• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3570 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۰ تير

سخنگوي بويينگ اعلام كرد

منتظر چراغ سبز دولت امريكا هستيم

مجلس امريكا تلاش مي‌كند ارايه وام از سوي موسسات مالي اين كشور به ايران براي خريد هواپيما را ممنوع كند. همچنين به گفته سخنگوي بويينگ، تا پيش از چراغ سبز دولت امريكا قرارداد فروش بويينگ به ايران نهايي نخواهد شد.
به گزارش استريت تيم نيل، سخنگوي بويينگ، اعلام كرد تا پيش از چراغ سبز دولت امريكا قرارداد با ايران نهايي نخواهد شد. نمايندگان مجلس امريكا، از اواخر هفته گذشته تلاش كردند قانوني را براي ممنوعيت فروش هواپيماي بويينگ به ايران تصويب كنند چرا كه به گفته آنها ايران و سپاه پاسداران مي‌توانند از اين هواپيماهاي مسافربري جهت اهداف نظامي خود استفاده كنند. البته پيش از اين‌باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا اعلام كرده بود اگر كنگره يا سنا طرحي را كه موجب تضعيف توافق هسته‌اي با ايران شود تصويب كنند، او آنها را وتو خواهد كرد. اما طرف مقابل با توجه به اينكه چند ماه بيشتر از دوره رياست‌جمهوري اوباما  باقي نمانده، تلاش دارد شرايطي را فراهم كند تا رييس‌جمهوري آينده، كه از بين هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ انتخاب مي‌شود، موضعي سرسختانه نسبت به ايران داشته باشند. هر چند اين فشار مجلس نمايندگان امريكا تاكنون به نفع بويينگ تمام شده است؛ چرا كه ارزش سهام شركت هواپيماسازي بويينگ امريكا همزمان با قدم‌هاي اخير كنگره اين كشور عليه قرارداد فروش هواپيما به ايران، در آخرين مبادلات صورت گرفته 08/2 درصد افزايش يافت. با اين افزايش قيمت سهام بويينگ به 81/129 دلار رسيد.
 در هفته‌هاي گذشته بويينگ از توافق خود با شركت ايران اير براي فروش 109 فروند هواپيماي مسافربري به اين شركت خبر داده بود. ارزش فروش 80 فروند از اين هواپيماها 6/17 ميليارد دلار است و قرار است 29 هواپيماي ديگر نيز به صورت ليزينگ در اختيار ايران قرار گيرد. قرار است تحويل اين هواپيماها از سال 2017 آغاز شده و تا سال 2025 اين قرارداد تكميل شود. اين معامله بزرگ‌ترين معامله ايران با امريكا در سال‌هاي پس از انقلاب محسوب مي‌شود و به نظر مي‌رسد كه رقم آن به 25 ميليارد دلار بالغ مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون