• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3586 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ مرداد

مادر و پسري، مرد خانه را كشتند

پدركشي پيش از طلوع آفتاب

اعتماد| زني كه متهم است شوهرش را با همكاري فرزندانش به قتل رسانده و جسدش را در بيابان‌هاي ورامين رها كرده است، در جلسه دادگاه قتل را گردن پسر نوجوانش انداخت. پسر او نيز كه در زمان قتل فقط 15 سال داشت با پذيرش اعترافات مادرش، خود را قاتل معرفي كرد؛ موضوعي كه باعث ايجاد ترديد در قضات شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران درباره صحت اعترافات متهمان شد و بر پيچيدگي پرونده افزود. متهمان، يك مادر و دختر و پسرش هستند كه پيش از اين در شعبه 71 وقت دادگاه كيفري استان تهران به اعدام و حبس محكوم شده بودند اما با نقض اين حكم در ديوان عالي كشور بار ديگر به دادگاه منتقل شدند.
رسيدگي به اين پرونده از 31 مرداد 92 با كشف جسد مقتول در بيابان‌هاي اطراف ورامين آغاز شد. بررسي آن نشان مي‌داد كه مقتول، ساعاتي پيش به دليل اصابت ضربه‌هاي چاقو كشته شده است. با انتقال جسد به پزشكي قانوني پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و تيمي از كارآگاهان جنايي مسوول رسيدگي به آن شد. آنها به بررسي هويت مقتول پرداخته و متوجه شدند كه چندي پيش، زني با مراجعه به كلانتري از ناپديد شدن او خبر داده است. اين زن خود را همسر مقتول معرفي كرد و مدعي شد اطلاعي از قتل ندارد اما كارآگاهان به اظهاراتش مشكوك شدند و پس از بازجويي از او پرده از راز قتل برداشتند. زن جوان به قتل همسرش اعتراف كرد و گفت: «همسرم مرد بداخلاقي بود و مدام من و دو فرزندم (دختر 19 و پسر 15 ساله) را اذيت مي‌كرد. روز حادثه، وقتي از بيرون برگشت از او پرسيدم كجا رفته بودي؟ كه همين سوال باعث آغاز درگيري مان شد. او با چاقو به سمتم حمله كرد و چند ضربه به دستم زد. با كمك بچه‌هايم از دستش نجات پيدا كردم. همان شب نقشه قتلش را كشيديم. وقتي پيش از طلوع آفتاب از خواب بيدار شد، همراه پسرم غافلگيرش كرديم و من با چاقو او را كشتم. سپس جسدش را به بيابان‌هاي ورامين برديم و همانجا رها كرديم.»
با اعتراف متهم، فرزندان او نيز دستگير و مورد بازجويي قرار گرفتند. سعيد، پسر 15 ساله قتل را پذيرفت اما فرزانه، دختر 19 ساله، خود را بي‌گناه دانست و گفت: «من مي‌خواستم با پسرعمويم ازدواج كنم اما پدرم مخالف بود. آن شب، خواب بودم كه متوجه شدم مادر و برادرم، پدرم را با 18 ضربه چاقو كشته‌اند. من هيچ نقشي در قتل نداشتم.»
با افشاي راز قتل، كيفرخواست پرونده با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و براي صدور حكم در اختيار شعبه 71 وقت دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. از آنجا كه اولياي دم ناشناس بودند، نماينده دادستان تقاضاي قصاص براي متهمان رديف اول (مادر و پسر) و حبس براي متهم رديف دوم (دختر) درخواست كرد. همسر مقتول اما با انكار اعترافات قبلي خود، پسرش را عامل قتل معرفي كرد و خود را بي‌گناه دانست. او گفت: «من با شوهرم اختلاف داشتم اما نه آنقدر كه بخواهم او را بكشم. روز حادثه پسرم به تنهايي پدرش را كشت. من قبلا به قتل اعتراف كردم چون نمي‌خواستم پسرم به تنهايي مجرم باشد.» در حالي كه انتظار مي‌رفت سعيد هم خود را بي‌گناه اعلام كند اما او قتل را گردن گرفت و مدعي شد كه مادر و خواهرش هيچ نقشي در آن نداشته‌اند. در پايان اين جلسه، قضات دادگاه، زن مقتول را به اعدام و فرزندانش را به حبس و پرداخت ديه محكوم كردند اما اين حكم در ديوان عالي كشور نقض و براي رسيدگي مجدد به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي عبداللهي ارسال شد.
صبح ديروز، جلسه رسيدگي به پرونده در اين شعبه در حالي برگزار شد كه متهمان بار ديگر اعترافات خود در دادگاه قبلي را تكرار كردند و پسر مقتول كه در زمان قتل فقط 15 سال داشت، خود را قاتل معرفي كرد. مادر او نيز قتل را نپذيرفت و ارتكاب آن را به پسرش نسبت داد. در پايان جلسه قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون