• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3614 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

لزوم رعايت موازين شرعي، براي ورود ‌زنان به ورزشگاه‌ها

موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها، ‌بحثي است كه در سه سال اخير دولت يازدهم بيش از گذشته پررنگ شده است. معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده  از لزوم يافتن راهكاري براي ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داده بود.  مشاور وزير كشور نيز با اشاره به اين موضوع، ‌از لزوم رعايت موازين شرعي توسط زنان براي ورود به ورزشگاه‌ها گفت. فهيمه فرهمندپور در اين خصوص به ايلنا گفت: هر چقدر خانم‌ها بيشتر موازين شرعي را رعايت كنند، مقاومت‌ها در اين زمينه كم مي‌شود و عرصه براي حضور خانم‌ها فراهم‌تر خواهد شد؛ اما وقتي چند خانم اين رفتار را نداشته باشند، بقيه هم به پاي اين چند نفر مي‌سوزند.
به گفته فرهمندپور، ‌كارگروهي با حضور نمايندگان وزارت كشور، معاونت زنان رياست‌جمهوري، وزارت ورزش و جوانان و نيروي انتظامي تشكيل شده بود كه نه با اصل موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالف بود، نه اصل مطلوب بودنِ حضور خانم‌ها در ورزشگاه را منكر بود و نه مخالفتي با مطالبه قشري از خانم‌ها داشت. در واقع بحث بر سر اين بود كه‌ آيا با در نظر گرفتن ملاحظات ضروري، حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها امكان اجرايي شدن دارد يا خير. او همچنين به حمايت از زنان ويژه و معتاد و چرخه بازگشت آنها به آسيب، گفت: طبيعي است؛ در برنامه‌هاي بازپروري معتادان، بازپروري زنان ويژه و يا بازپروري كودكان كار، نه تنها تضميني براي پوشش صد درصدي وجود ندارد كه حتما ضريبي از بازگشت نيز وجود دارد؛ حال اينكه ما با چه راهكاري مي‌توانيم؛ جلوي اين بازگشت‌ها را بگيريم، تابع برنامه‌ها و حمايت‌هاي اجتماعي پس از بهبودي است.
او با اشاره به اهميت استمرار حمايت‌هاي پس از بهبودي، افزود: بدون شك تك‌تك افراد تحت بازپروري كه با گذراندن دوره، بهبودي خود را به دست مي‌آورند، در صورت رهاشدن و بي‌توجهي، ممكن است؛ مجددا به سمت آن آسيب بازگردند. ما بايد بخشي از بودجه و اعتبارات را به برنامه‌ها و حمايت‌هاي اقتصادي و اجتماعي از زنان ويژه، زنان بهبود يافته از اعتياد و همين‌طور كودكان كار اختصاص دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون