• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3544 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

عدد نوشت

تعداد مسكن مهرهاي بلاتكليف

 از مجموع 347 هزار واحد مسكن مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر تاكنون 303 هزار و 988 واحد به اتمام رسيده و 45 هزار واحد به دليل مشكلاتي همچون آورده متقاضيان و مسائل حقوقي برخي تعاوني‌ها بلاتكليف است. ساخت مسكن مهر شهرهاي زير 25هزار نفر بر عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامي است كه از مجموع 347 هزار واحد، هم‌اكنون ساخت 303 هزار و 988 واحد به اتمام رسيده است. 291 هزار و 114 واحد رسما افتتاح شده و 265 هزار و 506 واحد هم به مرحله فروش اقساطي رسيده است. در اين خصوص جواد حق‌شناس معاون امور مسكن بنياد مسكن گفت: به غير از هفت تا هشت هزار واحدي كه احتمالا با مشكل دليل عدم تامين خدمات و عدم تامين مشتري مواجه هستند و همچنين واحدهاي مربوط به تعاوني‌هايي كه براي تكميل واحدها مشكلاتي دارند باقي‌مانده واحدها تا پايان سال تحويل مي‌شوند. وي در پاسخ به اين سوال كه واحدهاي باقي مانده مسكن مهر در كدام استان‌ها است؟ گفت: تقريبا در تمامي استان‌ها ما با اين واحدهاي باقي مانده روبه‌رو هستيم اما در استان‌هايي مانند قزوين و زنجان ساخت تمامي واحدهايي كه برعهده بنياد مسكن انقلاب‌اسلامي بوده به پايان رسيده است.

 
 مهلت ضرب‌الاجل عرضه‌كنندگان مواد دخاني


رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور از فرصت 15 روزه به عرضه‌كنندگان مواد دخاني براي دريافت پروانه خبر داد. علي‌اصغر رمزي با اشاره به مصرف هشت ميليون نفر در كشور از مواد دخاني با اشاره به برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه‌اندازي سامانه آنلاين صدور پروانه براي خرده‌فروشي سيگار، گفت: كليه عرضه‌كنندگان مواد دخاني موظف هستند تا اول تيرماه به اين سامانه مراجعه و پروانه خود را دريافت كنند. از اين تاريخ به بعد اگر واحدي اين پروانه را نداشته باشد با او برخورد قانوني خواهد شد. وي فروش مواد دخاني به نوجوانان زير 18 سال و همچنين فروش اقلام قاچاق و عرضه اين مواد به صورت نخي را سه تخلف عمده مراكز عرضه مواد دخاني اعلام كرد و گفت: اگر هر كدام از اين تخلفات صورت گيرد با نخستين گزارش رسمي پروانه عرضه باطل مي‌شود.
 
افزايش واردات نفت كره‌جنوبي از ايران

شركت نفت كره جنوبي از دو برابر شدن واردات نفت اين كشور از ايران پس از برداشته شدن تحريم‌ها در ژانويه و افزايش خريد نفت ارزانتر ايران از سوي پالايشگاه‌هاي بزرگ كره‌اي خبر داد و اعلام كرد كه كره جنوبي در چهار ماه اول امسال مجموعا 30 ميليون بشكه نفت خام و ميعانات از ايران وارد كرده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ميزان 5/113درصد رشد نشان مي‌دهد. بر اساس گزارش خبرگزاري دولتي يونهاپ، واردات سالانه نفت از ايران 2/87ميليون بشكه در سال 2011 بود اما سال بعد در پي تشديد تحريم‌هاي هسته‌اي عليه تهران، به 1/56ميليون بشكه و در سال 2014 به 9/44ميليون بشكه كاهش پيدا كرد. پس از امضاي توافق هسته‌اي تاريخي ايران در سال گذشته، پالايشگاه‌هاي كره جنوبي درصدد گسترش واردات نفت ايران بودند كه پنج تا شش دلار ارزان‌تر از نفت خام قطر است. پس از اجرايي شدن برجام و برداشته شدن تحريم‌ها عليه تهران، كره جنوبي واردات نفت از ايران را ازسرگرفت و محموله نفت ايران در چهارم فوريه به بندر اولسان در ساحل جنوب شرقي كره جنوبي رسيد.


 
 اعتبار ارزي براي طرح‌هاي كشاورزي

مديرعامل بانك كشاورزي گفت: 700 ميليون دلار از اعتبارات ارزي صندوق توسعه ملي در قانون بودجه سال 95 براي كمك به اجراي طرح‌هاي راهبردي بخش كشاورزي اختصاص يافته است. مرتضي شهيدزاده تصريح كرد: 500 ميليون دلار از اين اعتبار براي اجرا و توسعه طرح‌هاي گلخانه‌اي، پرورش ماهي در قفس و مكانيزاسيون در اختيار توليدكنندگان بخش كشاورزي قرار داده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون