• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

چهره‌ها- خبرها

قدس شرقي به عنوان ميراث جهان اسلام ثبت شد
سازمان يونسكو روز گذشته قطعنامه مربوط به فلسطين مبني بر رد ارتباط يهوديان با مسجد الاقصي و ديوار البراق را تصويب كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فلسطين اليوم، پس از تاييد نهايي قطعنامه يونسكو درباره رد ارتباط يهوديان با مسجد‌الاقصي و ديوار البراق در شوراي اجرايي اين سازمان، اين قطعنامه از سوي يونسكو به نفع فلسطين تصويب و قدس شرقي به عنوان ميراث جهان اسلام ثبت شد. پيش‌تر شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه قطعنامه يونسكو مبني بر عدم به رسميت شناختن ارتباط يهوديان با مسجد الاقصي بار ديگر به راي گذاشته خواهد شد. مكزيك نيز اعلام كرد كه گفت‌وگوي ديگري درباره اين قطعنامه انجام خواهد شد كه لغو شد. نفتالي بنت، وزير آموزش رژيم صهيونيستي صبح ديروز مدعي شد: اگر يونسكو قطعنامه قبلي را لغو كند روابط خود را با يونسكو از سر خواهيم گرفت.  نماينده آلمان در يونسكو صراحتا اعلام كرد كه با قطعنامه اخير اين سازمان درباره مسجد الاقصي مخالف است و در راستاي اصلاح شكل نهايي اين قطعنامه تلاش خواهد كرد. نمايندگان كشورهاي عربي در يونسكو نيز تلاش كردند اكثريت آرا را در جريان راي‌گيري براي تصويب اين قطعنامه به دست آورند.


اسما اسد: پيشنهادهاي متعدد براي ترك سوريه را رد كرده‌ام
اسما اسد، همسر بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه و بانوي اول سوريه گفت: به هيچ‌وجه فكر نمي‌كردم كه در جايي غير از سوريه زندگي كنم. به من فرصت خروج از سوريه يا فرار از اين كشور پيشنهاد شده بود اما من همه اين پيشنهادات را رد كردم. چنين پيشنهاداتي يك اقدام عامدانه براي از بين بردن اطمينان و اعتماد مردم به رييس‌جمهورشان است.
به گزارش ايسنا، اسما اسد ادامه داد: به من پيشنهاد شد با تضمين سلامت خود و فرزندانم فرار كنم، اما به هوش زيادي براي فهميدن اين حقيقت كه آنها هدف‌شان چيست، نياز نبود. مساله رفاه من و فرزندانم نيست بلكه تلاش آنها از بين بردن اطمينان ملت سوريه از رييس‌جمهورشان است.
درباره نقش غرب در بحراني كردن اوضاع سوريه اسما اسد گفت: دليل اينكه رسانه‌ها تا اين حد در پوشش دهي اخبار رنج‌هاي كودكان روستاي «الزاره» و اتكاي آنها بر رنج‌هاي عمران و ايلان، دو كودك سوري چيست؟ رسانه‌هاي غربي تلاش دارند تا با جلب‌توجه به اين مسائل نقشه‌هاي‌شان را به پيش ببرند.
غرب همان طرفي است كه بين كودكان ما براساس خط مشي خانواده‌هاي‌شان فرق مي‌گذارد. ايلان هم يك كودك سوري بيگناه بود و با عمران و ديگر كودكان قرباني در جنايت روستاي الزاره و تمام كودكان سوريه يكسان است.
بانوي اول سوريه درباره حلب نيز گفت: حلب امروز شاهد آوارگي و فقر و بيماري و رنج بي‌سابقه است و مسخره است كه رسانه‌هاي غربي بر وضعيت دردناك آوارگان و ساكنان در مناطق تحت محاصره افراد مسلح تمركز كرده‌اند و رنج‌هاي آوارگان در ديگر مناطق سوريه را به فراموشي سپرده‌اند.


ائتلاف ما همچنان در تمامي جبهه‌ها عليه داعش بي‌رحم است

«باراك اوباما»، رييس‌جمهوري امريكا در گفت‌وگو با روزنامه «ريپابليكا» تصريح كرد با وجود اين واقعيت كه مواضع تكفيري‌هاي «داعش» در سوريه، عراق و ليبي تضعيف شده، اما اين گروه هنوز توانمندي انجام و تحريك حملاتي در سراسر منطقه خاورميانه، اروپا و امريكا را داراست. وي معتقد است گرچه نيروهاي ائتلاف تحت رهبري امريكا بايد همكاري‌هاي خود براي جلوگيري از حملات احتمالي تروريست‌ها را افزايش دهند، اما نهايتا جنگ عليه داعش پيروز مي‌شود.
اوباما تاكيد كرد: ائتلاف ما همچنان در تمامي جبهه‌ها عليه داعش بي‌رحم است. حملات هوايي ائتلاف همچنان اهداف داعش را به‌شدت مورد هدف قرار مي‌دهد و ما همچنان زيرساخت‌هاي نفتي و شبكه‌هاي مالي آنها را هدف مي‌گيريم و آنها را از پولي كه براي عمليات تروريستي هزينه مي‌كنند، محروم مي‌كنيم.
جلوگيري از حملات انفرادي و شبكه‌هاي كوچك تروريستي براي كشتن افراد بي‌گناه در كشورهاي ما، هنوز يكي از دشوارترين چالش‌هاي ما است. حتي در شرايطي كه تك تك كشورهاي ما تلاش دارند تا حملات را در كشورهاي‌مان خنثي كنند، باز هم مجبوريم كه اقداماتي را همچون به اشتراك‌گذاري اطلاعات، جلوگيري از سفر تروريست‌ها و تقويت امنيت مرزها به كمك يكديگر انجام دهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون