• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

اولياي دم قصاص مي‌خواهند

دادگاه قاتل ستايش 24 شهريور برگزار مي‌شود

اعتماد| جلسه رسيدگي به پرونده قاتل ستايش، 24 شهريور در شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي‌شود. متهم پسري 17 ساله است كه خرداد امسال، ستايش، دختر شش ساله افغان را مورد تعرض قرار داد، كشت و جسدش را با اسيد تخريب كرد. در كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، اتهامات تعرض، قتل و جنايت بر ميت در پرونده متهم آمده است كه قرار است حكم آنها در جلسه دادگاه تعيين شود. براساس قانون مجازات اسلامي، كيفر تجاوز (در صورت اثبات) اعدام و مجازات قتل عمد (در صورت عدم رضايت اولياي دم) قصاص نفس است.
قاضي خازني، رييس شعبه هفتم دادگاه كيفري استان تهران پيش از اين احتمال داده بود كه جلسه دادگاه در مورد قتل به شكل علني و درباره جرم تعرض به شكل غيرعلني برگزار شود. آخرين تحول پرونده مربوط به اعتراض وكيل متهم به قرار بازداشت موقت است كه از سوي دادگاه رد شده است.
پيش از اين يك جلسه تحقيق از متهم در شعبه هفتم برگزار شده است كه متهم در آن، برخلاف اعترافاتش در بازجويي‌ها، منكر تعرض به مقتول شده و گفته است: «آن روز (22 فروردين 95) ستايش براي بازي با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتي خواهر و خواهرزاده‌ام از خانه بيرون رفتند او لحظه‌اي با من تنها شد. من آن موقع مشروب مصرف كرده و سياه مست بودم و هيچ چيزي از تعرض و قتل به ياد ندارم. فقط يادم مي‌آيد كه به پشت بام رفتم و سيگار كشيدم.»
متهم در حالي منكر تعرض شده است كه پيش از اين در بازجويي‌ها گفته است: «من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و به او تعرض كردم. پس از آن با چاقو او را كشتم و جسدش را در يك جعبه موسيقي گذاشتم و رويش اسيد پاشيدم تا از بين برود اما اين اتفاق نيفتاد. تصميم گرفتم از يكي از دوستانم كمك بخواهم. به بهانه خرابي كولر او را به خانه كشاندم اما وقتي جسد را ديد، از خانه خارج شد و ماجرا را به پدرش گفت. او هم امام جمعه ورامين را باخبر كرد و به اين شكل پدرم فهميد. روز بعد همراه پدرم به اداره پليس رفتيم و خودم را معرفي كردم.»
عليرضا قاسمي آقباش، وكيل خانواده ستايش با تاكيد بر تقاضاي قصاص اولياي دم درباره تاريخ برگزاري دادگاه به «اعتماد» گفت: «اين پرونده به دليل حساسيت بالايي كه دارد از همان ابتدا به شكل فوري در دستور كار قرار گرفت و زماني هم كه اكنون براي رسيدگي در نظر گرفته شده، در واقع زمان خارج از نوبتي است كه به پرونده اختصاص داده شده است.» پدر ستايش پيش از اين با تاكيد بر تقاضاي قصاص، به «اعتماد» گفته بود كه «خواهرهاي متهم را براي صحبت درباره رضايت، به خانه‌شان راه نداده‌اند.» پدر متهم نيز گفته است كه براي صحبت با اولياي دم اقدام كرده‌اند اما‌ آنها به جرم ايجاد مزاحمت به پليس شكايت كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون