• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

محمدرضا باهنر: بهترین وضعیت در شرايط كنوني ادامه حصر است

محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري كه اين روزها اوقات فراغت بيشتري دارد تقريبا هر دو هفته يك بار كنفرانس خبري دارد تقريبا روزانه يك گفت‌وگوي اختصاصي. باهنر كه به گفته خودش تلاش دارد بيشتر به امورات تشكيلاتي اصولگرايان بپردازد در جديدترين گفت‌وگويش با خبرگزاري ايلنا از پيشنهادش به ميرحسين موسوي براي پايان حصر خبر داده است. چكيده اظهارات باهنر به اين شرح است:
  بهترين وضعيتي كه مي‌تواند ادامه پيدا كند همان حصر است. اگر دادگاهي بخواهد اين آقايان را رسما و طبق قوانين كشور محاكمه كند، حكم‌شان سنگين خواهد بود و شايد به مصلحت نباشد اين حكم در مورد آنها اجرا شود. اما ممكن است پرسيده شود حالا كه اين عده محاكمه نشدند چرا آزاد ‌نمي‌شوند در پاسخ بايد گفت در دنيا كسي را پيدا نمي‌كنيم كه عليه يك نظامي اقدام بكند و آزاد باشد. يك زماني كسي عليه حزب ما حرف مي‌زند و اين طبيعي است، اما گاهي هم كسي اپوزوسيون نظام مي‌شود، اپوزوسيون نظام در هيچ كجاي دنيا اجازه تلاش و فعاليت ندارد. مثل اين مي‌ماند كه به كسي بگوييم تو اجازه انقلاب داري.
 حتما شما هم مي‌دانيد كه انقلاب اسلامي ما هم غيرقانوني بود چون قوانين زمان پهلوي اجازه انقلاب به كسي نمي‌داد. بنابراين انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام(ره) خلاف قانون وقت بود. براي همين هم در آن زندان و حصر و تبعيد و شهادت وجود داشت. يك موقع آقايان مي‌گويند ما مي‌خواهيم زندگي‌مان را بكنيم و كاري هم نداريم، اما يك موقع هم هست كه مي‌خواهند بيايند بيرون هجمه راه بيندازند! معلوم است كه در اين مورد نظام اجازه چنين كاري را به آنها نمي‌دهد.
  معتقدم دو كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۸ اپوزيسيون نظام بودند. من خودم به آقاي مهندس موسوي گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما مي‌شماريم اگر اشكالي داشت حرف شما درست است، ايشان گفت نه ما به پروسه قبل از راي اعتراض داريم. در اينجا تكليف مشخص است. مهندس موسوي گفت من كاري به آراي درون صندوق ندارم؛ به قبل از آن كار دارم. وقتي در يك بازي فوتبال يك طرف به داور بگويد من تورا قبول ندارم؛ داور به آن طرف يك كارت قرمز مي‌دهد و از بازي بيرونش مي‌كند.
  اگر قرار باشد دادگاهي براي اين افراد برگزار شود حكم اجرايي در مورد آنها خيلي سخت است و نتيجه راي اين دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود اين افراد خواهد بود. حتي اخيرا هم براي آقاي مهندس موسوي پيغام فرستادم كه اعلام كند در صورتي كه آزاد شود تا سال‌ها فعاليت سياسي انجام نخواهد داد، اما گويا وي نپذيرفت.
 معتقد نيستم كه ممكن است قاطبه اصولگرايان از احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنند، احتمال اين فرضيه خيلي ضعيف و حتي نزديك به صفر است. ما در ميان اصولگرايان افرادي را داريم كه مي‌گويند چاره‌اي جز حمايت از روحاني نداريم از طرفي افرادي هم مثل دبيركل جامعه روحانيت اعلام مي‌كنند خيلي بعيد است از روحاني حمايت كنيم بنابراين انواع اظهارات مطرح مي‌شود، ولي جمع‌بندي آن را در بهمن و اسفند خواهيم ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون