معرفي كتاب
مديريت جامع برند
(مكاتب، ارزشگذاري و توسعه برند ملي)
برند از بحثهاي رايج و جذاب روز است كه در هر جا پيرامون آن سخني گفته ميشود. شركتها مبالغ بسياري را براي برنامهريزي و اجرا در اين زمينه صرف ميكنند. هر روزه، نتايج تحقيقات جديد منتشر ميشود و ماحصل تلاشهاي متعدد براي يافتن معجوني سحرآميز جهت مديريت برند، توسعه چارچوبها و مدلهاي نوين است. از اواسط دهه 1980 مفاهيم متعدد و متنوعي در كنار ايدهها و چارچوبهاي نظري ظهور و بروز يافتند و در نتيجه طيف وسيعي از ديدگاهها درباره اينكه امروزه، برند چگونه بايد مفهومسازي و مديريت شود، پديد آمده است. كتاب: مديريت جامع برند (مكاتب، ارزشگذاري و توسعه برند ملي) كه توسط دفتر پژوهشهاي فرهنگي منتشر شده در 13 فصل به معرفي شاخصها و مدلهاي سنجش توسعه برند بينالمللي ميپردازد. اين كتاب توسط دكتر سيدحميد خداداد حسيني و دكتر مهران رضواني ترجمه شده است.
پيتر دراكر و بازاريابي
(درسهايي از متنفذترين متفكر عرصه كار)
بيل كوهن، با جمعآوري دستنوشتههاي پيتر دراكر و تلفيق آنها با افكار پيتر، خدمت بسيار ارزشمندي كرده است. كاري كه قبلا هرگز انجام نشده بود. پيتر دراكر رساله منظمي درباره بازاريابي ننوشته است، اما وقتي او راجع به اهداف مشتريمحور يك شركت، نقش سودها و رهبري، راجع به اهميت اساسي نوآوري و كارآفريني و درباره شناسايي و بررسي فرصتها و مسائلي از اين دست صحبت ميكرد، به بازاريابي ميانديشيد. ما اين مهم را مديون بيل كوهن هستيم، همان كسي كه ديدگاههاي دراكر درباره همه جنبههاي بازاريابي را جمعآوري و در قالب 25 فصل در كتاب پيتر دراكر و بازاريابي (درسهايي از متنفذترين متفكر عرصه كار و كسب) منتشر كرده است. اين كتاب كه بيانگر طرز تفكر پيتر دراكر است، با ترجمه داود ايزديسرشت، توسط دفتر پژوهشهاي فرهنگي منتشر شده است.