• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3656 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

تغيير در فرمانداري شهر قدس

گروه سياسي

تنها هفت ماه تا انتخابات باقي مانده است و وزارت كشور و مديرانش خود را براي ماموريت مهم‌شان در پايان ارديبهشت ماه سال آينده آماده مي‌كنند. در اين ميان اما برخي هم ساز رفتن را كوك كرده‌اند. اكنون ديگر تغيير به فرمانداري‌هاي تهران رسيده است. فرماندار شهر قدس تغيير كرد.
در خبرها آمده است كه محسن ضرغام از سمت خود استعفا داده است و در چند روز گذشته استعفايش مورد پذيرش استانداري تهران قرار گرفت تا مهدي محمدي كه پيش از اين معاون سياسي شهرستان شهريار بود، جايگزين او شود. چند روز پيش بود كه محمدحسين مقيمي، قائم مقام وزارت كشور اعلام كرده بود كه تغييرات در سطح فرمانداري‌ها به پايان رسيده است و اگر قرار باشد تغييري در سطح استاندار‌ها رخ دهد تا پايان آبان اين اتفاق خواهد افتاد و پس از آن هيچ تغييري در دستور كار نخواهد بود مگر اينكه اتفاق ويژه و غير منتظره‌اي رخ دهد. پس با اين حساب شايد اين تغيير را هم بايد جزو اتفاقات ويژه و غير منتظره تلقي كرد. تغييري كه خيلي ناگهاني و دور از انتظار بود. با توجه به شرايطي كه اين روزها در نحوه اعمال تغييرات دولت به چشم مي‌خورد، به گزاف نرفته‌ايم اگر بگوييم ممكن است استعفاي فرماندار شهر قدس هم به نوعي به او توصيه شده باشد. اگر چنين موضوعي صحت داشته باشد بي‌شك اين تغيير انتخاباتي نبوده است چرا كه پيش از اين اعلام شده بود تغييرات در سطح فرمانداران به پايان رسيده است. آنچه كه روشن است، در حال حاضر مجموعه وزارت كشور و استانداري تهران تمايلي ندارد تا دليل اين تغيير را بيان كند. ديروز مراسم معارفه فرماندار جديد شهرستان قدس و توديع فرماندار پيشين اين شهر برگزار شد. به گزارش ايسنا، اين مراسم صبح ديروز با حضور شهاب‌الدين چاوشي معاون سياسي- اجتماعي استاندار تهران در محل فرمانداري شهر قدس برگزار شد. محسن ضرغام فرماندار پيشين شهر قدس پيش از اين استعفاي خود را اعلام كرده بود كه با موافقت استاندار تهران، مهدي محمدي كه پيش از اين معاون سياسي شهرستان شهريار بود، جايگزين او در فرمانداري قدس شد.

بايد فرمانداران فرصت كافي براي خدمت داشته باشند
در اين ميان اما به نظر مي‌رسد نماينده مردم شهر قدس در مجلس چندان رضايتي از اين تغيير ندارد كه در مراسم توديع و معارفه فرماندار پيشين و سرپرست جديد مي‌گويد: بايد فرمانداران فرصت كافي براي خدمت داشته باشند. شايد همين صحبت‌ها فرضيه استعفاي توصيه‌اي ضرغامي را نيز قوي‌تر كند.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري قدس در اين مراسم محمد محمودي ضمن تشكر از خدمات فرماندار سابق گفت: ازاستانداري تهران و ساير مسوولان و متوليان درخواست داريم تا در انتصاب فرمانداران دقت لازم را مبذول كنند تا شاهد تغيير آنها در كوتاه‌مدت نباشيم با اين تغييرات مسوولان فرصت كافي براي ارايه خدمت مطلوب پيدا نمي‌كنند. معاون سياسي استاندار تهران هم در اين مراسم گفت: نظامي كه پرچم ولايت فقيه را به دوش مي‌كشد از اين آمد و رفت‌ها دارد واين مساله اتفاق بدي نيست چرا كه نيروهاي تازه نفس و شايسته فرصت پيدا مي‌كنند تا توانايي‌هاي خود را عرضه كنند. وي افزود: افراد زيادي براي سرپرستي فرماندار معرفي شدند ليكن قوه مجريه در تصميم‌گيري‌ها مستقل است ليكن اعتقاد داريم كه با هماهنگي با ساير قوا زمينه وحدت، همدلي و همراهي بيشتر فراهم مي‌شود. چاوشي در بخش ديگري از سخنانش گفت: درپي انتخاب دولت جديد از سوي مردم؛ بارقه اميد در دل‌ها ايجاد شده و ما بايد باتلاش بي‌وقفه و شبانه‌روزي اين اميد را همواره زنده نگه داريم. معاون سياسي- انتظامي استانداري تهران آنگاه ضمن تجليل از خدمات دكتر ضرغام سرپرست سابق فرمانداري وي را از چهره‌هاي فرهنگي ياد كرد و گفت: آقاي ضرغام خودشان تصميم گرفتند كه به سنگر علمي بازگردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون