• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3588 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد

اگر هندبال براي ما نان نداشت براي برخي آب داشت!v

حداقل در مديريت قبلي جهاني مي‌شديم

نقي ناري كارشناس و پيشكسوت هندبال

سطح هندبال ما نه تنها پايين نيست بلكه پتانسيل‌ هندبال ما خيلي فراتر از اينهايي است كه طي اين دو سال گذشته اتفاق افتاده است. تيم بزرگسالان در المپيك و در جهاني موفق نشد و اكنون نيز تيم جوانان ما به مسابقات جهاني راه نيافت و اين روال همچنان ادامه‌ خواهد داشت اما اينها به دليل ضعف در پتانسيل‌ جوانان ما نيست. علت شكست‌هاي اخير اين است كه وقتي فدراسيوني با شعار كار خود را شروع مي‌كند و مديريت و نظر خودش را با شعار پيش مي‌برد و مي‌خواهد جامعه را از اين طريق فريب دهد و متاسفانه با وعده‌ اهداف خود را پيش ببرد راه به جايي نمي‌برد. اينها به دليل بي‌برنامگي است.
روانشناسي ورزشي در ورزش خيلي مهم است و دنيا از روانشناسي بيشترين سود را مي‌برد، اما ما هنوز اندر خم اين هستيم كه از آن استفاده كنيم يا نه. حالا نيز اگر تيم جوانان ما نتيجه‌اي نگرفت به همين دليل است. تيم جوانان ما در ليگ حضور داشت. يك نيم فصل تمام، بازي كرد و در تمامي نيم فصل بازي‌ها را واگذار كرد و از نظر روحي به اين بازيكنان آسيب زيادي رسيد. بايد مي‌دانستيم كه با اين فكر آنها تجربه‌اي كسب نمي‌كنند و حتي حضور در مسابقاتي كه منجر به شكست مي‌شود، تنها از لحاظ روحي – رواني آنها را تضعيف مي‌كند.
با اين اوصاف ديگر براي جوانان باخت اهميتي ندارد و در مسابقات مهم هم كه حضور يافتند، آنقدر باخت ديده‌ بودند كه ديگر به اين وضعيت عادت كرده‌اند. بايد به جاي اين كارها برنامه‌ريزي مي‌كرديم و تيم جوانان را طبق روال‌هاي مختلف و تداركاتي متناسب با اين تيم پيش مي‌برديم. بردن تيم به اوكراين چه تاثير مثبتي مي‌توانست روي تيم داشته باشد؟
حداقل ما در دوره مديريت گذشته كه همه منتقد آن بودند كه مديريت ضعيفي دارند، شاهد آن بوديم كه هم تيم بزرگسالان و هم تيم جوانان به مسابقات جهاني راه يافتند، اما بعد از آن سلسله شكست‌ها شروع شد و ديگر نتوانستيم در هيچ رده‌اي موفقيتي را كسب كنيم. متاسفانه حتي به جهاني نيز راه نيافتيم. اينها سبب مي‌شود تا ديگر نتوانيم خانواده‌ها را مجاب كنيم كه فرزندان خود را به سمت هندبال سوق دهند و اين روال روز به روز ادامه خواهد داشت.
در مجلس شوراي اسلامي قانوني تصويب شده است كه بازنشستگان بايد از سمت خود كناره‌گيري كنند و اميدوارم حداقل اين گونه مديريت فدراسيون تغيير كند و نيرويي بيايد تا اين فدراسيون شكست خورده را به منزلگاهي كه علاقه‌مندان آن مي‌خواهند برسانند تا روحيه‌اي تازه در طرفداران اين رشته دميده شود. البته اگر اين فدراسيون براي همه ضرر داشت براي رييس فدراسيون خوب بود تا در دوران بازنشستگي خود به سفرهاي مختلف برود. اگر اين فدراسيون براي ما نان نداشت براي برخي آب داشت!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون