• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3544 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

خبر

سردار رمضان شريف:
امت اسلامي اجازه نمي‌دهد ائتلاف سعودي-  صهيونيستي به هدف خود برسد

رييس ستاد انتفاضه و قدس با تاكيد بر نقش روز جهاني قدس در خنثي سازي توطئه‌هاي دشمنان اسلام و ملت فلسطين گفت: امت اسلامي اجازه نمي‌دهد ائتلاف سعودي – صهيونيستي به هدف خود برسد. به گزارش فارس، رمضان شريف مسوول ستاد انتفاضه و قدس، با اشاره به تحولات جاري منطقه و رخدادهاي درون سرزمين فلسطين اظهار داشت: برآوردها حكايت از اين واقعيت دارد كه كشورهايي كه تا مدتي پيش مدعي پرچمداري مبارزه با اسراييل بودند، پس از چرخش در سياست‌هاي خود و آشكار ساختن اهداف پنهان و مكنونات باطني در حمايت و همراهي با رژيم صهيونيستي امروز اهداف شوم خود را دست نيافتني دانسته و در آينده نزديك مورد مواخذه و نكوهش آحاد امت اسلامي به ويژه مردم مسلمان كشور خودشان قرار خواهند گرفت. شريف اشغال فلسطين را ظلم آشكار به يك ملت مظلوم دانست و افزود: با وجود سناريوهاي متعدد نظام سلطه و صهيونيسم در به حاشيه راندن مساله قدس و فلسطين در جهان اسلام و برملا شدن حمايت‌هاي پنهان سران برخي كشورهاي عربي و مرتجع منطقه از رژيم صهيونيستي، انتفاضه اخير كه با خون شهداي فلسطيني بارورتر شده است اجازه خاموش شدن شعله‌هاي مقاومت ضدصهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي را نخواهد داد. رييس ستاد انتفاضه و قدس تاكيد كرد: افكار عمومي در آينده تمركز بيشتري نسبت به قبله اول مسلمين جهان و قدس و فلسطين معطوف خواهند داشت و به فضل الهي اراده مستحكم امت اسلامي اجازه امنيت و آرامش را به اشغالگران نخواهد داد.
آشنا:

 

كار بي‌بي‌سي از الطاف خفيه الهي بود

مشاور فرهنگي رييس‌جمهور با اشاره به چالش‌هاي عرصه چرخه توليد خبر و تحليل اطلاعات گفت: چالش‌هايي وجود دارد كه نمي‌توان بدون توجه به اين چالش‌ها به تحليل اين خبرها پرداخت. به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاري‌ها، حسام‌الدين آشنا عصر ديروز در همايش ملي روش‌هاي تحليل اطلاعات با اشاره به چالش‌هاي موجود در چرخه تحليل اطلاعات اظهار كرد: يكي از اين چالش‌ها توليد خبر است. وي با ارايه مثال بي‌بي‌سي فارسي درباره پخش مستندي از امام خميني(ره) افزود: اين كار بي‌بي‌سي از الطاف خفيه الهي است. آنها اول ادعا كردند كه سندي را كشف كرده‌اند در حالي كه ارزش اطلاعاتي آن صفر بود و پس از آن بار اطلاعات سنگين ايجاد كردند كه در واقع از اطلاعات سوءاستفاده كرده‌اند. بعدا مشخص شد مرحوم كمره‌اي به سفارت امريكا رفته و گفته فلاني پيغامي داده است. آشنا در ادامه با ارايه مثال ديگري در زمينه توليد خبر گفت: سايتي مطلبي انتشار داده كه يكي از سران اصلاحات به آشنا پيام محرمانه داده كه عليه فلان سردار بزرگ مطلبي بنويس اما نبايد مشخص شود كه ما گفتيم مطلبي بنويس. حال تاييد كردن اين مطلب هم مصيبت است. سوال اين است كه اگر مساله محرمانه بوده آن سايت خبري چگونه به آن دست يافته و اگر هم درك كرده كه آن مطلب محرمانه است چگونه منتشر كرده‌اند و اگر خبر را پايه ساخته بايد به او «اي‌‌ول» بگوييم.


تعيين شعبه ديوان عالي براي رسيدگي به پرونده
 «بابك زنجاني»
وكيل‌مدافع بابك زنجاني از تعيين شعبه ديوان عالي كشور جهت رسيدگي به پرونده موكلش خبر داد. به گزارش ايسنا، رسول كوهپايه‌زاده گفت: پس از مراجعات متعدد به ديوان عالي كشور اعلام شد كه پرونده جهت رسيدگي تعيين شعبه شده و قضات در حال رسيدگي هستند، ولي شعبه محرمانه است و كسي از آن مطلع نيست و نمي‌توانيم آن را اعلام كنيم. وي افزود: ما ضمن اعتقاد به ديوان عالي كشور به عنوان عالي‌ترين ملجاء عدل و داد و ذخيره ارزشمند از قضات شريف، شجاع، مستقل، دانشمند و عادل، اميدواريم اين محرمانه بودن براي شكات و مدعي العموم هم حياتي باشد و اصل برابري و تناظر رعايت شود. كوهپايه‌زاده اظهار اميدواري كرد كه با توجه به لايحه فرجام خواهي، اعتراضات و ايرادات جدي و اساسي كه به دادنامه بدوي وارد است و در نظر گرفتن صراحت قوانين و مقررات موضوعه و اصول دادرسي عادلانه كيفري، ديوان عالي كشور همچون گذشته و با حفظ استقلال كامل و تاكيد بر اجراي قانون، راي عادلانه‌اي صادر كند و همان‌طور كه نبايد حقي از بيت‌المال تضييع شود، حقوق شرعي و قانوني موكل نيز ملحوظ نظر قضايي قرار گيرد و از نقض قوانين و مقررات جلوگيري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون