• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3585 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ مرداد

طرح مورد استقبال مردم، لباس كاروان المپيك شد

هاشمي: اين بي‌سليقگي را به فال نيك مي‌گيريم

حالا بيشتر به قدرت رسانه و مردم مي‌توان پي برد. حملات مجازي مردم هميشه‌حاضر در اينترنت اين‌بار نيز گرچه از نظر فرهنگي دست كمي از حملات هميشگي نداشت؛ اما خب حداقل تاثير مثبتي هم داشت و آن اينكه باعث شد كاروان ايران در المپيك از شر آن لباس‌هاي نازيبا خلاص شود و به فرم و شكلي زيبا -كه با استقبال عموم مردم مواجه شده- برسد. به محض اينكه از لباس‌هاي كاروان ايران در المپيك رو نمايي شد، مردم در صفحات مجازي به طراحي اين لباس‌ها واكنش تندي نشان دادند و رسانه‌ها هم انتقادات زيادي از انتخاب‌كنندگان و طراح مورد نظر كردند. كار به جايي رسيد كه هنرمندان، نمايندگان مجلس، خود ورزشكاران و هر كس كه لباس‌ها را ديد به طراحي واكنش نشان داد و از آن انتقاد كرد. شوخي‌هاي مجازي خيلي زود گوشي‌هاي تلفن‌هاي همراه را در بر گرفت تا زنگ‌هاي خطر براي مسوولان ورزش به خصوص كميته ملي المپيك به صدا درآيد. شب نشده بود كه كميته ملي المپيك در بيانيه‌اي اعلام كرد «انتقاد‌پذيريم، لباس‌هاي كاروان تغيير مي‌كند.» با اعلام اين خبر تازه اين سوال مطرح شد كه چه طرح و لباسي جايگزين لباس‌هاي قبلي خواهد شد؟ حالا همه پيشنهاد مي‌دادند و هركس از طرحي و طراحي مي‌گفت تا اينكه يك طرح با استقبال عمومي مواجه شد. طرح كيوان بختياري طراح جوان كشورمان در صفحات مجازي دست به دست مي‌چرخيد و مورد استقبال قرار گرفته بود و همه خواستار اين بودند كه طرح‌هاي پيشنهادي او لباس شود بر تن نمايندگان ايران در المپيك2016 ريو. واقعيت اينكه طرح‌ها از حد معمول شيك‌تر بودند و همين باعث شده بود با توجه به بدسليقگي‌هاي گذشته كمتر كسي به تاييد اين طرح‌ها دلخوش كند و همه منتظر بمانند و ببينند كه بالاخره كدام طرح جايگزين طرح اوليه خواهد شد. صفحه اينستاگرام بختياري كه در آن خبر از مذاكره با مسوولان كميته ملي المپيك داده مورد توجه قرار گرفته و تبديل به محلي براي كسب اطلاعات بيشتر شده بود. بالاخره خبر رسيد كه كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك با بختياري ديدار كرده و قرار بر اين شده كه يكي از سه طرح پيشنهادي اين طراح جوان باكمي تغيير آماده شده و شود لباس رژه كاروان ايران در المپيك.
حالا نگراني ديگري وجود دارد و آن اينكه در فاصله 9 روزه تا آغاز بازي‌هاي المپيك لباس‌هاي جديد آماده شده و به كاروان ايران در ريو خواهد رسيد؟
گفته مي‌شود به احتمال زياد لباس‌ها به اندازه نفرات حاضر در رژه توليد خواهد شد تا قبل از زمان شروع افتتاحيه بازي‌ها تمام شده و به دست ورزشكاران حاضر در رژه برسد؛ اما خب تعدادي از ورزشكاران از جمله تيم ملي واليبال ايران راهي ريو شده‌اند و در ايران نيستند كه اندازه آنها براي دوختن لباس جديد گرفته شود! اين چالش ديگري است كه به دليل كمبود زمان، طراح لباس و كميته ملي المپيك با آن مواجه است، البته گفته مي‌شود واليباليست‌ها به احتمال زياد در رژه حاضر نشوند كه در اين صورت كاروان رژه ايران محدود خواهد شد و به احتمال زياد مسوولان همين تصميم را خواهند گرفت تا توليد‌كننده لباس‌ها هم در زمان اندك بتواند لباس‌هاي كمتر اما با كيفيت‌تري را تهيه كند. بختياري در صفحه اينستاگرامش نوشت: «خوشبختانه رييس كميته ملي المپيك با برخورد بسيار مثبت، طرح‌ها را پذيرفت و قرار شد يكي از سه طرح ارايه‌شده، با اندكي تغيير براي كاروان المپيك آماده و براي مراسم رژه، به برزيل فرستاده شود.»او همچنين در پست‌هاي ديگري، با انتشار تصاويري از طرح‌هاي آماده‌شده براي كاروان المپيك، توضيح داد: «نگران طرح و طراحي نباشيد، مطمئن باشيد به اميد خدا، اگر قرار شد اين كار انجام شود يك طرح شيك، ساده و درخور شخصيت ورزشكاران را نهايي خواهيم كرد.»
در لباس‌هاي طراحي‌شده توسط بختياري، از رنگ‌هاي سبز، سفيد و قرمز شبيه پرچم ايران استفاده شده است. اين لباس‌ها در دو رنگ سفيد و مشكي ارايه شده و روي لباس‌ها نيز يك بيت شعر حافظ (يوسف گم‌گشته باز‌آيد به كنعان غم مخور/ كلبه احزان شود روزي گلستان غم مخور) استفاده شده است.
كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك نيز در اين باره به «اعتماد» گفت: «بي سليقگي در مورد لباس‌هاي كاروان ايران در المپيك صورت گرفته بود؛ اما خب ما آن را به فال نيك مي‌گيريم. اين موضوع باعث شد تا با يك جوان خلاق آشنا شويم كه طرح‌هاي خوبي دارد و مي‌تواند لباس‌هاي مناسبي براي ورزشكاران كشورمان طراحي كند. بختياري بسيار خوش ذوق است و كار خود را شروع كرده تا به لطف خدا لباس‌هاي كاروان ايران تا قبل از رژه آماده و به برزيل محل برگزاري بازي‌هاي المپك ارسال شود. دغدغه و نگراني مردم در اين باره به حق بوده و ما نيز انتقادپذير هستيم و خيلي زود تصميم گرفتيم مطابق ميل مردم عزيز كشورمان طرحي را كه مورد استقبال بود جايگزين طرح قبلي كنيم. اميدوارم طرح جديد در شان نام كشورمان باشد و مورد استقبال مردم ايران
 قرار گيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون