• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3528 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

رضا يزداني با رهايي از مصدوميت راهي ارمنستان خواهد شد

بازگشت به المپيك

وحيد جعفري


روز بيستم فروردين، درست يك هفته مانده به مرحله نهايي انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي خبر رسيد كه رضا يزداني، كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد با مصدوميت شديد مواجه شده و به احتمال زياد به رقابت‌هاي انتخابي نمي‌رسد و حتي اين تهديد وجود دارد كه بازي‌هاي المپيك 2016 ريو را هم از دست دهد. خبر آسيب‌ديدگي و فيلم يزداني كه چطور در تمرينات آسيب ديد خيلي زود در صفحات مجازي منتشر شد تا نگراني‌ها بابت مصدوميت دارنده دو مدال طلاي جهان شدت يابد. البته همان زمان كه خبر و فيلم آسيب‌ديدگي يزداني منتشر شد، بسياري از كارشناسان و علاقه‌مندان به ورزش كشتي اين احتمال را دادند كه آزادكار وزن 97 كيلوگرم ايران به خاطر اينكه در رقابت‌هاي انتخابي كشتي نگيرد خود را به مصدوميت زده و البته با توجه به قانون‌گريزي كه از كشتي گيران ايراني سراغ داريم، اين حرف‌ها پر بيراه نبود؛ اما خب چه كسي است كه از فاصله فني ديگر 97 كيلويي‌هاي ايران با پلنگ جويبار خبر نداشته باشد، مگر خود او  كه تصور كرده باشد، آنقدر ناآماده است كه احتمال شكستش در برابر  امير محمدي؛تك حريف خود در انتخابي  وجود دارد. باري، دو روز بعد از خبر آسيب ديدگي بود كه كميته پزشكي مصدوميت قهرمان جهان را تاييد كرد تا يزداني از حضور در انتخابي معاف شود؛ اما همان وقت اعضاي شوراي فني اعلام كردند كه يزداني به هيچ‌وجه بدون شركت در رقابت انتخابي -كه حالا در زماني ديگر بايد برگزار مي‌شد- المپيكي نخواهد شد؛ اما باز اين دغدغه وجود داشت كه كاپيتان يزداني نتواند به المپيك برسد و اين فرصت طلايي را از دست دهد. اما حالا خبرهاي خوبي از راه رسيده كه حكايت از بازگشت رضا يزداني به ميدان دارد. آري، او كه گفته مي‌شد مدت طولاني را به دليل اين مصدوميت دور از ميادين خواهد بود تا چند روز آينده مي‌تواند در تمرينات گروهي شركت كند و براي المپيك ريو 2016 آماده شود. بر همين اساس يزداني بعد از رفع مصدوميت و شروع تمريناتش بايد 12 روز پس از مسابقات جام جهاني كشتي آزاد در امريكا در تاريخ 4 تير ماه در جام سركيسيان ارمنستان به‌همراه دو ملي‌پوش تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جام جهاني يعني عباس طحان و امير محمدي روي تشك برود. به اين ترتيب در صورت موفقيت يزداني در ارمنستان او مي‌تواند راهي مسابقات المپيك شود تا شايد حضور در ريو پاياني بر حسرت بي‌مدالي او از المپيك‌ها باشد. يزداني تا چند روز ديگر تمرينات نرم را براي حضور روي تشك آغاز و حدود 10 روز ديگر نيز در تمرينات كشتي شركت خواهد كرد.
يزداني: 10 روز ديگر تمرين را شروع مي‌كنم
رضا يزداني، آزادكار وزن ۹۷ كيلوگرم در خصوص شرايطش پس از مصدوميت عنوان كرد: اين مصدوميت بيشتر از اينكه پاي من را آزار دهد از لحاظ روحي برايم بد شد. قصد داشتم خيلي آماده شوم و امسال تنها براي كسب طلاي المپيك بدون دغدغه آماده و مهيا باشم اما اين مصدوميت مرا ابتدا كمي از هدفم دور كرد ولي خدا را شكر اكنون بهتر هستم و بايد به هدفم نزديك‌تر شوم. آزادكار دارنده دو مدال طلاي جهان در خصوص زمان بازگشتش به ميادين خاطرنشان كرد: از اردوي بعد يعني حدود 10 روز ديگر تمرين روي تشك را شروع خواهم كرد و خيلي نرم آماده مي‌شوم. تابع دستورات كادرفني هستم و اكنون تنها دغدغه و هدفم كسب طلاي مسابقات المپيك است. اميدوارم اين طلا را كه جايش در بين مدال‌هايم خالي است به دست آورم.
يزداني آماده مي‌تواند در المپيك موفق باشد
امير توكليان، مربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در خصوص خبر بازگشت رضا يزداني اظهارداشت: خدا را شكر يزداني بهتر است و اين روزها شرايط بهتري را پشت سر مي‌گذارد. يزداني از اردوي جديد به روي تشك خواهد آمد تا تمرينات نرم كشتي را آغاز كند و براي مسابقات آتي آماده شود. پيش از اين نيز به يزداني اعلام كرديم كه آخرين فرصت حضور او در مسابقات المپيك جام سركيسيان ارمنستان است و او بايد خودش را به اين مسابقات برساند. يزداني به همراه دو كشتي‌گير حاضر در مسابقات جام جهاني كشتي آزاد يعني امير محمدي و عباس طحان بايد در اين مسابقات حاضر شوند تا پس از آن كادر فني تصميمات لازم را در اين وزن اتخاذ كند. براي كادرفني مهم اين است كه كشتي‌گير آماده و بهتر راهي مسابقات المپيك شود. يزداني البته تجربه خوبي دارد و شكي نيست كه يزداني آماده مي‌تواند در المپيك موفقيت كسب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون