دانشگاه به مثابه فستفود
«خلاقيت» كه كارل ماركس و ويليام موريس آن را متضاد استفاده سرمايهدارانه ميدانستند، اكنون در خدمت استفاده و بهرهكشي درآمده است. سنّت چند قرني دانشگاهها به عنوان مراكزي براي انتقادات سازنده، اكنون در حال ازبينرفتن است و اين بهخاطر تبديل آنها به مراكزي شبهسرمايهداري و تحتتسلط نوعي ايدئولوژي مديريتي عميقا هنرنشناس است. سازمانهاي دانشگاهي كه زماني صحنه تاملات انتقادي بودند، اكنون به طور روزافزوني مانند مراكز شرطبندي و فستفود در حال تبديلشدن به مراكز تجارياند. دانشگاهها امروزه اكثرا در دستان تكنوكراتهايي هستند كه ارزشها برايشان بيش از هر چيز جنبه مالي دارد.