسي| بازهم آغاز جلسات علني و بازهم احضار وزير محبوب توسط نمايندگان مجلس براي توضيح و سوال. تمديد مذاكرات و پايان تعطيلات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اگر با خبر احضار محمد‌جواد ظريف به مجلس شوراي اسلامي همراه نباشد، عجيب است. هنوز تكليف سوال 100 نماينده مجلس از وزير خارجه معلوم نشده است، 12 نماينده ديگر او را به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي فراخوانده‌اند تا از او سوال بپرسند؛ سوالي كه كسي از اعضاي كميسيون امنيت ملي از آن باخبر نيست. برخي مي‌گويند سوال 100 نماينده از ظريف كه سردمدار اصلي آن «جواد كريمي‌قدوسي» بود به باد فراموشي سپرده شده و برخي ديگر مي‌گويند كه هنوز متوقف نشده است. سوال است كه براي ظريف روي سوال مي‌آيد تا او در روزهايي كه در وين يا ژنو مشغول مذاكره نيست تمام وقتش را در وزارت خارجه تنها نگذارند و گهگداري هم به مجلس برود؛ جايي كه شايد بيشتر از نهاد رياست‌جمهوري هم به آن سر مي‌زند. با حسين سبحاني‌نيا، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت‌وگويي كرديم تا مشخص شود وضعيت سوالات از محمد‌جواد ظريف به چه شكل است. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با حسين سبحاني‌نيا را در ادامه مي‌خوانيد:

‌  ظاهرا قرار است آقاي ظريف براي پاسخگويي به سوال 12 نماينده مجلس به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بيايد، مشخص است كه موضوع سوالات چيست؟
نه تعداد سوالاتي كه از وزراي خارجه و كشور در كميسيون امنيت ملي مطرح بود زياد بود و مشخص نيست اين سوال دقيقا كدام يك از سوالاتي است كه در كميسيون مطرح بوده است.
‌  سوال 100 نماينده مجلس از ظريف كه از سوي آقاي كريمي‌قدوسي در زمان مذاكرات هسته‌يي دنبال مي‌شد به كجا رسيد؟ اين سوال درست در بحبوحه مذاكرات هسته‌يي دنبال مي‌شد اما درست با تمديد مذاكرات متوقف شد. اين سوال قرار نيست ديگر پرسيده شود؟
سوال 100 نماينده از وزير خارجه قرار بود در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و آقاي ظريف براي پاسخگويي به مجلس بيايد. چند باري در اين آمدن وقفه افتاد و در نهايت آقاي كريمي‌قدوسي خود اعلام كردند كه نمي‌خواهند اين سوال را پيگيري كنند. با نظر هيات رييسه و خود سوال‌كنندگان اين سوال فعلا متوقف شده است اما اگر خود سوال‌كنندگان به مطرح شدنش اصرار داشته باشند بازهم در دستور كار قرار مي‌گيرد و گرنه با ادامه اين روند متوقف مي‌ماند.
 ‌ يعني مي‌توان گفت سوال100 نماينده ديگر از دستور كار خارج شده است و ديگر مطرح نخواهد شد؟
بله، مگر اينكه سوال‌كنندگان مجددا اصرار كنند كه هنوز چنين كاري صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون