• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3614 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

متهم به ده‌ها فقره زورگيري اعتراف كرد

شهادت مامور پليس هنگام دستگيري زورگير سابقه دار

اعتماد| مامور پليس پايتخت هنگام دستگيري زورگيري سابقه‌دار با يك دستگاه پرايد تصادف كرد و به دليل شدت جراحات وارده به شهادت رسيد. متهم تحت تعقيب نيز كه پس از پنج ماه از سوي پليس دستگير شد، در بازجويي‌ها به همراه داشتن سلاح سرد در روز حادثه اعتراف كرد و «ترس از زنداني شدن طولاني مدت» را علت فرارش از دست پليس دانست.
رسيدگي به اين پرونده از 27 فروردين امسال با مشكوك شدن ماموران گشت كلانتري 153 وليعصر به دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 با پلاك مخدوش آغاز شد. ماموران يكي از متهمان را دستگير كردند اما ديگري موفق به فرار شد كه گروهبان يكم محمد رضايي (20 ساله) او را تعقيب كرد. مامور پليس كه به خيابان آيت‌الله سعيدي رسيده بود، با يك دستگاه پرايد به دليل سرعت زياد و بي‌توجهي راننده تصادف كرد و در دم جان سپرد. متهم فراري هم از اين موقعيت استفاده كرد و متواري شد. همزمان با وقوع اين حادثه، شكايت‌هاي متعددي نيز از وقوع سرقت‌هاي به عنف از سوي دو سرنشين يك دستگاه موتوسيكلت در محدوده شهرك وليعصر به پليس اطلاع داده شد كه نقش متهم فراري در آنها به وضوح ديده مي‌شد. به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «سرقت‌هاي به عنف» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
بررسي سابقه متهم فراري نشان مي‌داد كه او با وجود سن كم (22 ساله) از مجرمان سابقه‌دار در زمينه زورگيري است و در سال‌هاي گذشته نيز چندين بار دستگير و روانه زندان شده است. او آخرين بار، سال گذشته به اتهام ارتكاب به سرقت دستگير شده بود اما توانست با جلب رضايت شاكي و تامين قرار وثيقه، از زندان آزاد شود. با كسب اين سرنخ و افشاي هويت متهم، مخفيگاه او نيز در خيابان زمزم شناسايي و تيمي از كارآگاهان به محل اعزام شدند اما تحقيقات آنها نشان داد كه متهم با اطلاع از تحت تعقيب بودن از سوي پليس، به دهكده المپيك نقل مكان كرده است.
سرانجام با شناسايي آخرين مخفيگاه، متهم پس از پنج ماه دستگير شد و در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ تحت بازجويي قرار گرفت. او به ده‌ها فقره زورگيري و سرقت خشن به خصوص از كارگران ساختمان‌هاي نيمه ساز در جنوب و جنوب غرب تهران، شهرك وليعصر، پاسگاه نعمت‌آباد و خيابان زمزم اعتراف كرد و درباره روز فرارش از دست مامور پليس گفت: «آن روز همراه يكي از دوستانم، سوار بر موتور به پمپ بنزين رفتيم. مي‌خواستيم پس از زدن بنزين، به سرقت برويم. من هم يك چاقو همراه داشتم كه آن را زير لباسم پنهان كرده بودم. وقتي از پمپ بنزين خارج شديم، ناگهان ماموران گشت پليس به ما مشكوك شده و دستور ايست دادند. به همدستم گفتم توقف نكند اما ديگر براي فرار با موتور دير شده بود. من سريع پياده شدم و به سمت خيابان آيت‌الله سعيدي فرار كردم اما همدستم دستگير شد. متوجه شدم يكي از ماموران مرا تعقيب مي‌كند. من تا آن روز ده‌ها زورگيري و سرقت انجام داده بودم و چاقو هم همراه داشتم براي همين مطمئن بودم اگر دستگير شوم، به اين زودي‌ها نمي‌توانم از زندان بيرون بيايم براي همين به دستور‌هاي ايست چندباره مامور توجهي نكردم و به فرارم ادامه دادم اما ناگهان صداي بلندي شنيدم. وقتي پشت سرم را نگاه كردم ديدم يك خودروي پرايد به مامور زده و او روي زمين افتاده است. سريع متواري شدم و چند روز بعد در روزنامه‌ها خواندم كه مامور فوت كرده. مدتي كه گذشت، فيلم كوتاهي از تصادف هم در شبكه‌هاي اجتماعي پخش شد. خيلي ترسيده بودم، مي‌دانستم پليس دنبالم است براي همين خانه‌ام در خيابان زمزم را ترك كردم و به منطقه المپيك متواري شدم كه مامورها دستگيرم كردند.» سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده از اعتراف متهم به ده‌ها فقره زورگيري و تهديد با سلاح سرد و سرقت اموال باارزش مالباخته‌ها از قبيل گوشي همراه، وجه نقد و... خبر داد و با اشاره به انتشار تصوير بدون پوشش او در رسانه‌ها از مالباخته‌ها خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون