• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

خبر كوتاه

مرعشي: هاشمي نامزد رياست خبرگان نمي‌شود

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: تا جايي كه من خبر دارم آقاي هاشمي دنبال رياست مجلس خبرگان نيستند. اين مساله داخلي خبرگان است. اگر از بيرون دخالتي نشود و همه‌چيز روند طبيعي خود را داشته باشد مي‌توان گفت خبرگان پنجم مجلسي معتدل است. حسين مرعشي در گفت‌وگو با ايرنا اظهار كرد: انتخابات خبرگان بايد بپذيرد كه آقاي هاشمي محبوب‌ترين عضو آن است و دو ميليون و سيصد هزار راي دارد. البته اين به اين معني نيست كه ايشان رييس مجلس خبرگان شود اما در ميان اعضاي فعلي خبرگان افرادي هستند كه بتوان بر رياست آنها اجماع كرد.


اميدوار به نهضت تهرانيزه كردن انتخابات

محمد علي ابطحي معتقد است كه اصلاح‌طلبان اگر بخواهند در اين دور نيز موفق شوند بايد افراد زيادي را پاي صندوق‌هاي راي بياورند و مردم را تشويق به شركت در انتخابات كنند.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز در گفت‌وگو با نامه‎نيوز، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس گفت: معمولا در دور دوم انتخابات افراد كمتري شركت مي‌كنند و طبيعي است كه زماني جريان اصلاح‌طلب موفق مي‌شود كه بتواند تعداد شركت‌كنندگان را افزايش دهد. سخت است كه اصلاح‌طلبان بتوانند در اين شرايط راهي را كه در دور اول شروع كردند در دور دوم هم ادامه دهند. اما ما همچنان اميدواريم نهضت تهرانيزه شدن انتخابات در شهرستان‌هاي مختلف نيز اجرايي شود.


انتخابات بايد به سمت  حزبي شدن برود

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: انتخابات ما بايد به سمت حزبي شدن حركت كند و ما نيز مانند كشورهاي پيشرفته دنيا كه احزاب را تقويت مي‌كنند، اين الگو را داشته باشيم.  به گزارش ايرنا، مصطفي كواكبيان در جمع رسانه‌هاي گروهي در اهواز با بيان اين مطلب افزود: ما بايد انتخابات را كم‌كم «تهرانيزه» كنيم يعني الگوي تهران در استان‌ها هم اجرا شود. در تهران براي نخستين‌بار انتخابات به دور دوم كشيده نشد، مردم كاملا براساس فهرست‌ها راي دادند و حتي متوسط حضور مردم در 9 دوره قبلي مجلس 47 درصد بود اما اين‌بار به 50درصد رسيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون