• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3653 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

تغيير وزير تاثيري در بهبود شرايط ندارد

اصغر همت مديرعامل خانه تئاتر

تغيير وزير ارشاد به منزله ايجاد التهاب دوباره در جريان فرهنگ و هنر تلقي مي‌شود. اتفاق ناگزيري كه به دليل هجمه‌هاي مخالفان دولت رخ داد و شواهد امر نشان مي‌دهد رييس دولت از موضع‌گيري‌هاي علي جنتي در اين زمينه رضايت
نداشته است.
اصغر همت از هنرمندان باسابقه تئاتر، تلويزيون و سينما كه به تازگي سكان هدايت تشكل صنفي خانه تئاتر را برعهده گرفته است در اين باره مي‌گويد: «سياست‌هاي كلي موجود بيش از هرچيز ديگر مهم به نظر مي‌رسد. شرايطي بر كشور حاكم است كه براي اعمال نظر هر وزيري محدوديت به وجود مي‌آيد. چنانچه شاهد هستيم وقتي وزير به سود يا مطابق نظر يك جريان خاص تصميم مي‌گيرد مشكلي نيست، ولي وقتي خلاف اين جريان عمل مي‌كند سروصداها آغاز مي‌شود.
به اين ترتيب وزير يك مهره است و تا وقتي به اين صورت باشد امور به درستي پيش نمي‌رود.»
اشاره اصغر همت به شرايطي است كه در چند دهه گذشته همواره وجود داشته و تاثير زيادي بر روند برنامه‌ريزي مسوولان اجرايي در دولت گذاشته است.
جرياناتي كه از ابتداي دولت يازدهم چوب لاي چرخ گذاشتند و تمام توان خود را صرف سلب آرامش هنرمندان كرده‌اند. مديرعامل خانه تئاتر نيز با تاييد اين شرايط مي‌گويد: «ما در عرصه هنر هيچ امنيتي نداريم و افرادي كه نبايد دخالت كنند وارد مي‌شوند و ظاهرا كاري هم از كسي ساخته نيست.»
اين هنرمند درباره استراتژي ترميم كابينه و تغيير وزير ارشاد از سوي دولت نظر متفاوتي دارد و مي‌گويد: «آقاي رييس‌جمهور در اين موارد مي‌توانست راسا اقدام كند، نه اينكه از وزير دلخور باشد. من فكر مي‌كنم رييس‌جمهور هم در برابر خواسته‌هاي غيرمعمول عده‌اي ضعف نشان مي‌دهد؛ در حالي كه به عنوان مقام دوم كشور مي‌تواند به اين حرف‌ها بي‌توجه باشد.»
مديرعامل خانه تئاتر به آنچه به واسطه تغيير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رخ خواهد داد به ديده ترديد مي‌نگرد و مي‌گويد: «قطعا شاهد اتفاق چنداني نخواهيم بود. زمان همين‌طور كژدار و مريز مي‌گذرد و عمر هنرمندان است كه سال به سال افزايش پيدا مي‌كند و در نهايت هم به پايان مي‌رسد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون