• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

92 نبايد «تكرار» شود

ابوالقاسم رئوفيان دبيركل حزب ايران زمين

يك سال زمان تا انتخابات خرداد 96 باقي مانده است. براي اينكه اصولگرايان در اين انتخابات بتوانند به پيروزي دست يابند بايد به طور جدي به آسيب‌شناسي اين جريان بپردازند و رفتارها و پيامي كه از مردم در قبال آن دريافت كرده‌اند را مورد بررسي قرار دهند. اقتضائاتي كه سال 96 دارد و ارزيابي از نحوه رقابت در انتخابات، اصولگرايان را به گزينه مورد نظرشان هدايت خواهد كرد.
در سال 92 اصولگرايان شكست خوردند و آنچه مسلم است اين است كه اصولگرايان نبايد اشتباه 92 را تكرار كنند و بايد اين‌بار گزينه واحدي را ارايه كنند. تراژدي سال 92 نبايد تكرار شود كه چند گزينه ارايه شده و هيچ كدام هم حاضر به كناره‌گيري نشوند و نهايتا در رقابت انتخاباتي بازي را به حريف واگذار كردند. اينها همه مبادي آسيب است.
به نظر مي‌آيد كه اصولگرايان بايد آسيب‌شناسي جدي از وضعيت خود كنند و نبايد اشتباهات گذشته را تكرار كنند. در سال 92 و 94 با محوريت عده محدود و معدودي كه خود را متولي جبهه بزرگ اصولگرايي مي‌دانستند در يك دايره محدود تصميم‌گيري كردند. شاخصه‌هاي گزينه اصولگرايان در انتخابات 96 بايد مشخص شود. اينكه با چه شاخص‌هايي چه كساني داراي بيشترين امتياز خواهند شد و از بين آنها به نامزد واحدي دست پيدا شود، اهميت ويژه‌اي دارد.
قبل از چنين مساله‌اي بايد انسجام، وحدت و همپوشاني در اردوگاه اصولگرايي اتفاق بيفتد. اگر چنين اتفاقي نيفتد هيچ گونه اميدي براي دستيابي به كرسي رياست‌جمهوري وجود ندارد و رقيب مي‌تواند پيروز شود. اصولگرايان بنا ندارند به صورت زودهنگام به انتخابات 96 وارد شوند. به اين معنا كه يك سال مانده به برگزاري انتخابات ذكر مصاديق و نام بردن از نامزدهاي احتمالي زودهنگام است. مطالعاتي كه انجام مي‌گيرد بيشتر روي شاخصه‌ها بايد باشد تا خود فرد.
اعتقاد و التزام عملي به رويكرد اخلاق مدارانه و برنامه‌هاي مبتني بر اقتضائات يك دهه پيش رو از شاخصه‌هاي مهم گزينه اصولگرايان براي كانديداتوري بايد باشد.
رييس‌جمهور آينده بايد بتواند در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و مقاوم‌سازي اقتصاد ايفاگر نقش مهمي باشد. اينكه ايران 1404 حرف اول را در حوزه اقتصاد دنيا بزند و الگوي منطقه و حتي براي ساير كشورها باشد، از جمله هدف‌گذاري‌هايي است كه راه را هموار مي‌كند.
رييس‌جمهور آينده بايد تمركز خود را روي مساله اقتصاد بگذارد و يك اقتصاددان كه با الزامات حاكميت اقتصاد اسلامي آشنايي دارد و عملا در حوزه اقتصاد نشان داده كه مي‌تواند كارايي داشته باشد مي‌تواند به عرصه رقابت بيايد. موافق نيستم كه چهره‌اي كه امتحان خود را داده مجددا براي انتخابات سال 96 به عرصه بيايد بلكه بايد يك چهره ملي و جديد به صحنه انتخابات بيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون