• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3629 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

پيدا و پنهان

روايتي از ديدار احمدي‌نژاد با يكي از بزرگان

ظاهرا محمود احمدي‌نژاد براي كسب تكليف درباره حضور در انتخابات 96 ديداري با يكي از مقامات عاليرتبه نظام داشته و در اين ديدار با صراحت از ورود خود و اطرافيانش به انتخابات 96 منع شده است. در همين حال متني از عباس اميري فر از روحانيون نزديك به حلقه احمدي‌نژاد در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود كه مويد اين خبر است. در اين متن آمده است: «طبق خبر موثقي كه دارم كانديدا شدن احمدي‌نژاد كلا منتفي شده است و طبق نظر ارشادي يكي از مقامات عاليرتبه نظام مقدس جمهوري اسلامي سفر استاني هم به صلاح نيست. طبق خبر موثق دقيقي كه دارم سفر استاني گرگان هم آخرين سفر استاني خواهد بود. بنا بر اخبار غيررسمي 10 نفر از اعضاي شوراي نگهبان در جلسه غيررسمي كه داشته‌اند نظرشان ردصلاحيت بوده است و فقط دو نفر موافق ايشان بوده‌اند. خواهش مي‌كنم غير از اين سوال نكنيد كه با عرض معذرت پاسخگو نخواهم بود». از سوي ديگر مهدي فضائلي از فعالان سياسي اصولگرا در اين مورد به خبرگزاري فارس گفته است: « چند روزي است محافل رسانه‌اي و سياسي گوناگون ازجمله كانال‌هاي نزديك به دكتر احمدي‌نژاد، از ملاقات وي با يكي از بزرگان خبر مي‌دهند. ديداري مهم كه به‌درخواست و پيگيري خود او انجام شده اما ظاهرا نتيجه‌اش خلاف انتظار وي بوده‌ است! هرچند هنوز جزييات اين ديدار كه چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولي اين مقدار قطعي است كه وي با نهي صريح براي ورود به ميدان رقابت انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده مواجه شده است! نهي‌اي برخاسته از تدبير، يعني لايه‌هاي زيرين و صفحات پسيني ماجراها را ديدن.»

 

سفر يك سناتور ايالتي امريكا به ايران

«جيم داباكيس» سناتور ايالت يوتا امريكا، به ايران سفر كرده است. به گزارش عصر ايران اين سناتور دموكرات امريكايي پس از بازگشت از سفر به ايران در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني «كي‌يو‌تي‌وي» شهر سالت ليك سيتي امريكا، خبر سفر خود را منتشر كرده است. اين سفر به دعوت يك دانشگاه ايراني انجام شده و جنبه سياسي نداشته است. او گفته است: در خيابان‌هاي همه شهرهايي كه از آنها بازديد كرديم مردم با ما صحبت و ما را به خانه‌هاي‌شان دعوت مي‌كردند. او گفته است: مردم ايران آماده عادي‌سازي روابط با امريكا هستند حتي اگر دولت شان اين آمادگي را نداشته باشد. به گفته اين سناتور ايالتي امريكا، هدف اين سفر خدمت به مردم ايالت يوتا و همه مردم امريكا با پيدا كردن راهي براي برقراري صلح ميان كساني كه چندان با هم صحبت نمي‌كنند، بوده است. اين سناتور گفته است از سوي يك گروه دانشگاهي ايراني اين دعوت از او انجام شده و او فورا اين دعوت را اجابت كره است چون به گفته اين سناتور: «اگر در دنياي امروز يك سوءتفاهم باشد، آن مشكل بين دنياي اسلام و ايالات متحده امريكااست.» اعلام خبر سفر اين نماينده كنگره ايالتي امريكا به ايران واكنش‌هايي در داخل ايران به همراه داشته است. علاءالدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره اين سفر اظهار بي‌اطلاعي كرده و گفته است هيچ ديداري بين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اين سناتور امريكايي صورت نگرفته است. جواد كريمي قدوسي، نماينده اصولگراي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز وزير اطلاعات را تهديد به سوال درباره سفر اين سناتور ايالتي امريكا كرده است.

 

حضور وكيل زنجاني در دادسرا پيرو شكايت شركت نفت

وكيل ‌مدافع بابك زنجاني گفت: ديروز پيرو شكايت شركت نفت در شعبه 4 دادسراي فرهنگ و رسانه حضور پيدا و از خود دفاع كردم. به گزارش ايسنا، رسول كوهپايه‌زاده، با بيان اين مطلب اظهار كرد: پيرو شكايتي كه شركت نفت از من كرده بود امروز (يكشنبه) در شعبه 4 دادسراي فرهنگ و رسانه حضور يافتم و بازپرس شعبه برخورد محترمانه و در چارچوب قانون و مقررات داشت و تحقيقات مقدماتي انجام شد. وي افزود: به دليل اينكه پرونده در مرحله دادسرا و تحقيقات است از بيان جزييات معذورم. وكيل مدافع بابك زنجاني تصريح كرد: شركت نفت مدعي بود كه قسمتي از اظهارات بنده در مصاحبه با رسانه‌ها مطابق با واقعيت نيست كه من توضيحات لازم را ارايه دادم و از خود دفاع و عنوان كردم كه صحبت هايم عين واقعيت بوده است و مطلب كذبي را نگفتم كه به عنوان اتهام نشر اكاذيب مورد پيگرد قرار گيرم؛ البته تشخيص با قوه قضاييه و مقام رسيدگي‌كننده به پرونده است. رسول كوهپايه‌زاده پيش از اين گفته بود: هفته گذشته احضاريه‌اي از شعبه 4 دادسراي فرهنگ و رسانه به دست من رسيد كه حكايت از شكايت شركت نفت عليه من تحت عنوان نشر اكاذيب داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون