• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

سيد علي خميني:

مقابله با فساد را به يك مطالبه عمومي مبدل كنيم

 سخنانش بيشتر حول فلسفه و عرفان است. شايد جزو معدود دفعاتي باشد كه اينگونه از مسائل روز اجتماعي و سياسي سخن مي‌گويد اما صحبت‌هايش صراحت دارد. خميني جوان نسبت به كم شدن حساسيت مردم و حكومت نسبت به فساد هشدار مي‌دهد و مي‌گويد: حساسيت به فساد بايد در مردم و حكومت زنده باشد. در عين حال هشدار ديگري هم به منتقدان مي‌دهد، اينكه مراقب باشند لحن‌شان با لحن ضد انقلاب يكي نشود. سيدعلي خميني خطاب به طلبه‌ها مي‌گويد: نبايد ما طلبه‌ها از همه‌چيز جمهوري اسلامي چشم بسته حمايت كنيم. يادگار امام راحل خاطرنشان كرد: امام خميني(س) در آغاز مبارزات تاكيد مي‌كند كه ما بايد با فساد مبارزه كنيم و ملت قوه ماست؛ امروز روز سكوت نيست و روز فعاليت است و ريشه فساد بايد كنده شود. وي با بيان اينكه مقابله با فساد امروز هم بايد به عنوان مطالبه عمومي قلمداد شود، گفت: اينكه ببينيم و بشنويم اختلاس و دزدي‌هاي هزاران ميلياردي كه اصلا متوجه نمي‌شويم چقدر است، رخ دهد، شايسته نيست. به گزارش جماران سيدعلي خميني با بيان اينكه نبايد خبر فسادهاي اقتصادي، حساسيت ما را نسبت به اين امور كم كند، گفت: حساسيت به فساد بايد در مردم و حكومت زنده باشد؛ معنا ندارد حكومتي باشد كه از هر طرف خبرهاي ناراحت‌كننده فساد از آن شنيده شود؛ طلاب و مردم همه بايد نسبت به فساد حتي هزار تومان، حساس باشند و البته راه آن اين است كه از خودمان شروع كنيم و از مسوولان مطالبه كنيم. وي با بيان اينكه يكي از موارد معدودي كه رهبري عصبانيت خود را از آن آشكار كرده‌اند، مساله فسادها در كشور بود، گفت: بايد از مسوولان دولتي سوال كرد كه در راه مبارزه با فساد چه كرديد يا از قوه مقننه سوال كنيم كه چه راه‌هايي براي مقابله با فساد ايجاد كرديد. يادگار امام خميني(س) با بيان اينكه از قوه قضاييه هم بايد مطالبه كنيم كه براي مقابله با مفسدان و اختلاس گران چه كرديد، تصريح كرد: تاخير در مبارزه با فساد درست نيست و نمي‌شود به بهانه‌هاي مختلف مبارزه با فساد را عقب انداخت چرا كه وقتي حكومت و مردم درگير فساد شوند، خداوند كار ما را درست نمي‌كند. وي با بيان اينكه مقدمه پيشرفت كشور مقابله با فساد است، گفت: در راه مقابله با فساد هيچ چيز نبايد با اهميت‌تر از اين كار تلقي شود؛ بايد هشيار باشيم كه نحوه برخورد ما با فساد، موجب دلسردي مردم نشود.
مراقب باشيم لحن نقدمان با لحن ضدانقلاب يكي نشود
سيدعلي خميني با بيان اينكه نبايد ما طلبه‌ها از همه‌چيز جمهوري اسلامي چشم بسته حمايت كنيم، گفت: البته زبان ما زبان ضد انقلاب نبايد باشد چرا كه اگر حرفي مي‌زنيم از روي دلسوزي است و مي‌خواهيم براي كشورمان پيشرفت حاصل شود؛ در حالي كه ضدانقلاب قصدش نا اميد كردن مردم از حكومت است. وي با تاكيد بر اينكه نقد از ضروري‌ترين مسائل امروز نظام جمهوري اسلامي است، اضافه كرد: زبان نقد جداي از زبان ضد انقلاب است؛ ما از فساد ناراحتيم اما ناراحتي و نقد ما طلبه‌هاي حزب‌اللهي مانند مردم كوچه بازار است كه در عين تندترين انتقادها، در مواقع حساس پشتيبان نظام جمهوري اسلامي هستند.
اين استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه نقد لازم و دستور ديني و شرعي ما است، گفت: اگر ما نقد نكنيم و هشدار ندهيم، ضد انقلاب از اين فرصت سوءاستفاده كرده و سياه نمايي مي‌كند؛ البته بايد مراقب باشيم زبان ما زبان ضدانقلاب و نااميد‌كننده مردم از حكومت و دولت نباشد.  سيدعلي خميني گفت: اگر بنا باشد به هر دولتي كه روي كار آمده اشكالات و ايراداتي بگيريم و بگوييم بد بوده كه درست نيست؛ همه دولت‌ها در عين داشتن اشكالات، خدماتي هم داشته‌اند و برآمده از راي مردم بودند؛ نبايد با سخنان ما مردم نا اميد شده و احساس كنند كه نظام پاسخ گوي اشكالات نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون