• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

مجرم سابقه‌دار در شيراز، انگشت شهروندي را قطع كرد

شهادت مامور پليس گرگان در درگيري مسلحانه

اعتماد| در دو درگيري مسلحانه ماموران پليس در شمال و جنوب كشور با اراذل و اوباش سابقه‌دار، يك مامور شهيد، 6 مامور و يك شهروند مجروح و 28 متهم نيز دستگير شدند.
در نخستين عملياتي كه شامگاه جمعه در يكي از محله‌هاي شيراز براي دستگيري مجرمي سابقه‌دار انجام شد، سه مامور پليس با شليك گلوله مجروح و انگشت دست يكي از شهروندان در پي قمه‌كشي متهم قطع شد. ايرنا، به نقل از يكي از مقامات قضايي استان فارس كه نخواسته نامش فاش شود، از متواري‌شدن متهم و آغاز تلاش‌ها براي شناسايي مخفيگاه او خبر داد و گفت: «شامگاه جمعه، تيمي از ماموران براي دستگيري يكي از اوباش به محله‌اي در شيراز اعزام شدند اما متهم به محض روبه‌رو شدن با آنها، ابتدا اسلحه يكي از ماموران را گرفت و دو نفر از آنها را با شليك گلوله زخمي كرد. او در حالي كه قصد فرار داشت، با قمه مامور سوم را نيز زخمي كرد و در نهايت با ايراد ضربه قمه و قطع انگشت دست يكي از شهروندان از محل متواري شد. » به گفته اين مقام قضايي، سه مامور پليس و شهروند مجروح كه به بيمارستان منتقل شده‌اند، شرايط مساعدي دارند و ماموران نيز در تكاپوي دستگيري متهم فراري هستند و تاكنون در اين ارتباط 21 نفر را دستگير كرده‌اند.
بازجويي از دستگيرشده‌ها براي كشف سرنخي از مجرم متواري درحالي در آگاهي شيراز آغاز شده است كه پليس گلستان نيز در عملياتي كه منجر به شهادت يكي از ماموران و جراحت سه مامور ديگر شد، 7 نفر از اراذل و اوباش اين استان را دستگير كرد. فرمانده انتظامي گلستان با اشاره به انجام عمليات در يكي از گاوداري‌هاي اطراف آق‌قلا به ميزان گفت: «از چندي پيش به دنبال دريافت شكايات متعدد از اهالي يكي از روستاهاي شهرستان آق‌قلا مبني بر ايجاد شرارت، نزاع و درگيري، تهديد و عربده‌‌كشي از سوي چند اراذل و اوباش، دستگيري آنها به‌طور ويژه در دستور كار ماموران پليس امنيت‌عمومي شهرستان قرار گرفت. آنها طي چند روز كار اطلاعاتي موفق شدند پاتوق هر 7 اوباش را در يكي از گاوداري‌هاي واقع در جاده گرگان به آق‌قلا شناسايي كنند و عمليات دستگيري‌شان را كليد بزنند.»
سردار علي‌اكبر جاويدان با اشاره به اعزام دو تيم عملياتي متشكل از عوامل پليس امنيت‌عمومي، آگاهي و ماموران انتظامي به مخفيگاه متهمان، از دستگيري چهار نفر از آنها كه در داخل تراكتور چادر كشيده شده مخفي شده بودند، خبر داد و درباره شهادت يكي از ماموران گفت: «در حالي كه عمليات براي دستگيري سه اوباش ديگر ادامه داشت، ناگهان آنها كه در يك اتاقك مخفي شده بودند، به سمت ماموران تيراندازي كردند و موجب جراحت چهار نفر از ناحيه سر و دست شدند كه متاسفانه يكي از آنها به نام گروهبان‌يكم حسن ديلم به دليل شدت جراحات وارده به شهادت رسيد و سه مامور ديگر نيز پس از انتقال به بيمارستان تحت درمان قرار گرفتند.» فرمانده انتظامي گلستان به دستگيري سه عامل تيراندازي در ادامه عمليات اشاره كرد و افزود: «از 7 اوباش، سه نفر از اراذل و اوباش به نام شهرستان و چهار نفر ديگر متهماني بودند كه آنها را در گاوداري پنهان كرده بودند. سرانجام دو نفر از متهمان كه اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كرده بودند، دستگير شدند اما سركرده آنها متواري شد كه ساعتي بعد، او نيز كه در نيزارها پنهان شده بود پس از تيراندازي دوباره به سمت پليس، دستگير و به كلانتري منتقل شد.»
به گفته سردار جاويدان، در بازرسي از مخفيگاه متهمان، دو قبضه قمه، يك چاقو، يك قبضه تبر، اسپري فلفل و مقاديري مواد مخدر كشف شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون