• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3528 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

رخت ركود و رخوت بر پيكر بورس تهران

گروه اقتصادي| بازار سهام پرنوسان بورس تهران همچنان در مسير اصلاحات و ترميم رشدهاي بي‌رويه گذشته گام برمي‌دارد. بيش از 55 روز است شاخص كل از ارتفاعات 82 هزار واحدي (11 فروردين) ريزش مي‌كند. ديروز هم نماگرهاي بورس با افت ۲۷۵ واحد شاخص قرمزپوش شدند. با چنين افتي شاخص كل در مدار 75 هزار واحدي ايستاد. بازار سهام ديروز شاهد حمايت تكنيكي خودرويي‌ها همسو با افزايش تقاضاي سهامداران بيشتر حقوقي در اين گروه بود. بازاري كه ترجيح مي‌داد در شرايط ركود حاكم بر فضاي كسب و كار همچنان به تك‌سهم‌ها و نوسانگيري در شركت‌هاي كوچك دلخوش باشد.
هرچند ديروز شاخص كل هم‌وزن هم با 53 واحد كاهش به رقم 13 هزار و 592 واحد رسيد اما شاخص سهام آزاد شناور اما با كاهش 290 واحدي عدد 84 هزار و 198 واحد را تجربه كرد. شاخص بازار اول هم در حالي با 174 واحد افت به رقم 52 هزار و 883 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش 707 واحدي به عدد 167 هزار و 88 واحد دست يافت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افزايش يك واحدي بر رقم 799 واحد ايستاد. معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت صنعتي و معدني چادرملو با 66 واحد، صنعتي و معدني گل‌گهر با 46 واحد و فولاد مباركه با 44 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
 در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت مخابرات ايران با 46 واحد، ايران خودرو با 45 واحد و پالايش نفت اصفهان با 42 واحد افزايش بالاترين تاثير مثبت را در برآورد اين نماگر به نام خود ثبت كردند. ديروز ارزش كل معاملات سهام در بورس تهران به بيش از 118 ميليارد تومان رسيد كه ناشي از دست به دست شدن يك ميليارد و 534 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله در بيش از 83 هزار نوبت داد و ستد بود. در معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت‌هاي شير پاستوريزه پگاه خراسان، سيمان خزر، كارخانه چيني ايران، سرمايه‌گذاري صندوق زمين ساختمان و مسكن شمال غرب، كشتيراني درياي خزر و حق تقدم خريد سهام آن، ميدكو از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري صنايع ايران اوراق صكوك «صبصير» و صكاشي صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود، معدني املاح ايران، سيمان فارس نو، شيشه و گاز متوقف شدند.
 در نماد معاملاتي بانك پاسارگاد بيش از 440 ميليون سهم به ارزش بيش از 52 ميليارد تومان از سوي سهامدار عمده حقوقي ميان كدهاي درون‌گروهي جابه‌جا شد. در نماد معاملاتي سرمايه‌گذاري سايپا هم 5/18 ميليون سهم به ارزش بيش از چهار ميليارد تومان كد به كد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون