• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3562 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

العبادي در فلوجه از آزادسازي موصل گفت

نخست وزير عراق در سخناني در شهر فلوجه اظهار داشت: «پيروزي در شهر فلوجه محقق شده است و عمليات تعقيب و گريز داعش در تمامي مناطق عراق ادامه دارد.» به دنبال پايان عمليات ارتش عراق در فلوجه و پاكسازي كامل اين شهر از تروريست‌ها، حيدر العبادي، نخست وزير عراق طي اظهاراتي در شهر فلوجه عنوان داشت: امروز، پيروزي در شهر فلوجه محقق شده است و كساني كه مي‌گفتند درگيري به طول خواهد انجاميد در تلاش بودند تا روحيه داعش را بالا برده و روحيه ارتش ما را تضعيف كنند. اما نيروهاي مسلح ما در هر مكاني قادر به رويارويي خواهند بود و توانستند فلوجه را آزاد كنند و در عين حال عمليات تعقيب و گريز ميان نيروهاي عراقي و داعش در موصل ادامه دارد. پس هيچ جايي در عراق براي داعش نيست و پيروزي حتمي محقق خواهد شد.
وي گفت: «داعشي‌هاي سياست و رسانه» تلاش مي‌كنند تا رسانه را به سمت تجاوزات مورد ادعا هدايت كنند درحالي كه ما راضي به اين تجاوزات نيستيم و افرادي هستند كه گاه اقدام به حملات مي‌كنند اما هيچ تشكيلات نظامي يا امنيتي يا بسيج مردمي موافق اين تجاوزات نيست و ما تنها با آنها مي‌جنگيم. برخي شبكه‌هاي تلويزيوني كه دربرگيرنده گروهك‌هاي مخفي داعش مي‌شوند در تلاش بودند تا با بزرگنمايي اقدامات داعش در فلوجه روند پيروزي در اين شهر را به تاخير بيندازند. «داعشي‌هاي سياست و رسانه» تلاش كردند تا با مورد توجه قرار دادن حملات مورد ادعا مانع از آزادسازي شهر فلوجه شوند.
طي هفته‌هاي گذشته برخي سياستمداران و گروه‌ها اتهامات مكرري را به نيروهاي بسيج مردمي مبني بر نقض حقوق شهروندان اهل سنت در مناطق اطراف فلوجه مطرح كردند. العبادي افزود: ما به اين سياستمداران كه با داعش همسويي مي‌كنند اجازه نخواهيم داد به صحنه الانبار بازگردند و اجازه ظهور داعش جديد را در آينده نخواهيم داد.
نخست‌وزير عراق با تعهد بر اينكه به زودي موصل را از دست داعش آزاد مي‌كنند، تاكيد كرد: شهر فلوجه در كنترل نيروهاي عراقي است و ما بقي عمليات شامل پاكسازي اين مناطق از بمب‌ها و مواد منفجره مي‌شود.
حيدر العبادي تاكيد كرد كه عراقي‌ها به خيابان‌ها بيايند و آزادسازي شهر را جشن بگيرند. او گفت: پيروزي در فلوجه شادي براي تمامي عراقي‌ها با وجود چالش‌هايي است كه كشور با آن روبه‌رو است. پيش‌تر عبدالوهاب الساعدي، فرمانده عمليات آزادسازي فلوجه اعلام كرد كه عمليات نظامي در اين شهر به پايان رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون