• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3555 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد

عدد نوشت

تعطيلي بنگاه‌هاي مستقر در تهران

رييس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني تهران معتقد است، فشارهاي بيمه و مالياتي كه بر توليدكنندگان وارد مي‌شود، برعكس سياست‌هاي اعلام شده دولت است و هنوز ساختار مديريت صنعتي ما وابسته به دولت و رانت است.
مهدي پورقاضي در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اينكه ظاهرا طي چند ماه اخير به دليل تعميق ركود اعلام ورشكستگي بنگاه‌هاي توليدي رو به افزايش است، اظهار داشت: بيش از 20 درصد بنگاه‌هاي مستقر در استان تهران به ويژه در شهرك‌هاي صنعتي كه ما در كميسيون اتاق وضعيت آنها را بررسي مي‌كنيم، تعطيل هستند و بيش از 50 درصد بنگاه‌ها با ظرفيت زير 50 درصد كار مي‌كنند. وي تصريح كرد: با وجود آمارهايي كه بعضي اوقات مسوولان اعلام مي‌كنند، حال و روز صنعت خوب نيست و آنچه كه ما به صورت ميداني مشاهده مي‌كنيم، اين است كه صنعت رشد منفي دارد.


كاهش توليد غذا بر اثر تخريب زمين

نماينده سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران گفت: چنانچه تخريب سرزمين طي ۲۵ سال آينده با روند كنوني ادامه يابد به ميزان ۱۲ درصد از توليدات محصولات غذايي در جهان كاسته مي‌شود.
به گزارش فارس، سرج ناكوزي نماينده سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) در جمهوري اسلامي ايران به مناسبت بزرگداشت روز جهاني مقابله با بيابان‌زايي و خشكسالي گفت: امسال شعار اين روز جهاني «حفاظت از زمين، احياي اراضي، مشاركت مردم» انتخاب شده است كه به برجسته‌سازي اهميت چارچوب استراتژي جامع و همچنين مشاركت همه‌جانبه و همكاري براي دستيابي و هدف خنثي‌سازي فرآيند تخريب سرزمين مي‌پردازد.  

صادرات نفت ايران به اروپا

تازه‌ترين آمارهاي توليد نفت كشور نشان مي‌دهد كه روزانه سه ميليون و 800 هزار بشكه نفت توليد و از اين ميزان 580 هزار بشكه به اروپا صادر مي‌شود.
به گزارش فارس صادرات نفت خام ايران به اروپا 50 هزار بشكه در روز افزايش مي‌بايد و از رقم 530 هزار بشكه در روز در ماه گذشته ميلادي به 580 هزار بشكه در روز در ماه ژوئن مي‌رسد. در حال حاضر چين با واردات روزانه 610 هزار بشكه بزرگ‌ترين خريدار نفت ايران است، پس از آن اروپا با 580 هزار بشكه و هند با 406 هزار بشكه در رتبه‌هاي بعدي مشتريان نفتي ايران قرار دارند.
اين گزارش حاكي است كره جنوبي و ژاپن نيز با واردات روزانه 323 هزار بشكه و 290 هزار بشكه ديگر مشتران نفت ايران محسوب مي‌شوند.
 
اجراي طرح آبخيزداري در راستاي اقتصاد مقاومتي

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به طرح ۱۰ ساله آبخيزداري در راستاي اقتصاد مقاومتي گفت: اين طرح ۱۱ ميليون هكتاري در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به تصويب رسيده و مراحل خود را براي اجرا طي كرده است.
به گزارش فارس، محمود حجتي، وزير جهاد كشاورزي در مورد طرح‌هاي حفاظت از منابع طبيعي جلوگيري از بيابان‌زايي گفت: حفاظت از منابع طبيعي محور اصلي كارها و اقدامات وزارت جهاد كشاورزي است.
وي با يادآوري روز مبارزه جهاني با بيابان‌زايي، افزود: طرح‌هاي بسيار خوبي به صورت همه‌جانبه در سطح كشور براي مقابله با اين موضوع پيش‌بيني شده و در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون