• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3586 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ مرداد

عدد نوشت

ارزش بازار خودروي ايران

حسن كريمي سنجري، كارشناس صنعت خودرو گفت: ظرفيت سالانه فروش خودروهاي داخلي و وارداتي در بازار ايران در شرايط مطلوب بين ۲۵ تا ۳۰ ميليارد دلار است. بازار خودروي ايران بازار بزرگي است به همين دليل بسياري از خودروسازان مطرح خارجي چشم به اين بازار دارند. در صورتي‌كه خودروهاي داخلي و خارجي با قيمت مناسب، كيفيت جهاني و البته با شرايط فروش اعتباري معمول در سطح جهان در بازار ايران عرضه شوند اين بازار كشش جذب تا دو ميليون دستگاه خودرو در سال را دارد.
وي با بيان اينكه بزرگي بازار خودروي ايران در حدي است كه بسياري از خودروسازان جهاني مانند تويوتا و كيا ترغيب به سرمايه‌گذاري و توليد در ايران شوند، خاطرنشان كرد: شركتي چون تويوتا سايت‌هاي توليدي خود را به كشورهايي چون تركيه منتقل كرده است زيرا هزينه حقوق و دستمزد در تركيه حدودا يك پنجم اروپا و امريكا است. وي ادامه داد: در ايران نيز هزينه حقوق و دستمزد پايين بوده و مزيت رقابتي چون در دسترس بودن انرژي ارزان براي صنايع در مقايسه با كشورهاي اروپايي وجود دارد بنابراين در صورت معرفي اين مزيت‌ها به خودروسازان خارجي آنها ترغيب به توليد و سرمايه‌گذاري در ايران خواهند شد.
 
هدر رفت آب تهران

مديرعامل آبفاي استان تهران گفت: آب بدون درآمد تهران اكنون 24 درصد است كه تا پايان امسال به 22 درصد كاهش مي‌يابد. محمد پرورش گفت: در حال حاضر ميزان آب بدون درآمد 24 درصد است كه 12 درصد آن ناشي از هدررفت شبكه به دليل فرسودگي تاسيسات است و 12 درصد ديگر در واقع به معني هدررفت آب نيست، بلكه شامل آبي است كه آب و فاضلاب در ازاي آن پولي دريافت نمي‌كند. كاهش دو درصدي آب بدون درآمد به منابع زيادي براي اصلاح شبكه آب تهران نياز دارد و افزون بر آن، اين كار با وجود مشكلات زياد ترافيكي اين شهر، بسيار دشوار است. پرورش تصريح كرد: امسال حدود 300 ميليارد تومان از منابع خود را براي اصلاح 260 كيلومتر از شبكه‌هاي آب، خريد كنتور، بحث مديريت فشار و پهنه‌بندي اختصاص داده‌ايم. او تاكيد كرد: تا پايان امسال حدود 1000 ميليارد تومان، پروژه‌هاي بزرگ و كليدي اجرا مي‌كنيم كه البته اعتبار هيچ كدام از تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب از منابع دولتي تامين نمي‌شود، بلكه بر مبناي مدل‌هاي جذب سرمايه‌اي مانند بيع متقابل و BOT  است.  

كاهش واحد مسكوني
در پروانه‌هاي صادر شده تهران

براساس اعلام مركز آمار ايران، كاهش 2/30درصدي واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان توسط شهرداري تهران و كاهش 6/19درصدي آن در شهرداري‌هاي كل كشور در زمستان 94 نسبت به زمستان 93 روي داد. به گزارش مركز آمار ايران، كاهش 2/30درصدي واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان توسط شهرداري تهران و كاهش 6/19درصدي آن در شهرداري‌هاي كل كشور در زمستان 94 نسبت به زمستان ۹۳ روي داد. بررسي نتايج طرح «گردآوري اطلاعات پروانه‌هاي ساختماني صادر شده توسط شهرداري‌هاي كشور» در زمستان سال 1394 نشان مي‌دهد: در زمستان سال 1394، تعداد 13542 واحد مسكوني در پروانه‌هاي صادر شده براي احداث ساختمان از سوي شهرداري تهران، پيش‌بيني شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود 7/15درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 2/30درصد كاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسكوني براي هر يك از اين پروانه‌ها 5/7واحد بوده است. تعداد 1802 پروانه احداث ساختمان توسط شهرداري تهران در زمستان 94 صادر شده است كه نسبت به فصل گذشته حدود 1/4درصد افزايش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 1/25درصد كاهش داشته است. مجموع مساحت زيربنا در پروانه‌هاي احداث ساختمان صادر شده از سوي شهرداري تهران در زمستان 94 بالغ بر 1/2629هزار متر مربع بوده است كه نسبت به فصل گذشته حدود 2/12درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 7/32درصد كاهش داشته است. متوسط مساحت زيربناي اين دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسي حدود 1459 متر مربع بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون