• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

نتوانستم بگويم دكتر نشده ام

اخاذي 50 ميليوني در پوشش پزشك قلابي

 

اعتماد| پليس، مردي به نام (معين. ز) كه در قالب جراح زيبايي اقدام به اخاذي از زنان در خانه‌اش مي‌كرد را دستگير كرد. او كه چند سال پيش در آزمون ورودي رشته پزشكي قبول شده بود درباره انگيزه‌اش براي اخاذي به پليس گفت: «من به دلايل شخصي نتوانستم در دانشگاه درس بخوانم و انصراف دادم با اين وجود نمي‌توانستم موضوع انصرافم از دانشگاه را به دوستان و بستگانم بگويم. بعد از گذشت چند سال در حالي كه همه من را به عنوان دانشجوي پزشكي مي‌شناختند، مدعي شدم كه مقطع عمومي پزشكي را به پايان رسانده‌ام و در حال طي كردن دوره تخصصي جراحي زيبايي هستم. از طريق يكي از دوستانم و همچنين شبكه‌هاي مجازي با تعدادي از خانم‌هايي آشنا شدم كه قصد انجام عمل جراحي زيبايي را داشتند. به آنها مي‌گفتم كه براي انجام معاينات پزشكي به خانه‌ام بيايند تا با آنها درباره نحوه انجام عمل جراحي و هزينه‌هاي آن صحبت كنم. بعد هم به آنها مي‌گفتم كه جراحي در يك كلينيك مجهز پزشكي در منطقه نياوران انجام خواهد شد و با اين ترفند از آنها پول مي‌گرفتم.» اين پزشك قلابي بعد از آن دستگير شد كه در تاريخ پنجم اسفندماه سال گذشته خانم جواني به دادسراي ويژه جرايم پزشكي رفت و از شخصي كه مبلغ 50ميليون از او اخاذي كرده، شكايت كرد. او به بازرس‌ها گفت كه اين شخص خود را جراح زيبايي معرفي كرده و به بهانه انجام عمل جراحي از او پول گرفته است. به اين ترتيب پرونده با موضوع جعل عنوان پزشك، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 19 تهران براي رسيدگي در اختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي قرار گرفت. اين خانم جوان به كارآگاهان گفت: «من از طريق يكي از دوستانم با اين مرد كه خود را جراح زيبايي معرفي مي‌كرد، آشنا شدم. او با ادعاي انجام جراحي تضميني در چندين نوبت مبلغ 50 ميليون تومان از من دريافت كرد و بعد از اينكه پول را گرفت، گفت كه قصد انجام يك مسافرت خارج از كشور را دارد. او به اين بهانه زمان عمل جراحي را به تاخير انداخت و بعد از آن هم خبري از او نشد. در اين مدت من با تعدادي از دوستانم مشورت كردم و از عمل منصرف شدم اما وقتي براي گرفتن پولم به خانه اين پزشك قلابي رفتم از من مهلت چند روزه خواست. چند روز بعد وقتي به خانه‌اش رفتم، ديدم كه از آنجا رفته است. وقتي به سازمان نظام پزشكي مراجعه كردم به من گفتند كه چنين پزشكي با اين مشخصات وجود ندارد.» كارآگاهان در تحقيقات خود صفحاتي كه اين پزشك به نام (معين. ز) در شبكه‌هاي مجازي لاين و اينستاگرام طراحي كرده بود را پيدا كردند. در اين صفحه‌ها (معين. ز) به نام جراح زيبايي و با لباس پزشك از خود عكس منتشر كرده بود. او همچنين يك دستگاه (BMW) به ارزش تقريبي 800 ميليون تومان داشته كه به تازگي نسبت به فروش آن اقدام كرده است.
محل اصلي سكونت اين پزشك قلابي در خيابان يوسف آباد و خيابان جهان آرا تحت‌مراقبت پليسي قرار گرفت و متهم در تاريخ شانزدهم فروردين ماه به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. با دستگيري و انتقال متهم به اداره سيزدهم، در همان تحقيقات اوليه مشخص شد كه متهم به هيچ عنوان سابقه تحصيل در هيچ‌كدام از دانشگاه‌هاي كشور  را   نداشته و صرفا داراي مدارك تحصيلي ديپلم است.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «متهم با قرار قانوني، براي انجام تحقيقات و شناسايي ساير جرايم ارتكابي و همچنين شاكيان پرونده در اختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي قرار گرفته است. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون