• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

باهنر در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر داد

تلاش احمدي‌نژاد و اطرافيانش براي بازگشت

احزاب| محمدرضا باهنر، از همان روزي كه بوي شكست به مشامش خورد و با ثبت نام نكردن در انتخابات مجلس در بازي تندروها براي ليست بستن نيفتاد و حالا تنها ظرفيت ميداني به جا مانده براي اصولگرايان است. او نه در قم دوم شده و نه در تهران رتبه‌اش بين 31 تا 60 بوده است. باهنر در انتخابات 7 اسفند از ساحل، توفاني كه اصولگرايان گرفتارش شدند را نگاه كرد و حالا به فكر بازسازي اين جريان است. شايد تنها نامي كه مي‌تواند بازي او و همه اصولگرايان را به هم بزند محمود احمدي‌نژاد است.
 نظرتان درباره بازگشت احمدي‌نژاد به انتخابات 96 چيست؟
هنوز زود است. احمدي‌نژاد و دوستانش دارند يك مقدار تلاش‌هايي مي‌كنند. فكر مي‌كنم ما هنوز عرق‌مان درباره مجلس خشك نشده و بايد صبر كنيم تا كارها روي غلتك بيفتد و مجلس دهم به وظايفش عمل كند و پس از اين موضوع درباره انتخابات رياست جمهوري صحبت كنيم، البته احمدي‌نژادي‌ها گويا فارق از آغاز به كار مجلس تلاش‌هايي در اين زمينه دارند. اينكه هنوز مجلس راه نيفتاده فكر انتخابات باشيم، خوب نيست. بهتر است آن را رسانه‌اي نكنيم و الان زود است كه درباره آن حرف بزنيم.
 قبل از انتخابات مجلس شما بارها گفته بوديد كه اصلاح‌طلبان به سرطان خوش‌خيم و بدخيم تقسيم مي‌شوند، الان فكر مي‌كنيد كدام بخش از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم پيروز شده اند؟
الان اصلاح‌طلبان كاملا معتدل بودند.
 يعني بخش خوش‌خيم آن پيروز شد؟
بله. البته همان كساني كه مقداري تحليل‌هاي هنجارشكنانه داشتند همان‌ها هم الان به رشد كاملا خوب سياسي رسيده‌اند. همين كه تئوريسين‌هاي اصلي آنها اعلام مي‌كنند كه ما بايد با نظام و در درون نظام كار كنيم، پاي صندوق‌هاي راي مطالبات‌مان را مطرح كنيم، رشد بسيار خوبي است.
 پيش‌تر اعلام كرديد كه جريان اصولگرا بايد از نظر گفتماني بازسازي شود. هنوز هم به ‌اين موضوع اعتقاد داريد؟
ما همواره بايد به دنبال اصلاح خودمان باشيم، اصولا مي‌گويند اگر كسي مومن و مسلمان باشد بايد كاري كند كه همواره هر روزش بهتر از ديروزش شود.
 در چه حوزه‌هايي بايد اين تغييرات ايجاد شود؟
انواع و اقسام مختلف.
 آقاي لاريجاني اخيرا گفته‌اند كه به پدربزرگ‌هاي سياسي احتياج نداريم. منظورشان از اين پدربزرگ‌هاي سياسي چه كساني هستند؟
مقصودشان حتما من نبودم. چون من جزو پدربزرگ‌ها نيستم .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون