• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3153 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۲ دي

مستند سينمايي «آن دو ساعت» كليد خورد

حضرت امام خميني (ره) در آن دو ساعت كجا بودند؟

 

مستند سينمايي «آن دو ساعت» كليد خورد. در خلاصه اين مستند سينمايي ٧٥ دقيقه‌يي آمده است: آن دو ساعت به واكاوي ناگفته‌هاي حوادث پرشور و التهاب روز ورود حضرت امام خميني (ره) به ميهن اسلامي مي‌پردازد. در اين مستند سينمايي خبرنگار يكي از روزنامه‌ها در پي كشف اين ناگفته‌ها و تهيه گزارش از زماني است كه امام خميني پس از سخنراني در بهشت زهرا با هلي‌كوپتر به مكاني نامعلوم عزيمت مي‌كند كه هيچ كس از آن مطلع نيست و ساعاتي كميته استقبال و همراهان امام موضوع را با التهاب و نگراني دنبال مي كنند و... تحقيقات اين پروژه از خردادماه سال ٩٣ توسط يك گروه تحقيقاتي آغاز شده و بعد از دريافت پروانه ساخت از سازمان سينمايي وزارت ارشاد كار وارد مرحله توليد شد. به گفته ردايي در ساخت مستند سينمايي «آن دو ساعت» از همكاري دفتر تنظيم و نشر آثار امام، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي، مركز اسناد انقلاب اسلامي، مركز تحقيقات و مطالعات ارتش جمهوري اسلامي، سازمان سينمايي وزارت ارشاد و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي استفاده شده است. تهيه‌كنندگي اين مستند سينمايي بر عهده مسعود ردايي، مجري طرح احسان رجبي و كارگردان آن مهرداد غفارزاده است. در «آن دو ساعت» عمار تفتي در قالب خبرنگار روزنامه به ايفاي نقش مي‌پردازد و در فهرست باقي عوامل اين نام‌ها حضور دارند: مدير توليد: ميثم كائد، نويسنده: اكبر روح، تصويربردار: رضا شيخي، صدابردار: رضا تهراني، دستيار كارگردان: حميدرضا غفارزاده، مدير تداركات: امير يميني، منشي صحنه: فاطمه فضلي، طراح صحنه: مهدي موسوي، تدوين: حسين ذوالقدر، دستيار تدوين:  احسان بايرامي.

توضيح و تصحيح

در پي چاپ گفتاري از استاد شهرام ناظري در روزنامه روز شنبه با عنوان قاسم‌اف راز پويايي موسيقي آذربايجان، ايشان در تماس تلفني نسبت به بخش‌هايي از اين نوشته توضيحاتي ارايه كردند كه در پي مي‌آيد:
اين مطلب يادداشت نبود و يك گفتار و گفت‌وگو بوده است كه به هيچ عنوان آن را من ويرايش و تنظيم نكرده‌ام و نبايد عنوان يادداشت بر آن مي‌آمد؛ ضمنا بخش‌هايي از اين مطلب به صورت ناقص، تعريف شده يا غلوآميز درج شده است كه بنده آن را تاييد نمي‌كنم.
 «اعتماد» از اينكه انتشار اين مطلب با برخي اشكالات، باعث رنجش استاد ناظري شده از ايشان و خوانندگان پوزش مي‌خواهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون