• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3540 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ خرداد

خبر كوتاه

بهبود شرايط هيات رييسه دايم مجلس

 سيد محمود ميرلوحي، عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب علي لاريجاني به عنوان رييس مجلس دهم گفت: از ابتدا بحث اين بود كه هر انتخابي كه نمايندگان مجلس داشتند، به آن احترام بگذاريم اما تلاش اين بود كه بخش‌هاي ديگر مجلس دهم شوراي اسلامي تفاهمي باشد. اينكه به آقاي لاريجاني راي داده‌اند، نشانه اين نيست كه ما در مجلس اكثريت را نداريم چرا كه همه مي‌دانند فراكسيون اميد در اكثريت است. لذا جايي به نظرم براي ترديد نيست كه در تشكيل اين مجلس بيشترين سهم را اصلاح‌طلبان داشته‌اند. وي با بيان اينكه از رياست آقاي لاريجاني هيچ نگراني نداريم، گفت: ما فكر مي‌كرديم كه پيام انتخابات بهتر و شفاف‌تر در مجلس دهم ظهور پيدا مي‌كند اما اعلام كرديم كه غير از اين هم بشود آسمان به زمين نمي‌آيد و نگاه ما و احترام ما به مجلس باقي خواهد ماند. برداشت من اين است كه اصلاح‌طلبان از اتفاقي كه در مجلس دهم افتاده است، مايوس نمي‌شوند و همكاري خود با مجلس را ادامه مي‌دهند.  اين عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت درباره ائتلاف شكل گرفته اظهار كرد: كشور به اين ائتلاف نياز دارد. چرا كه حل برخي مشكلات در كشور نياز به انسجام و همكاري دارد. ما اميد فراواني به مجلس دهم بسته‌ايم و خوشحاليم و سرفرازيم از آنچه تاكنون عمل كرده‌ايم و ليستي كه به مردم ارايه كرده‌ايم و در عين حال نيز به مردم پاسخگو هستيم. اگر كسي انتقاد و ايرادي دارد پاسخگو هستيم و شانه خالي نمي‌كنيم.


عهدشكني‌ها، باعث كاهش اثربخشي اصلاح‌طلبي نمي‌شود

عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان گفت: عهدشكني تعدادي از دوستان مورد حمايت ائتلاف باعث كاهش اعتبار و اثربخشي خط مشي اصلاح‌طلبان نخواهد شد. صحيح دانستن سياست‌هاي راهبردي انتخاباتي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت نافي عدم توجه به عهدشكني بيش از ۷۰ نفر از منتخبان مورد حمايت اين ائتلاف نيست.
سيدحسن رسولي با بيان اينكه با توجه به فضاي عمومي حاكم بر كشور استراتژي اصلاح‌طلبان بايد در راستاي تامين منافع ملي باشد، اظهار كرد: به عبارت ديگر حفظ و برقراري تفاهم و نزديكي بين جريان‌هاي سياسي داخلي، جهتگيري و راهبرد صحيح است.  او افزود: نتيجه به دست آمده انتخابات هيات رييسه موقت - به خصوص در مورد عدم همراهي تعدادي از اعضاي فراكسيون اميد كه حدس مي‌زنم از دوستان نيروهاي اصولگرا و معتدل مورد حمايت بودند- در جاي خود بايد مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.  اين عضو بنياد اميد ايرانيان ادامه داد: حمايت ليست اميد از اصولگرايان معتدل در واقع اتخاذ استراتژي آرامش بخش و وحدت‌آفرين توام با اصول اخلاقي بود، اين حمايت صرف‌نظر از دستاوردهاي كوتاه‌مدت آن، نه تنها از منظر كمك به منافع ملي بلكه از جهت تقويت اصول و پايه‌هاي اصلاح‌طلبي اقدام پسنديده و به‌جايي است. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون