• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

دولت احمدي‌نژاد زمينه‌ساز حقوق‌هاي نجومي است

مريم وحيديان| ابوالقاسم رئوفيان، فعال سياسي اصولگرا مي‌گويد كه دولت احمدي نژاد زمينه ساز پرداخت حقوق هاي نجومي شد.به گفته او روحاني نبايد در اين زمينه دست‌به‌عصا راه برود.
اصولگرايان منهاي احمدي‌نژاد چقدر در انتخابات 96 مي‌توانند موفق باشند؟
اصولگرايان منهاي احمدي‌نژاد نسبت به اصولگرايان با احمدي‌نژاد يا به علاوه او در كسب آرا از مردم موفق‌تر خواهند بود. مهم‌ترين شاهد اين تحليل، برخاسته از عملكرد او در هشت سال رياست‌جمهوري‌اش است. احمدي‌نژاد پرونده‌هايي در دادگاه دارد و با اينكه در گذشته به دادگاه احضار شده اما تمكين نكرده است. همچنين با عنايت به مصوبات سال‌هاي 86 و 89 در دوران رياست احمدي‌نژاد، زمينه براي پرداخت حقوق‌هاي نجومي فراهم شده است. حتي اگر او به انتخابات مي‌آمد و با فرض اينكه او تاييد صلاحيت مي‌شد برخي از طيف‌ها از جمله جبهه پايداري و برخي ديگر از اصولگرايان احتمالا از او حمايت مي‌كردند و در مقابل برخي چهره‌ها از او اعلام برائت و سعي مي‌كردند نسبت به رفتار گذشته او در بين مردم روشنگري كنند. همه اين مسائل سبب مي‌شد تا چهره خدشه‌داري از اصولگرايان در انتخابات 96 به نمايش گذاشته شود و اين مساله به نفع آنها نبود. همچنين در چنين شرايطي جلب راي براي نامزد مورد حمايت اصولگرايان ساده نبود. البته به اين معنا نيست كه در چنين شرايطي نامزد اصولگرايان احمدي‌نژاد باشد.
اشبه الناسي به احمدي‌نژاد وجود دارد كه طرفداران او بخواهند در يك قرارداد سياسي به سمت اين فرد متمايل شوند؟
توصيه رهبري مبني بر عدم حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ناظر بر اين است كه تفكر احمدي‌نژاد نبايد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد. بايد توجه داشت كه مشي و روش احمدي‌نژاد، رويكرد و نگاه او به مسائل مختلف براي كشور خطرناك است. رد احمدي‌نژاد به معناي رد يك شخص نبود بلكه به معناي اين بود كه مصلحت كشور، نظام و مردم نيست كه «تفكر احمدي‌نژاد» به عرصه رقابت‌هاي رياست‌جمهوري بيايد لذا هر كسي كه اين تفكر و جريان را نمايندگي كند نيز اگر بخواهد وارد صحنه شود، مردم به او جواب رد خواهند داد.
در حال حاضر اشبه الناس به احمدي‌نژاد چه كسي است؟
مردم چنين افرادي را به خوبي خواهند شناخت و به چنين فردي جواب رد خواهند داد.
سرنوشت و آينده هواداران و حاميان احمدي‌نژاد را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
اگر با توجه به موضعي كه مقام معظم رهبري نسبت به احمدي‌نژاد داشتند، حاميانش از اين به بعد سنگ احمدي‌نژاد را به سينه نزنند؛ او را حمايت نكنند و مصلحت نظام را همان طور كه رهبري تشخيص دادند به خوبي شناخته و پيگيري كنند، آنها هم مثل همه جريان‌هاي سياسي مي‌توانند به حيات خود در عرصه سياست ادامه دهند. همان طور كه رهبري بارها اشاره كرده‌اند برخي از نظرات رهبري حجتي بر ديگران نيست و فعالان سياسي لازم نيست كه حتما چنين نظراتي داشته باشند اما در برخي از موارد نظر رهبري حجت است. به لحاظ اينكه حيات سياسي نظام بسته به رعايت آن نظرات است و عدم رعايت آن آسيب جدي به كشور وارد مي‌كند. اگر اطرافيان احمدي‌نژاد از نظرات رهبري پيروي كنند ياران و دغدغه‌داران انقلاب خواهند بود و در غير اين صورت طبيعي است كه از نظر مردم منفور و مطرود هستند.
احمدي نژاد  درباره سفرهاي استاني چه بازخوردي  را دريافت كرد؟
احمدي‌نژاد مهم‌ترين بازخورد سفرهاي استاني‌اش را از ناحيه رهبر انقلاب ديد. توصيه مقام معظم رهبري واكنشي بود در مقابل سفرهاي استاني احمدي‌نژاد به عنوان يك كنش. در واقع عكس‌العملي بود در مقابل عمل او و به فرموده رهبري اين سفرهاي استاني شايبه انتخاباتي داشت. اميدواريم او هم به اين توصيه رهبر انقلاب ترتيب اثر جدي بدهد و به سمت درس و دانشگاهش بازگردد.
آيا احتمال دارد گزينه‌هايي همچون آقايان ضرغامي، فتاح، رستم قاسمي، ابوترابي و حاج بابايي در انتخابات 96 ثبت نام كنند؟
برخي از اين افراد خيلي براي جايگاه رياست‌جمهوري مناسب نيستند و نبايد اسم‌شان را هم به زبان آورد. عده‌اي از آنها اگر ثبت‌نام كنند ممكن است مايه نيشخند مردم هم بشويم ولي برخي از آنها پتانسيل لازم را دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون