• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3625 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

برديم، دشمن پيدا كرديم باختيم هم باز دشمن پيدا كرديم

مقانلو: هنوز شرايط نرمال را به دست نياورده‌ام


بيژن مقانلو، سرمربي تيم ملي تكواندو در خصوص ادامه همكاري‌اش با فدراسيون، اظهار كرد: قرارداد من تا المپيك بوده است و ماندن يا رفتنم بستگي به نظر فدراسيون دارد. اما اگر بروم از رييس فدراسيون تكواندو تشكر مي‌كنم كه در اين دو سال از ما حمايت كرد. در اين مدت تيم تكواندوي ايران افتخارات زيادي كسب كرده است. وي با بيان اينكه از نتيجه گرفته شده هنوز در شوك است، گفت: من هنوز شرايط نرمال را به دست نياورده‌ام و فكر مي‌كنم خوابم. نتايج دور از انتظارات بود و من هنوز شوكه‌ام. در دو سال گذشته هر سه تكواندوكار ايران شايستگي‌هاي خود را ثابت كرده بودند اما با وجود نتايج خوب گذشته، در المپيك نتيجه نگرفتيم. البته اكثر رنك‌هاي اول دنيا در المپيك ناكام بودند. تيم ما مي‌توانست خوش بدرخشد. شرايط ورزشكاران ما ايده‌آل بود و شايسته مدال بودند.
مقانلو اضافه كرد: من اگر مسووليت باخت را قبول كردم، به خاطر حاشيه‌هاي پنهاني بود كه نديده بودم. من به كار خودم ايمان دارم. ما هر موقع كه برديم افتخارش به اسم تكواندوكار بود و مدال را به پتانسيل تكواندوي ايران نسبت مي‌دادند اما باخت‌ها به نام مربي است. همين اتفاق در باورهاي ورزشكاران تاثيرگذار بوده و تكواندوكاران فكر مي‌كردند كه هر نتيجه‌اي كه گرفته‌اند بر اساس پتانسيل خودشان بوده است و ناخودآگاه باور متقابل‌شان كمرنگ شده بود. ما برديم دشمن پيدا كرديم، باختيم هم باز دشمن پيدا كرديم.
برخي بر من خرده مي‌گيرند كه تعداد مسابقاتي كه تكواندوكاران در آن حضور داشتند بيش از اندازه بود اما بايد به آنها بگويم كه حضور در اين مسابقات لازم بوده و شرايط كسب سهميه متفاوت بود. صحبت‌هاي زيادي گفته مي‌شود. حتي برخي كارشناسي مي‌كنند كه چرا تكواندوكاران المپيكي در ليگ مبارزه نكرده‌اند. اختلاف نظرهايي در اين حرف‌ها وجود دارد كه به نظرم به دليل عدم اطلاعات كافي بوده است. زماني كه گفتم كارشناسان سكوت كنند كه ديگر صحبت كارشناسان تاثير خود را گذاشته بود و دير شده بود. در هر مسابقه‌اي كه يكي از تكواندوكاران نتيجه نمي‌گرفت هجمه‌اي از انتقادات به گوش ما مي‌رسيد. به قدري بار رواني زياد بود كه بازيكن در وسط زمين به اين فكر مي‌كرد كه اگر ببازم چه مي‌شود؟ بعد از هر مسابقه ما زمان زيادي براي كم كردن بار رواني مي‌گذاشتيم. من بايد حاشيه‌هاي پنهان را مي‌ديدم. البته تا جايي كه امكان داشت اين حاشيه‌ها را به حداقل رساندم اما باز هم گريبان ما را گرفت. مقانلو با بيان اينكه تيم از نظر فني چيزي كم نداشت، گفت: مهدي خدابخشي يا سجاد مرداني حريف را 12 تايي مي‌كنند اين نشان مي‌دهد كه از نظر فني نمايندگان ايران چيزي كم نداشتند اما فشار رواني زياد بود. تيم كه جوان مي‌شود احتمال دارد هر اتفاقي بيفتد. اين تيم جوان در مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي نتيجه لازم را كسب كرده است. بايد آسيب‌شناسي درست انجام شود اما از نظر من در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيم كه حاشيه‌هاي پنهان باعث عدم كسب نتيجه شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون