• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3149 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي

نطق ميان دستور

 محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز و آذرشهر: سزاوار نيست دولت كه با ايده تاكيد بر قانونگرايي و قانون‌مداري بر سر كار آمده است در اجراي قوانين به گونه‌يي خاص عمل كند. تمركز قوه مجريه در سال‌هاي اخير بر حسب قواي ديگر به اشكال مختلف را در اين قوه تقويت كرده است و تمركز قدرت را در قوه مجريه تقويت كرده. اجمالا همگان را به خطري كه اين رويكرد براي كشور و مصالح آن دارد توجه مي‌دهم و در صورت عدم توجه مسوولان ذي‌ربط در آينده صريح‌تر اين خطر را توضيح خواهم داد.
 غلامرضا كاتب، نماينده مردم گرمسار: به دولت و وزارت امور خارجه توصيه مي‌كنم حداكثر تلاش خود را در جهت انسجام ملت‌هاي مسلمان به ويژه كشورهاي منطقه به كار گيرند و با توجه به كاهش قيمت جهاني نفت بايد بگويم كه اين وضعيت شرايط جديدي را براي كشور به وجود آورده است تا بتوان با قطع وابستگي بودجه به منابع نفتي، كشور را بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي اداره كرد. در لايحه بودجه سال آينده وابستگي بودجه به منابع نفتي 31 درصد تعيين شده است. راه قطع وابستگي بودجه به نفت توجه به توليد در بخش كشاورزي و صنعت است تا بتوانيم به اهداف عالي‌مان برسيم.
 حسين نيازآذري، نماينده مردم بابل: تحولات و شرايط حساس بين‌المللي و منطقه‌يي ضرورت هوشياري و انسجام آحاد ملت و همه خادمان نظام را دو چندان كرده و مجلس شوراي اسلامي به عنوان مظهر تبلور اراده ملت بايد در استيفاي حقوق آنها كوشا باشد. ملت هوشيار و بصير ما كه با دقت مذاكرات هسته‌يي را دنبال مي‌كنند شاهد ظالمانه بودن سياست‌ها و اقدامات ابرقدرت‌ها هستند و ضمن پشتيباني از تيم مذاكره‌كننده، حق واقعي ايران اسلامي در داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌يي را از آن خود مي‌دانند. اگر دولت بخواهد تغييري در وضعيت كشور ايجاد كند بايد مسائل اساسي كشور را مورد بررسي قرار دهد و از بين آنها چند مشكل عمده را در اولويت قرار دهد، به عبارتي اولويت‌ها را با نظرخواهي از نخبگان شناسايي و انتخاب كند.
 محمدرضا اميري، نماينده مردم كهنوج: زماني كه امريكا رابطه‌اش را با ايران قطع كرد امام (ره) فرمودند «ما رابطه با امريكا را مي‌خواهيم چه كار كنيم؟ ما همان نان و پنير خودمان را مي‌خوريم ولي دست نياز به سوي امريكا دراز نمي‌كنيم.» اگر اين روحيه ضد استكباري و اقتصاد مقاومتي به همان معنايي كه مقام معظم رهبري فرمودند، گفتمان حاكم بر همه فعاليت‌هاي اقتصادي شود؛ پايين آمدن قيمت نفت، تهديدها، تحريم و فشارهاي اقتصادي دشمن هيچ تاثيري نخواهد گذاشت و امريكا و هم‌پيمانانش هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. انتظار مردم از دولتي كه با شعار اعتدال سكان اجرايي كشور را به دست گرفته، اين است كه در نهادينه كردن ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي پيشتاز باشد و در رفع نيازهاي قاطبه مردم خصوصا محرومين و مستضعفين جامعه تلاش كنند. البته تحقق اين امر ممكن نيست، مگر با استفاده از نخبگان انقلابي و عالمان ديني دلسوز و تكيه بر منابع داخلي، شناخت و بهره‌برداري صحيح از ظرفيت‌هاي داخلي كشور.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون