• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3580 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس:

مبارزه با فساد نبايد سياسي شود

 

حالا ديگر به خوبي مي‌توان تفاوت مجلس نهم و دهم را احساس كرد. اگر پيش از اين علي مطهري تنها صداي متفاوت مجلس بود بعد از هفتم اسفند اما ورق برگشته است و اين را مي‌توان در واكنش نمايندگان به حوادث مختلف ديد. الياس حضرتي ديروز در حاشيه نشست علني مجلس و در جمع خبرنگاران در مورد دستگيري مديرعامل معزول شده بانك ملت گفت: ‌اي كاش اطلاعات سپاه وارد اين موضوع نمي‌شد و قوه قضاييه در اين زمينه اقدام مي‌كرد. نماينده مردم همچنين درمورد فضا‌سازي‌هاي رسانه‌هاي اصولگرا درباره مجمع عمومي فراكسيون اميد كه با 80 نماينده تشكيل شده بود، گفت: به عنوان كسي كه در مجلس حضور داشتم مي‌گويم كه فراكسيون‌ها هيچ‌وقت با ظرفيت كامل تشكيل جلسه نمي‌دهند بلكه معمولا 50 درصد اعضاي فراكسيون در جلسات حضور مي‌يابند. ديروز نيز بين 80 تا 100 نفر از اعضا در جلسه فراكسيون حضور داشتند كه امري طبيعي است.
مبارزه با فساد نبايد سياسي شود
به گزارش ايسنا، الياس حضرتي گفت: در هفته جاري شاهد محاكمه حمله‌كنندگان به سفارت عربستان بوديم. كساني كه باعث تخريب بيشتر روابط في مابين دو كشور و بهانه دادن به عربستان شدند و فرصت طلايي را كه ايران مي‌توانست از اعدام شيخ نمر به دست بياورد ازبين بردند و منافع ملي را به خطر انداختند، اين افراد پيش از اين به سفارت انگليس هم حمله كرده بودند. وي محاكمه علني حمله‌كنندگان به سفارت عربستان را نشان‌دهنده جديت قوه قضاييه در برخورد با بر هم زنندگان نظم عمومي دانست و اظهار كرد: قوه قضاييه نشان داد با كساني كه با هر تابلويي به دنبال از بين بردن نظم عمومي و مناسبات داخلي و خارجي كشور هستند واز شعارهاي انقلابي و ارزش‌هاي ديني سوءاستفاده مي‌كنند مقابله خواهد كرد. اين نماينده مجلس اضافه كرد: من معتقدم وزارت خارجه بايد گزارش مبسوطي به مراجع ذي ربط درباره خسارت‌هايي كه اينگونه اقدامات يعني حمله به سفارتخانه‌ها در پي داشته ارايه كند چرا كه اقدامات اين جريان مشكوك خسارت‌هاي زيادي به دنبال داشته است. اين عضو فراكسيون اميد با اشاره به جلسه روز گذشته هيات رييسه اين فراكسيون براي انتخاب هيات ريسه دايم آن ياد آور شد: من از روز قبل از انتخابات اعلام كرده بودم كه قصد كانديداتوري ندارم تا ظرفيت بيشتري براي نمايندگان استان‌هاي مختلف، اهل تسنن و خانم‌ها به وجود بيايد. خوشبختانه تركيب خوبي هم شكل گرفت و من و بقيه اعضاي فراكسيون مثل آقاي تاجگردون و آقاي وكيلي پشت اين مجموعه كمك خواهيم كرد تا ان‌شاء‌الله انسجام فراكسيون بيشتر شود. حضرتي با اشاره به حمايت فراكسيون اميد از اصولگرايان معتدل تصريح كرد: من فكر مي‌كنم مجلس شاهد تشكيل فراكسيوني مستقل ولو ضعيف خواهد بود. وي درباره تعداد نمايندگان حاضر در نشست روز گذشته فراكسيون اميد گفت: به‌عنوان كسي كه در مجلس حضور داشتم مي‌گويم كه فراكسيون‌ها هيچ‌وقت با ظرفيت كامل تشكيل جلسه نمي‌دهند بلكه معمولا 50 درصد اعضاي فراكسيون در جلسات حضور مي‌يابند. ديروز نيز بين 80 تا 100 نفر از اعضا در جلسه فراكسيون حضور داشتند كه امري طبيعي است. اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به دستيگري مديرعامل بانك ملت توسط اطلاعات سپاه نيز خاطرنشان كرد: ما از هر اقدامي جهت فسادزدايي، استقبال مي‌كنيم و اميدواريم با هر گروه و جناحي كه بيت‌المال و منافع ملي را به خطر انداختند مقابله شود. اما معتقديم مبارزه با فساد نبايد سياسي شود و شائبه سياسي پيدا كند.‌اي كاش اطلاعات سپاه وارد اين موضوع نمي‌شد و قوه قضاييه دراين زمينه اقدام مي‌كرد. البته حتما موضوع ويژه حاد امنيتي پشت سر اين موضوع بوده است. نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه قواي سه گانه نبايد منافع مجموعه كشور را به افرادي كه منتسب به آنها هستند وصل ‌كنند، اضافه كرد: ان‌شاء‌الله همان‌طور كه در بحث فيش‌هاي حقوقي شاهد بوديم دولت اين چالش را نيز پشت سر بگذارد و مصالح ملي رعايت شود. وي درباره كودتاي اخير در تركيه نيز خاطرنشان كرد: ‌عكس‌العمل دولت و وزارت خارجه در اين زمينه بجا بود. در خصوص ماهيت اين اتفاق نيز حدس و گمان‌هاي زيادي مطرح شد كه قوي‌ترين احتمال اين بودكه اين آخرين تلاش نظاميان براي برگشتن به سياست بوده است. من معتقد نيستم كه اين كار توسط آقاي گولن انجام شده يا اينكه صفر تا 100 آن توسط اردوغان صورت گرفته است. البته آقاي اردوغان سوار اين موضوع شد و اين تهديد را به فرصت تبديل كرد.
دولت در سالگرد برجام بايد نتايج اجراي آن را به ملت ارايه مي‌كرد
مديرمسوول روزنامه اعتماد با اشاره به انتخاب محمدعلي وكيلي به عنوان ناظر مجلس در هيات نظارت بر مطبوعات تصريح كرد: ‌موضوعات سرنوشت‌سازي در اين هيات مطرح مي‌شود و بعضا بدون اينكه صاحب يك رسانه در جلسه حضور داشته باشد نسبت به تعطيلي و توقيف يك رسانه تصميم‌گيري مي‌شود. لذا حضور فردي درد آشنا با رسانه مي‌تواند در اين زمينه مفيد باشد. وي با تاكيد بر اينكه دولت بايد در سالگرد تصويب برجام نتايج ملموس اجراي برجام در شش ماه گذشته را به ملت ارايه مي‌كرد، گفت: به اعتقاد من دولت در اين زمينه قصور دارد و دستگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي دولت بي‌تفاوت و بي‌انگيزه هستند. در حالي كه مخالفين داخلي در جهت تخريب برجام و منفي نشان دادن دستاوردهاي آن از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كنند و مخالفين در امريكا، اسراييل و سعودي‌ها هم تلاش‌هايي را انجام مي‌دهند لذا دولت بايد درباره دستاوردها با مردم صحبت كند. حضرتي در پايان درباره پيگيري استيضاح وزير كار از سوي محمدعلي وكيلي گفت: تلاش ما بر اين است اشكالاتي كه در اين استيضاح مطرح شده مرتفع شود. من در اين شرايط با استيضاح مخالفم و آن را با توجه به مشكلاتي كه در فيش‌هاي حقوقي مطرح شده بود به مصلحت نمي‌دانم. اگرچه سوال و استيضاح حق نمايندگان است و دولت بايد از آن استقبال كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون