• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3623 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

بيانيه نايب قهرمان المپيك عليه پولادگر: ديگر تحمل زورگويي نداريم

شرايط تكواندو ايران بعد از ناكامي در المپيك و توهين‌هايي كه پولادگر، رييس اين فدراسيون به رضا مهماندوست، سرمربي موفق ايراني تيم ملي تكواندو آذربايجان انجام داد، ‌هر روز بحراني‌تر از گذشته مي‌شود. تا جايي كه صداي اعتراض قهرمانان مختلف تاريخ تكواندو ايران از اين اوضاع نابسامان در آمده است و آنها مديريت پولادگر را علت رسيدن تكواندو به وضعيت بد اين روزها مي‌دانند. بعد از اينكه هفته گذشته هادي ساعي، پرافتخار‌ترين ورزشكار المپيكي ايران و تكواندو جهان در مصاحبه‌اي به انتقاد از رييس فدراسيون تكواندو پرداخت، حالا محمد باقري‌معتمد، نايب قهرمان المپيك لندن هم عليه مديريت فدراسيون موضع‌گيري انجام داده و بيانيه‌اي صادر كرده است كه شرح آن را در زير مي‌خوانيد: «پيرامون مصاحبه اخير قهرمان المپيك و جهان جناب ساعي عزيز و برابر جوابيه رياست محترم فدراسيون مبني بر اينكه قضاوت را به مردم واگذار مي‌كنم، لازم ديدم بيانيه‌اي را صادر نمايم. سخنان اخير هادي ساعي، قهرمان المپيك و ارزنده ايران اسلامي بخشي از واقعيت‌هاي امروز تكواندو كشورمان است. سال‌ها اين اشكالات فاحش وجود داشته و الان سر باز كرده است. اگر در اين چند سال قهرمانان و مربيان برجسته تكواندو در سكوت بودند يا اينكه انتقادات سطحي داشتند، صرفا براي حفظ منافع تكواندو و حرمت‌ها بوده است كه متاسفانه آقايان از اين فرصت و سكوت بزرگان تكواندو سوءاستفاده كردند. در شرايط فعلي همه مربيان، ملي پوشان، قهرمانان و افتخار آفرينان و كارشناسان خبره اين رشته ورزشي از وضعيت پيش آمده نا‌راضي بوده و شكايت دارند، سرآمدن صبر و حوصله دلسوزان تكواند و دليل همه اين انتقادات است. ديگر تاب و تحمل اهانت‌ها، سوءاستفاده‌ها، تحقير‌ها، زورگوي‌ها را ندارند.
من خدمت شما عزيزان عرض كنم، چرا همه مدال‌آوران و مربيان برجسته و موفق از اين فرد انتقاد كرده و با او مخالفت دارند؟! بدون شك اشكالات فاحشي وجود داشته كه صبر همه لبريز گرديده است. از طرفي ايشان هر زمان تصميم به حذف مربي يا قهرماني گرفته براي رسيدن به هدف دست به هر كاري زده است. سوال من اينجاست، در چنين شرايطي خداوند، ائمه اطهار، نظام، اعتقاد و اخلاق را در نظر مي‌گرفتند؟! كه الان وقتي بسياري از دلسوزان واقعي تكواندو پيگير اشكالات فاحش وي برآمدند از اعتقاد و اخلاق و... سخن مي‌گويند.
مسوولان وزارت ورزش و جوانان پاسخ دهند زماني‌كه ايشان به اتفاق برخي همكاران خود، قهرمانان، مربيان ملي و ارزنده كشورمان را قرباني دسيسه‌هاي خود كرده و از هر ابزاري براي رسيدن به خواسته خود بهره مي‌بردند، شما دوستان كجا تشريف داشتيد؟! آيا مسوولان ورزش كشور از خود سوال كردند كه چرا بيشتر قهرمانان و مربيان افتخار آفرين در ۳۰ سال گذشته از وضعيت موجود در تكواندو بسيار نگران و عصباني هستند؟ چون مشكلات اين دوستان بسيار عميق و فراتر از تصور است.
ايشان به عنوان رييس فدراسيون چه پاسخي دارند؟ حاضرم در هر برنامه تلويزيوني به اتفاق ديگر قهرمانان با ايشان در خصوص شفاف‌سازي بسياري از مسائل مناظره كنم. ولي مطمئن باشيد نامبرده در اين فضا قرار نمي‌گيرد چون اشكالات فراوان دارد! ايشان امثال ساعي را به كدام مردم حواله مي‌دهد؟ اشخاصي كه منتسب به نامبرده‌اند يا مردم شريف ايران كه بسيار هوشمند هستند و زحمات و افتخارات آفريني قهرمانان را ديده‌اند؟ آقاي رييس مردم نمي‌گويند چرا بسياري از قهرمانان، مربيان و افتخار‌آفرينان به چه دليل از شما به‌شدت انتقاد دارند؟ چرا مسوولان ورزش كشور نظارتي بر عملكرد و نوع مديريت نامبرده در اين سال‌ها نداشتند كه در اين مقطع كار به اينجا رسيد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون