• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3527 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

متهم منكر قتل شد

تكاپو براي كشف راز قتل دختر هشت ساله

اعتماد| قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران در تلاشند تا پس از پنج سال رسيدگي، قفل پرونده قتل و سوزاندن دختري هشت ساله در لواسانات را براساس شهادت شاهدان حادثه بشكنند. پيش روي آنها مردي 28 ساله (متهم) قرار دارد كه تاكنون در هيچ يك از مراحل بازجويي به جرم خود اعتراف نكرده و يك بار نيز با حكم شعبه 71 سابق دادگاه كيفري استان تهران تبرئه شده است. او كه چندي پيش حكم تبرئه‌اش از سوي شعبه 32 ديوان عالي كشور براي «انجام تحقيقات بيشتر از شاهدان حادثه» نقض شده، متهم است 9 اسفند 90، حديثه، دختر يكي از اهالي روستاي ميگون در لواسانات را سوار ماشينش كرده، به محلي نامعلوم برده و پس از قتل، جسدش را آتش زده است.
متهم پس از كشف جسد، با شهادت دو نفر از اهالي روستا، كه او را هنگام سوار كردن مقتول و آتش زدن جعبه‌هايي در باغ‌هاي اطراف، ديده بودند، تحت تعقيب پليس قرار گرفت و دستگير شد اما در هيچ‌يك از مراحل بازجويي به جرم خود اعتراف نكرد.  با اين وجود ماموران پليس آگاهي او را مجرم تلقي كردند و پرونده‌اش را با موضوع «قتل و جنايت بر ميت» در اختيار شعبه 71 سابق دادگاه كيفري استان تهران قرار دادند. متهم در اين شعبه محاكمه شد اما خود را بي‌گناه دانست و با بر زبان آوردن اين حرف كه «من قتلي انجام نداده‌ام و انگيزه‌اي براي ارتكاب آن هم نداشته‌ام» ارايه و ساير مدارك موجود، قضات را مجاب كرد تا او را از اتهامات وارده تبرئه كنند. با اين وجود شعبه 32 ديوان عالي كشور با اشاره به «لزوم شنيدن اظهارات شاهدان حادثه» اين حكم را رد كرد و پرونده را به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا ارجاع
داد. صبح ديروز در آغاز رسيدگي به حادثه در اين شعبه، اولياي دم (پدر و مادر حديثه) متهم را عامل قتل دخترشان دانستند و تقاضاي قصاص كردند. پدر مقتول گفت: «آن روز از مدرسه تماس گرفتند و گفتند حديثه نيامده. نگران شديم و با اهالي دنبالش گشتيم اما جسدش را پيدا كرديم. كسي جز متهم قاتل نيست. او در اين مدت مدام ما و شاهدان را تهديد و حتي به سمت خانه‌مان سنگ‌پراني كرده است. ما هيچ خواسته‌اي جز قصاص نداريم.»
پس از او، دو نفر از اهالي روستا به عنوان شاهد حادثه به ترتيب پشت جايگاه ايستادند. يكي از آنها گفت: «متهم چند روز پس از آزادي از زندان با من تماس گرفت و با اصرار قرار ملاقات گذاشت. وقتي او را ديدم گفت من قاتل نيستم اما به عموي مقتول بگو برادرش را مجاب كند كه ديگر پي شكايت نرود وگرنه دختر او را هم مي‌كشم.» اين شهادت، متهم را به واكنش واداشت. او كه پس از حكم تبرئه با توديع وثيقه از زندان آزاد شده است، گفت: «اين حرف‌ها دروغ است. اين شاهد به خاطر شكايتي كه من چند سال پيش از زن و فرزندش كردم، اين حرف‌ها را مي‌زند.»
با اين همه، شاهد دوم نيز شهادتي مبني بر اعتراف متهم به قتل داد و گفت: «يك روز وقتي از كنار خانه اولياي دم رد مي‌شدم، آنها به من اعتراض كردند كه چرا در آگاهي شهادت درست ندادم. من اين حرف را با متهم در ميان گذاشتم كه گفت «چند سال ديگر كه آب‌ها از آسياب افتاد، يكي ديگرشان را هم مي‌كشم». آن روز يكي از كسبه‌هاي روستا هم اين حرف را شنيد.»
 متهم اما اين اظهارات را هم دروغ و علت بيان آن را اختلاف مالي با شاهد دانست. به اين ترتيب رييس دادگاه ختم جلسه را اعلام و رسيدگي به پرونده را براي احضار شاهدان بيشتر، به آينده موكول كرد.
٭تصوير كودك با اطلاع اولياي دم منتشر شده است

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون