• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3593 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد

عضو جامعه روحانيت مبارز:

روحاني بايد دو دوره‌اي باشد

روحاني نه! اين ترجيع‌بند سخن همه كساني است كه هنوز خشم‌شان از نتيجه انتخابات سال 92 فروكش نكرده و گمان مي‌كنند همچنان در فضاي تبليغات انتخاباتي به‌سر‌مي‌برند. روزي نيست كه اتفاقي را بهانه نكنند براي حمله تازه به روحاني و دولتش. آنها از همان روز اول كه دولت روحاني بر سر كار آمد، حمله را آغاز كردند. حالا هم در حالي كه ماه‌هاي باقيمانده تا انتخابات 96 يك‌رقمي مي‌شود بر شدت حمله‌ها و هجوم غيرمنصفانه آنها به دولت افزوده شده است. برخلاف برخي اصولگرايان سيدرضااكرمي، عضو جامعه روحانيت مبارز معتقد است بايد به رييس‌جمهور فرصت 4 سال دوم را نيز داد تا او بتواند برنامه‌هايي كه آغاز كرده را ادامه دهد.
 ‌ درباره رياست‌جمهوري دور دوم با صراحت و صداقت بايد عرض كنم اولا اين بحث زود است و ثانيا يك‌مرتبه درباره داوطلب شدن مجدد دكتر احمدي‌نژاد گفتم تجربه ما در رياست‌جمهوري تاكنون اين‌طور بوده كه هر رييس‌جمهور دو دور در اين مسووليت بوده است. رياست‌جمهوري مقام‌معظم رهبري، آيت‌الله هاشمي، آقاي خاتمي و هم آقاي احمدي‌نژاد شاهد اين مدعاست. به‌طور طبيعي هم آقاي روحاني بايد دو دور پشت سر هم رييس‌جمهور شود. براي اينكه برنامه‌هاي رييس‌جمهوري در دور اول به سرانجامي برسد بايد دور دوم هم روي كار باشد.
 ‌ اصلاح‌طلبان و اصولگرايان الي ماشاءالله بين خودشان اختلاف دارند و نيازي نيست كه سيدرضا اكرمي بخواهد از جانب آنها سخني بگويد. من الان زمان را نامناسب مي‌دانم و با توجه به حوادثي كه در منطقه و جهان رخ مي‌دهد نمي‌توانم درباره وحدت جريان‌ها در انتخابات آتي نظري دهم.
 ‌ اگر كسي بخواهد صورت‌مساله را بشكافد بايد وجدانا ببيند آقاي روحاني در چه شرايطي دولت را تحويل گرفت. به دليل سابقه حضورم در مجلس و مواجه بودن با همه دولت‌ها بايد بگويم آقاي روحاني دولتي را تحويل گرفت كه بدترين شرايط را داشت. چهره بين‌المللي آن خوب نبود. در داخل كشور به دليل قانون‌‌شكني‌ها، خلاف‌ها و تحريكات احمدي‌نژاد چهره مناسبي نداشتيم. آقاي روحاني اين دولت را تحويل گرفت ولي آرام‌آرام به دليل اينكه با ثبات و منطق و ملايم جلو رفت كشور را به سمت آرامش پيش برد. الان ديگر اين‌طور نيست كه شب بخوابيم فردا صبح كه بيدار مي‌شويم بهاي ارز و قيمت كالاها پرواز كرده باشد. ما در اين 3 سال ثبات را در جامعه ديده‌ايم. ديگر اين‌طور نيست كه ندانيم هفته آينده چه مي‌شود.
 ‌ به نظر مي‌آيد در مورد صلاحيت احمدي‌نژاد قطعا جاي تامل و درنگ وجود دارد. وقتي شما مي‌بينيد مدام در سخنراني‌هايش مي‌گفت ليست 300 نفر از مفسدان را در جيب دارم ولي يك نفر را هم به قوه قضاييه معرفي نكرد مشخص است اين فرد چقدر به درد رياست‌جمهوري مي‌خورد.
 ‌ سالانه 15 ميليون نفر به مشهد الرضا مي‌روند. دولت به آستان قدس مي‌گويد بايد ماليات بدهي. آستان هم مي‌گويد باشد ولي شما پاركينگ و خوابگاه و درمانگاه براي زوار را بساز از من هم ماليات بگير. يعني بايد بده و بستان باشد. الان يكي از بدهكاري‌هاي اصلي دولت‌ها به همين آستان قدس رضوي است. آستان مي‌گويد آقا كمك نمي‌كني نكن ولي لااقل بدهي مرا بده. بدهي زميني، پاركينگ، موقوفات‌داري. حتي خدا شاهد است مجلس به سازمان اوقاف بدهكار بود.
 ‌ هر روز صبح كه روزنامه‌ها منتشر مي‌شود در آن عكس‌هاي زيادي از بدحجاب‌هاي خودمان و بي‌حجاب‌هاي بيرون وجود دارد. به نظرم مي‌آيد همه اينها تكثير گناه است. همه اينها اشاعه فحشا است. خلافي رخ داده ولي ما حق نداريم آن را توسعه دهيم. كار اين نشريه (يالثارات) هم نهي از منكر نيست بلكه اشاعه فحشا و تكثير گناه است.
  آقاي هاشمي‌رفسنجاني را شخصيتي خدمتگزار و شناخته شده مي‌دانم ولي هرگز هم او را معصوم نمي‌دانم همانطور كه ديگران را هم معصوم نمي‌دانم. روي هم رفته او را شخصيتي مفيد براي انقلاب مي‌دانم. آقاي روحاني هم همين طور است. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون