• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3590 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ مرداد

سبزه‌ميدان و فردوسي بر مدار افزايش

نرخ انواع سكه و طلا، روز گذشته، در بازار ايران افزايش داشت. اين در حالي است كه در بازار ارز هم كماكان نرخ دلار امريكا روند افزايشي دارد. افزايش نرخ دلار در مقابل واحدهاي پولي ديگر از زمان راي مردم بريتانيا به خروج از اتحاديه اروپا شتاب گرفته است.
روز گذشته، سه‌شنبه هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت هشت هزار و 400 توماني، يك ميليون و 125 هزار و 800 تومان خريد و فروش شد. در آغاز هفته، نرخ سكه طرح جديد يك ميليون و 108 هزار تومان بود. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 124 هزار تومان ارزش‌گذاري شد كه اين مهم خبر از افزايش 10 هزار توماني آن نسبت به روز دوشنبه مي‌دهد.
نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 563 هزار تومان و 291 هزار تومان به بازار عرضه شدند كه بر اين اساس نيم سكه چهار هزار تومان و ربع سكه سه هزار تومان گران‌تر شدند. هر سكه يك گرمي نيز 185 هزار تومان خريد و فروش شد.
در بازارهاي جهاني، اونس طلا هزار و 359 دلار عرضه شد. البته قيمت‌هاي نفت پس از اينكه در معاملات روز يكشنبه به پايين ۴۰  دلار در هر بشكه سقوط كرد، در اوايل معاملات روز سه‌شنبه اندكي افزايش يافت، اما معامله‌گران مي‌گويند بازارهاي نفت به دليل عرضه اضافي همچنان تحت فشار نزولي قرار دارند با اين همه ادوارد ماير، تحليلگر شركت INTL FCStone در يادداشتي نوشت: ضعف نفت تاكنون تاثير چنداني بر قيمت طلا نداشته است كه نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاران همچنان تحت تاثير عدم افزايش نرخ‌هاي بهره امريكا در كوتاه‌مدت قرار دارند.
ويليام دادلي، رييس بانك فدرال نيويورك روز دوشنبه اظهار كرد: بانك مركزي بايد به دليل طولاني‌شدن ريسك‌هاي متوجه اقتصاد امريكا در افزايش نرخ‌هاي بهره محتاط باشد. چنين اظهاراتي احتمال افزايش نرخ‌هاي بهره تا پايان سال را ضعيف مي‌كند.
 به هر روي دو تحول تاثير مهمي بر قيمت بازار طلا گذاشت، يكي برگزيت و خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و ديگري هم كودتاي نافرجام در تركيه كه ظرف يك ماه گذشته بازار را به سمت نوسانات هيجاني برد، ولي اين تحولات تاثير پايداري بر بازار نگذاشتند. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه طرح بحث افزايش نرخ بهره بانكي فدرال رزرو تا هفته گذشته موفق شده بود كه از افزايش چشمگير ارزش طلا جلوگيري كند؛ اما اين بحث نيز با توجه به فرسايشي شدن و عدم اجراي آن در ايالات متحده سبب شده تا از روز دوشنبه قيمت طلا به سمت افزايش و گران شدن تمايل بيشتري داشته باشد.مثقال طلا 497 هزار و 300 تومان فروخته شد و هر گرم طلاي 18 عيار هم 114 هزار و 694 تومان دست به دست شد.
در بازار ارز، دلار امريكا با قيمت سه هزار و 536 تومان دست به دست شد و هر يورو هم سه هزار و 964 تومان با ريال معاوضه شد. پوند انگليس چهار هزار و 692 تومان در بازار فروخته شد و درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 969 و هزار و 197 تومان در ميان خريداران و فروشندگان معامله شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون