• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3547 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

واكنش فرزند آيت‌الله كمره‌اي به ادعاي بي‌بي‌سي

انتشار اين خبر سبب شد تا پسر آيت‌الله كمره‌اي هم در نهايت نسبت به آن واكنش نشان دهد و در بيانيه‌اي اعلام كند كه پدرش مراجعه‌اي به سفارت امريكا نداشته است. حجت‌الاسلام ناصرالدين كمره‌اي، اخبار منتشره درباره مراجعه پدرش به سفارت امريكا را تكذيب كرد.
به گزارش تسنيم، در بخشي از بيانيه‌ وي آمده است: با توجه به آنكه در روزهاي اخير خبر دروغي را شبكه بي‌بي‌سي فارسي در رابطه با نامه‌نگاري حضرت امام خميني با رييس‌جمهور وقت امريكا پخش كرده است، ضروري مي‌دانم جهت روشن شدن ابعاد آن توضيحاتي را ارايه دهم. وي مي‌افزايد: اولا اصل اين نامه از طرف بيت حضرت امام تكذيب شد و وجود آن را ساخته و پرداخته آن شبكه خبري دانستند. ثانيا خانواده مرحوم آيت‌الله كمره‌اي ادعاي شبكه بي‌بي‌سي را در روزنامه اطلاعات مورخه 17/3/95 تكذيب كرده‌اند. فرزند آيت‌الله كمره‌اي در ادامه اضافه مي‌كند: ثالثا حضرت امام خميني و حضرت آيت‌الله كمره‌اي سال‌هاي متمادي كه به قبل از سال 1342 مربوط است در محضر حضرت آيت‌الله العظمي حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي در اراك و قم مشغول به تحصيل و تدريس بوده و سال‌ها همدرس و هم‌مباحثه بوده‌اند و سابقه ديرين در آشنايي دارند.
 قابل ذكر است در يك مورد حدود هشت سال مسائل فلسفي كتاب اسفار ملاصدرا و كتاب فقه جواهر مورد مباحثه اين دو عالم بزرگوار بوده است. فرزند آيت‌الله كمره‌اي همچنين از برخي از واكنش‌ها نسبت به اين انتشار اين خبر نيز انتقاد كرد. اشاره وي به مطرح كردن اين فرضيه بوده كه شايد آيت‌الله كمره‌اي واقعا به سفارت امريكا مراجعه كرده باشد و نظرات شخصي خود را بيان كرده باشد. اما فرزند وي در بيانيه‌اش مي‌گويد: نه اينجانب كه از نزديك در جريان تمامي مراودات و مكاتبات مرحوم والد بودم و نه هيچ‌كدام از اعضاي خانواده هرگز به خاطر نداريم كه ايشان به سفارت امريكا مراجعه كرده باشد كه اين خود تهمتي عجيب و بدون سند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون