• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3598 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ مرداد

70 جمهوريخواه خطاب به سران حزب:

كمك به كمپين ترامپ، پول هدر دادن است

گروه جهان| دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا هر روز با مشكل جديدي از سوي به اصطلاح هم حزبي‌هاي خود روبه رو مي‌شود. به نظر مي‌رسد رفتارهاي تند ترامپ به مانند گذشته خريدار ندارد. درحالي‌كه ترامپ در آخرين سخنراني خود به‌شدت عليه باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا تاخت و او را به وجود آورنده داعش در خاورميانه دانست اما نتوانست موجي را كه دوست داشت، به مانند گذشته به وجود آورد و حاميان خود را به وجد بياورد.
 انتقاد تند ترامپ از اوباما اما با يك توييت كوتاه از هيلاري كلينتون، نامزد دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا همراه بود كه گفت نه! اوباما بنيانگذار داعش نيست. اما حالا دردسرهاي دونالد ترامپ به كاهش محبوبيت در نظرسنجي‌ها و نامه پنجاه مقام سابق دولت‌هاي جمهوريخواه ختم نمي‌شود بلكه اكنون خبرهايي منتشر شده است كه حزب جمهوريخواه قصد دارد تا حمايت‌هاي مالي خود از كمپين ترامپ را متوقف كند. بنا به گزارش تايم، حزب جمهوريخواه اخيرا ترامپ را تهديد كرده كه اگر موقعيت خود در نظرسنجي‌ها را بهبود نبخشد، حمايت مالي خود از او را كاهش خواهد داد.
به نوشته تايم، جمهوريخواهان گفته‌ا‌ند كه منابع مالي حزب بايد صرف تقويت نامزدهاي جمهوريخواهان براي كنگره امريكا شود. تايم در گزارش خود نوشته است كه بيش از ۷۰ تن از مقام‌هاي ارشد حزب جمهوريخواه و برخي نمايندگان سابق كنگره، در نامه‌اي به كميته ملي اين حزب نوشته‌اند، خواستار توقف حمايت از ترامپ و اختصاص اين منابع به انتخابات كنگره شدند. امضاكنندگان نامه نوشته‌اند پس از كنوانسيون ملي حزب جمهوريخواه، ترامپ با اظهارنظرها و اشتباهات زياد، ميليون‌ها راي‌دهنده را از خود رانده است. به نظر نويسندگان نامه، هر دلاري كه حزب براي كمپين تبليغاتي ترامپ خرج ‌مي‌كند، هدر دادن پول اهداكنندگان است. اين نامه ترامپ را نامزدي محكوم به شكست معرفي كرده كه در حال ضربه ‌زدن به حزب جمهوريخواه است. با اين وجود هم دونالد ترامپ و هم سخنگوي حزب جمهوريخواه گزارش مجله تايم را رد مي‌كنند. اما خود ترامپ به شبكه فاكس نيوز گفته است، اگر حزب جمهوريخواه در محروم ساختن او از كمك مالي جدي باشد، او نيز مي‌تواند جمع‌آوري كمك به جمهوريخواهان را متوقف كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون