• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3507 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

فرمانده نيروي زميني ارتش:

موصل در آينده‌اي نزديك آزاد مي‌شود


گروه سياسي| فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: پيروزي‌هاي اخير كه در عراق و صحنه عملياتي آن پيش آمده است بيانگر اين مطلب است كه موصل هم در آينده نزديكي آزاد خواهد شد. به گزارش مهر، جمله‌هاي كليدي اظهارات امير سرتيپ احمدرضا پوردستان به شرح زير است:
   يكي از درخواست‌هاي دولت سوريه از جمهوري اسلامي ايران اعزام نيروهاي نظامي به عنوان مستشار براي ارايه راهبردها و كمك‌هاي لازم به ارتش اين كشور است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در سال‌هاي گذشته اين نيروها را اعزام مي‌كرد و هفته پيش به نيروي زميني ارتش ايران اعلام شد كه تعدادي از نيروهاي خود را به عنوان مستشار به سوريه اعزام كند.
   چون داعش را دشمن اصلي خود نمي‌دانيم، لازم نمي‌بينيم كه يك يگان مخصوص را به سوريه اعزام كنيم اما نفراتي را به عنوان مستشار به سوريه اعزام كرده‌ايم تا از فضاي عملي و عملياتي از نظر آموزشي به خوبي بهره‌برداري كنند و قابليت‌هاي عملياتي ارتش جمهوري اسلامي را براي مقابله با دشمن اصلي كه قطعا امريكاست، بالا ببرند.
   هماهنگي ايران با روسيه در سوريه كمافي‌السابق به قوت خود باقي است. خروج بخشي از نيروهاي روسيه از سوريه به معناي جداشدن از پشتيباني‌هاي عملياتي نيست زيرا هواپيماهاي روسي اين قابليت را دارند كه از خاك روسيه پروازهاي عملياتي خود را انجام بدهند و از يگان‌هاي زميني سوريه پشتيباني كنند.
   ارتقاي ظرفيت موشكي نيروي زميني ايران اصلا هيچ ارتباطي به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و در اين اسناد نيز گنجانده نشده است و ما متناسب با تهديدها و نيازهاي‌مان وظيفه خود مي‌دانيم كه ظرفيت موشكي كشور را بالا ببريم و برنامه موشكي را توسعه بدهيم و قطعا رايزني‌هايي كه تاكنون امريكا درباره برنامه موشكي ايران داشته و از اين رايزني‌ها نتيجه‌اي نگرفته است، پس از اين هم نتيجه‌اي نخواهد گرفت.
   ما چهل كيلومتر را اطراف مرزهاي‌مان تعريف كرده‌ايم. من ديداري با وابسته پاكستان داشتم و اعلام كردم ما احساس مي‌كنيم كه گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري در كشور شما پا مي‌گيرند كه وي تكذيب كردند، اما اين خط قرمز چهل كيلومتري براي تمامي مرزهاي ماست و ما اگر احساس كنيم و رصد كنيم كه اين تهديد وجود دارد، قطعا برخورد خواهيم كرد.
   پيروزي‌هاي اخير كه در عراق و صحنه عملياتي آن پيش آمده بيانگر اين مطلب است كه موصل هم در آينده نزديكي آزاد خواهد شد و تزلزلي كه ما در گروهك‌هاي تكفيري مي‌بينيم باز مويد اين مطلب است كه در آينده نزديك ان شاء‌الله شاهد آزادي موصل و تمامي عراق از دست گروهك‌هاي تكفيري و تروريستي هستيم.
   ما در اسفند ماه سال گذشته شاهد بوديم يك تيم تروريستي و تكفيري از مرزهاي غربي وارد شدند اما با توجه به توانمندي و هوشياري نيروهاي مستقر در مرز كه از نيروهاي زميني وجود دارد اين گروهك شناسايي و منهدم شد و قبل از اينكه حركتي انجام دهند حركت‌شان در نطفه خفه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون