• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

رهبرمعظم انقلاب در دیدار با فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان ناجا :

همه مراقب باشند

دشمن به‌دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز يكشنبه در ديدار فرماندهان و مسوولان نيروي انتظامي، «امنيت» را موضوعي «درجه يك» خواندند و با تاكيد بر نظارت كامل و جدي مسوولان نيروي انتظامي بر «سلامت فكر و عمل و اخلاق كاركنان» و «تامين امنيت اجتماعي و اخلاقي»، افزودند: برنامه‌ها را بر «عقل و منطق»، «عزم و اقتدار» و «قانونگرايي و عطوفت» استوار كنيد تا تصويري كاملا مطلوب از ناجا در ذهن مردم قدرشناس ترسيم شود.
رهبر انقلاب با اشاره به چند رويداد مهم ماه‌هاي اخير از زحمات و تلاش‌هاي فرماندهان و كاركنان نيروي انتظامي و وزير محترم كشور در برقراري امنيت در مراسم دهه فجر و راهپيمايي ۲۲ بهمن، برگزاري همراه با آرامش و امنيت دو مرحله انتخابات مجلس شوراي اسلامي و همچنين انتخابات مجلس خبرگان و حضور مسوولانه در راه‌هاي مواصلاتي كشور در ايام سفرهاي نوروزي، تشكر و قدرداني كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص سفرهاي نوروزي اين نكته را نيز متذكر شدند كه اگرچه آمار تلفات تصادف‌هاي جاده‌اي كاهش يافته است اما آمار تلفات همچنان بالاست و نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي مسوول بايد تلاش كنند، اين آمار به‌‎طور مستمر كاهش يابد.
رهبر انقلاب، موضوع امنيت را بسيار مهم و در درجه اول اولويت خواندند و با تاكيد بر اينكه بدون امنيت، زندگي روزمره مردم و فعاليت‌هاي علمي، دانشگاهي، اقتصادي و اداره كشور امكان‌پذير نيست، گفتند: اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتي و شكل‌گيري شجره طيبه اقتصاد درون‌زا نيز نيازمند امنيت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بررسي ريشه‌هاي ناامني را توسط نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي مسوول حايز اهميت دانستند و با تاكيد بر لزوم كمك همه دستگاه‌ها به نيروي انتظامي، خاطرنشان كردند: سلامت، دقت و احساس انگيزه بالا در فرماندهان رده بالاي نيروي انتظامي و رفتار انصافا پدرانه وزير محترم كشور با نيروي انتظامي، فرصت‌هاي مغتنمي است كه بايد بيش از پيش از آنها براي رسيدن به اهداف مورد نظر استفاده كرد.
ايشان با تاكيد بر لزوم كمك دولت براي ارتقاي كمي و كيفي نيروي انتظامي، لزوم توجه جدي به موضوع كمك‌هاي مردمي را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: نيروي انتظامي و وزارت كشور بايد با بررسي دقيق، عرصه‌هاي حضور و كمك مردمي را مشخص و اعلام كنند.
رهبر انقلاب با اشاره به گستردگي ارتباط نيروي انتظامي با آحاد مردم، سلامت اين نيرو را بسيار مهم برشمردند و گفتند: «سلامت فكر، عمل و اخلاق در نيروي انتظامي»، ضمن جلب پشتيباني مردم، ارتباط نيرو با قشرهاي مختلف مردم را صميمانه خواهد كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لازمه سلامت نيروي انتظامي را، «وجود نظارت دقيق، همه‌جانبه و دايمي» دانستند و گسترش دايره حضور نيروي انتظامي در سراسر كشور و برقراري امنيت در همه مناطق سكونتي و محيط‌هاي زيستي مردم اعم از مناطق حاشيه‌اي شهرها، مناطق دوردست و شهرهاي كوچك را مورد تاكيد قرار دادند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه موضوع «امنيت اخلاقي» و دغدغه‌هاي مردم در اين زمينه، از موضوعات مهمي است كه بايد مورد توجه نيروي انتظامي قرار گيرد، گفتند: اعتياد، شرارت‌ها و هنجارشكني‌ها، موجب تهديد امنيت جسمي، جاني و اخلاقي جامعه مي‌شوند، بنابراين بايد با استفاده از ديدگاه‌هاي كارشناسانه انسان‌هاي متفكر و صاحب‌نظر به‌خصوص در درون نيروي انتظامي، براي مقابله با اين مسائل، برنامه‌ريزي دقيق كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: در موضوعات مربوط به امنيت اخلاقي، بعد از برنامه‌ريزي دقيق، مستحكم، عقلاني و صحيح، ديگر نبايد به مخالفت برخي افراد يا فضاسازي‌هاي رسانه‌اي توجه شود بلكه بايد با توكل بر خدا كار را پيش برد.
ايشان شكل‌گيري يك تصوير كاملا مطلوب از نيروي انتظامي را در ذهن مردم ضروري دانستند و تاكيد كردند: بايد تصوير يك «يار مهربان و مقتدر» از نيروي انتظامي، در ذهن مردم ترسيم شود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: «اقتدار و قاطعيت بدون بي‌رحمي»، «سلامت دروني»، «حضور بهنگام و سريع»، «عطوفت و كمك به مردم»، و «قانون‌گرايي» عواملي هستند كه موجب ارايه تصويري مثبت از نيروي انتظامي خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تحقق اين موارد را زمينه‌ساز پيشرفت نيروي انتظامي و سهيم شدن اين نيرو در پيشرفت عمومي كشور دانستند.
رهبر انقلاب روند پيشرفت‌هاي كشور را با وجود تلاش‌هاي ۳۷ ساله دشمنان، «خوب» و «مداوم» ارزيابي كردند و افزودند: نظام اسلامي به پشتوانه ملت، بيني دشمنان را به خاك ماليده است و سعي دشمنان براي ايجاد نااميدي، بدبيني و اختلاف در كشور نيز در عصبانيت آنها از پيشرفت‌هاي ايران، ريشه دارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، همه مسوولان و مردم را به مراقبت از وحدت موجود در كشور فراخواندند و افزودند: ايجاد دو جرياني، دو فرقه‌اي و دو قطبي از ضربه‌هاي مهلكي است كه دشمن به‌دنبال آن است.
ايشان، وجود برخي ناهنجاري‌ها و كجروي‌ها در جامعه را مانند هر كشور ديگري دانستند و افزودند: براي تحليل كلي اوضاع ايران، بايد حركت عمومي را مورد توجه قرار داد كه به فضل الهي، اين حركت و نگاه غالب، بسيار خوب است.
رهبر انقلاب همچنين فعاليت‌هاي بخش عقيدتي- سياسي نيروي انتظامي را در تقويت ظرافتمندانه انگيزه‌هاي ديني در ناجا، با ارزش و قابل تقدير خواندند.
ايشان از صبر و بردباري خانواده‌هاي فرماندهان و كاركنان نيروي انتظامي نيز كه زمينه‌ساز خدمات گسترده آنان مي‌شوند، تشكر كردند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ اشتري، فرمانده نيروي انتظامي با تبريك اعياد شعبانيه، اعلام كرد: «اشراف و كنترل بر مرزها»، «افزايش ظرفيت عملياتي براي مبارزه با اشرار، تروريست‌ها و قاچاقچيان»، «هوشمندسازي سامانه‌ها»، «كاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات رانندگي»، «توجه به انضباط در همه ابعاد»، «صيانت از نيروي انساني» و «كمك به تحقق اقتصاد مقاومتي» از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي نيروي انتظامي است.
سردار اشتري افزود: پاسخ به دغدغه‌ها و مطالبات عمومي مبني بر برخورد با ناهنجاري‌ها و فساد سازمان‌يافته در اولويت برنامه‌هاي كاري نيروي انتظامي قرار گرفته كه البته نيازمند پيگيري مداوم و همدلي قواي سه‌گانه و دستگاه‌هاي مختلف كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون